Σάββατο 2 Αυγούστου 2014

Επαλήθευση, τελωνισμός, εμπορευματολογικός έλεγχος ενός έμφορτου κόνεξ ή ολόκληρου φορτηγού ενός παραλήπτη (Μάθημα 4), 2 Αυγούστου 2014


Επαλήθευση, τελωνισμός, εμπορευματολογικός έλεγχος ενός έμφορτου κόνεξ ή ολόκληρου φορτηγού ενός παραλήπτη (Μάθημα 4), 2 Αυγούστου 2014



Σχόλιο : Έχουν περάσει 25 ολόκληρα χρόνια και το έμφορτο κοντέινερ ή ολόκληρο το φορτηγό αυτοκίνητο έχει γίνει η καθημερινή πρακτική. Η μετακίνηση της εμπιστοσύνης στην εισαγωγική εταιρεία και στον εκτελωνιστή είναι η νέα μορφή συναλλαγής με τα Τελωνεία. Έχουν αρχίσει και επικρατούν οι απλοποιημένες διαδικασίες και οι Εξουσιοδοτημένοι Οικονομικοί Φορείς. Όμως η επαλήθευση του εμπορεύματος είναι μια ολόκληρη προετοιμασία, που πρέπει υποχρεωτικά να τηρείται. Ας το έχει σαν κανόνα αξιολόγησης, το κείμενο που ακολουθεί, ο Πιστοποιημένος Εκτελωνιστής

Γιατί μόνο οι εκτελωνιστές
Πρόβλημα στη διακίνηση των εμφόρτων κόνεξ
Τον τελευταίο καιρό στο ΙΑ Τελωνείο Πειραιά έχει παρουσιάσει πρόβλημα στην ταχεία διακίνηση των εμφόρτων κόνεξ και των αυτοκινήτων με άμεση παραλαβή.
Το πρόβλημα είναι στη αίτηση, και πολύ σωστά, του Διευθυντή του Τελωνείου  για εμπορευματολογικό έλεγχο (στην τελωνειακή πρακτική, καταμέτρηση του φορτίου) αυτής της κατηγορίας εκτελωνισμού.
Οι νόμοι, οι διατάξεις, οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι ομιλούν για εξασφάλιση της ποσότητας του τελωνιζόμενου εμπορεύματος με κάθε τρόπο, από την ίδρυση των τελωνείων και την ύπαρξη των  ……………. Εκτελωνιστών.
Όμως εμείς κύριε Διευθυντά, θέλουμε να ρωτήσουμε, γιατί εφαρμόζετε τον νόμο μόνο προς τους εκτελωνιστές;
Οι άλλοι φορείς που συντείνουν στη ολοκλήρωση μιας εισαγωγής δεν σας ενδιαφέρουν να συμμορφωθούν;
Αλλά ας αρχίσουμε από την αρχή.
Γιατί δεν στείλατε γράμματα – εγκυκλίους στα Ναυτικά Πρακτορεία, να τους υπενθυμίσετε, ότι απαγορεύεται η χρησιμοποίηση του καθεστώτος της προσωρινής εναπόθεσης κόνεξ για παραλαβή χωρίς την ύπαρξη διάδρομου που να διευκολύνει την καταμέτρηση του εμπορεύματος; (Η απαίτηση της είσπραξης ναύλου, δημιουργεί και υποχρεώσεις παράδοσης).

Γιατί δεν στείλατε γράμματα – εγκυκλίους στους αυτοκινητιστές TIR και στους διαμεταφορείς να τους υπενθυμίσετε την υποχρέωσή τους για ύπαρξη διαδρόμου για τον έλεγχο του φορτίου;
Γιατί δεν στείλατε αυστηρά γράμματα στον ΟΛΠ, ώστε να σας παραχωρήσει , όλα τα μηχανικά μέσα, Κλαρκ, ράμπες, γερανογέφυρες, ομάδες εργασίας για την εύκολη καταμέτρηση των προς τελωνισμό εμφόρτων φορτίων σε κόνεξ ή σε αυτοκίνητα;
Γιατί δεν στείλατε αναφορές στους αρμόδιους προϊσταμένους σας που να αναφέρουν την έλλειψη ελεγκτικού προσωπικού, προκειμένου να τηρήσετε πιστά τον νόμο για τον φυσικό έλεγχο των εμπορευμάτων τον τελωνισμό.
Γιατί δεν δώσατε χρονικά περιθώρια στους εμπόρους – βιομηχάνους με αναφορά σας στα μεγάλα Επιμελητήρια της Αττικής σχετικά με την πρόθεσή σας να τηρήσετε σχολαστικά το γράμμα του νόμου;
Για τι δεν περιμένατε, κύριε Διευθυντά, τις νέες διαδικασίες τελωνισμού των εμπορευμάτων που ψηφίστηκαν και έγιναν νόμος του κράτους που λύνουν σε μεγάλο μέρος το πρόβλημα που σας βασανίζει;

Οι εκτελωνιστές, κύριε Διευθυντά, δεν αρνούνται την εφαρμογή του Νόμου, όμως δεν δέχονται την μονομερή εφαρμογή του. Αν τηρούντο όλα τα παραπάνω και πολλά άλλα που ξέρουμε ότι είσαστε σε θέση να γνωρίζετε, δεν θα φτάναμε στο σημείο, να μας κάνετε ακόμα σκληρότερο, το ήδη μεροκάματο το τρόμου.

Αναδημοσίευση από το Εκτελωνιστικό Βήμα φύλλο 112 Μάρτιος 1989

Στον Εκτελωνιστή η επαναλαμβανόμενη επαγγελματική γνώση,
πρέπει να μετατρέπεται σε εργαστηριακή

Βρείτε επαγγελματικές λύσεις στο Blog  Σχολή Εκτελωνιστών του Γιώργου Γιωγγαρά

Ο ηλεκτρονικός επαγγελματισμός μειώνει τη γνώση της πείρας.
Επικεντρωθείτε στο βιβλίο και στην δια βίου εκπαίδευση



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου