Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

Τροποποίηση της Τελωνειακής Σύμβασης TIR του ΟΗΕ, L 321/29.11.2017 και Διατίμηση Δελτίων TIR, 1189519/2016 (Μάθημα 8) 27 Μαρτίου 2017


Τροποποίηση της Τελωνειακής Σύμβασης TIR του ΟΗΕ, L 321/29.11.2017 και Διατίμηση Δελτίων TIR, 1189519/2016 (Μάθημα 8) 27 Μαρτίου 2017


29.11.2016   
EL
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
L 321/31

Τροποποίηση της τελωνειακής σύμβασης περί της διεθνούς μεταφοράς εμπορευμάτων βάσει των δελτίων TIR (σύμβαση TIR, 1975)
Σύμφωνα με την κοινοποίηση C.N.742.2016.TREATIES — XI.A.16 του ΟΗΕ, οι ακόλουθες τροποποιήσεις της σύμβασης TIR τίθενται σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2017 για όλα τα συμβαλλόμενα μέρη:

Παράρτημα 6, νέα επεξηγηματική σημείωση 0.42α:
Προστίθεται νέα επεξηγηματική σημείωση για το άρθρο 42α, η οποία έχει ως εξής:
«0.42α
Με τον όρο “αμέσως” στο άρθρο 42α νοείται ότι εθνικά μέτρα που ενδέχεται να επηρεάζουν την εφαρμογή της σύμβασης TIR και/ή τη λειτουργία του συστήματος TIR πρέπει να κοινοποιούνται εγγράφως στην Επιτροπή Ελέγχου TIR (TIRExB) το ταχύτερο δυνατόν και, ει δυνατόν, πριν από την έναρξη της ισχύος τους, ώστε να μπορεί η TIRExB να εκτελεί αποτελεσματικά τα εποπτικά της καθήκοντα και να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της να εξετάζει το μέτρο ως προς τη συμμόρφωσή του με τη σύμβαση TIR, σύμφωνα με το άρθρο 42α και τις αρμοδιότητές της, όπως ορίζονται στο παράρτημα 8 της σύμβασης TIR.».


Παράρτημα 2, άρθρο 4 παράγραφος 2 σημείο i):
Το σημείο i) αντικαθίσταται ως εξής:
«i)
Τα συρόμενα καλύμματα, το δάπεδο, οι θύρες και όλα τα άλλα συστατικά μέρη του διαμερίσματος φόρτωσης συναρμολογούνται είτε μέσω διατάξεων που δεν είναι δυνατό να αφαιρεθούν και να επανατοποθετηθούν στη θέση τους από έξω, χωρίς να καταλείπονται εμφανή ίχνη, είτε μέσω μεθόδων που συνεπάγονται τη συγκρότηση ενός ενιαίου συνόλου που δεν είναι δυνατό να τροποποιηθεί χωρίς να καταλείπονται εμφανή ίχνη.».


Παράρτημα 2, άρθρο 4 παράγραφος 2 σημείο iii):
Το σημείο iii) αντικαθίσταται ως εξής:
«iii)
Ο οδηγός των συρόμενων καλυμμάτων, οι διατάξεις τάνυσης των συρόμενων καλυμμάτων και τα λοιπά κινητά μέρη συναρμολογούνται κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην είναι δυνατό το άνοιγμα και το κλείσιμο των κλειστών και σφραγισμένων από το τελωνείο θυρών και των άλλων κινητών μερών από έξω, χωρίς να καταλείπονται εμφανή ίχνη. Ο οδηγός των συρόμενων καλυμμάτων, οι διατάξεις τάνυσης των συρόμενων καλυμμάτων και τα λοιπά κινητά μέρη συναρμολογούνται κατά τέτοιο τρόπο ώστε να είναι αδύνατη η πρόσβαση στο διαμέρισμα φόρτωσης χωρίς να καταλείπονται εμφανή ίχνη, αφού τοποθετηθούν οι διατάξεις κλεισίματος. Παράδειγμα του εν λόγω συστήματος κατασκευής παρατίθεται στο σχέδιο αριθ. 9 που επισυνάπτεται στους παρόντες κανονισμούς.».



Παράρτημα 2, νέο άρθρο 5:
Μετά το τροποποιημένο άρθρο 4 προστίθεται το ακόλουθο άρθρο:
«Άρθρο 5
Οχήματα με καλυμμένη συρόμενη οροφή
1.   Εφόσον χρειάζεται, εφαρμόζονται στα οχήματα με καλυμμένη συρόμενη οροφή, οι διατάξεις των άρθρων 1, 2, 3 και 4 των παρόντων κανονισμών. Επιπλέον, τα οχήματα αυτά συμμορφώνονται με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.
2.   Η καλυμμένη συρόμενη οροφή πληροί τις απαιτήσεις που καθορίζονται στα σημεία i) έως iii) κατωτέρω.
i)
Η καλυμμένη συρόμενη οροφή συναρμολογείται είτε μέσω διατάξεων που δεν είναι δυνατό να αφαιρεθούν και να επανατοποθετηθούν στη θέση τους από έξω, χωρίς να καταλείπονται εμφανή ίχνη, είτε μέσω μεθόδων που συνεπάγονται τη συγκρότηση ενός ενιαίου συνόλου που δεν είναι δυνατό να τροποποιηθεί χωρίς να καταλείπονται εμφανή ίχνη.

ii)
Το συρόμενο κάλυμμα οροφής καλύπτει το σταθερό τμήμα της οροφής στην εμπρόσθια πλευρά του διαμερίσματος φόρτωσης, έτσι ώστε το κάλυμμα οροφής να μην είναι δυνατό να συρθεί πάνω από το άνω άκρο της άνω μηκίδας. Κατά μήκος του διαμερίσματος φόρτωσης, σε αμφότερες τις πλευρές, στο στρίφωμα του καλύμματος της οροφής, τοποθετείται προεντεταμένο χαλύβδινο συρματόσχοινο, κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην είναι δυνατό να αφαιρεθεί και να επανατοποθετηθεί χωρίς να καταλείπονται εμφανή ίχνη. Το κάλυμμα της οροφής τοποθετείται στο φορείο ολίσθησης κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην είναι δυνατό να αφαιρεθεί και να επανατοποθετηθεί χωρίς να καταλείπονται εμφανή ίχνη.

iii)
Ο οδηγός της συρόμενης οροφής, οι διατάξεις τάνυσης της συρόμενης οροφής και τα λοιπά κινητά μέρη συναρμολογούνται κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην είναι δυνατό το άνοιγμα και το κλείσιμο των κλειστών και σφραγισμένων από το τελωνείο θυρών, της οροφής και των άλλων κινητών μερών από έξω, χωρίς να καταλείπονται εμφανή ίχνη. Ο οδηγός της συρόμενης οροφής, οι διατάξεις τάνυσης της συρόμενης οροφής και τα λοιπά κινητά μέρη συναρμολογούνται κατά τέτοιο τρόπο ώστε να είναι αδύνατη η πρόσβαση στο διαμέρισμα φόρτωσης χωρίς να καταλείπονται εμφανή ίχνη, αφού τοποθετηθούν οι διατάξεις κλεισίματος.
Παράδειγμα πιθανού συστήματος κατασκευής παρατίθεται στο σχέδιο αριθ. 10 που επισυνάπτεται στους παρόντες κανονισμούς.».

Διατίμηση δελτίων TIR και Μεμονωμένων Εγγυήσεων με Τίτλους, για το έτος 2017. Αριθμ. ΔΤΔ Β 1189519 ΕΞ 2016/28.12.2016 (Μάθημα 8) ν27 Μαρτίου 20174

Αριθμ. ΔΤΔ Β 1189519 ΕΞ 2016
(ΦΕΚ Β΄ 4475/30.12.2016)
Διατίμηση δελτίων TIR και Μεμονωμένων Εγγυήσεων με Τίτλους, για το έτος 2017.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των άρθρων 6 και 8 της από 14-11-1975 Διεθνούς Τελωνειακής Σύμβασης «Περί Διεθνούς Μεταφοράς Εμπορευμάτων δια Δελτίων TIR» που κυρώθηκε με το Νόμο 1020/1980 (ΦΕΚ 32/Α/5-2-1980).
2. Την αριθμ. T. 1861/34/B0019/15-4-2008 ΑΥΟΟ (ΦΕΚ 836/ Β/12-5-2008), «Όροι και προϋποθέσεις παραχώρησης του δικαιώματος έκδοσης και χορήγησης δελτίων TIR σε εξουσιοδοτούμενο Οργανισμό καθώς και τρόποι διαχείρισης του δικαιώματος αυτού» και ειδικότερα τα άρθρα 5 και 8 αυτής, όπου μεταξύ άλλων ορίζεται: «Ο εξουσιοδοτούμενος... προβαίνει στην είσπραξη δικαιωμάτων για κάθε δελτίο TIR. Η διατίμηση κάθε δελτίου TIR καθώς και κάθε τίτλου μεμονωμένης εγγύησης κοινοτικής/κοινής διαμετακόμισης καθορίζεται κάθε έτος με απόφασή μας..»
3. Την αριθμ. Ο.688/26/Β0019/5-8-2008 ΑΥΟΟ (ΦΕΚ 1691/ Β/22-8-2008), «Περί ανάθεσης-εξουσιοδότησης του δικαιώματος έκδοσης και χορήγησης των δελτίων TIR στην Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ)».
4. Την από 19-12-2006 Πράξη Μεμονωμένης Εγγύησης με Τίτλους, της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), η οποία έγινε αποδεκτή στις 22-12-2006 από την 19η Δ/νση, του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών 5. Την αριθμ. πρωτ. ΔΤΔ Β 1141374 ΕΞ 2016 ΑΥΟ (ΑΔΑ:Ψ6Ν7Η-Κ0Ν, ΦΕΚ 3215/Β/6-10-2016) «Διατίμηση δελτίων TIR και Μεμονωμένων Εγγυήσεων με Τίτλους για το έτος 2016».
6. Το με αριθμ. πρωτ. Α9/0407/4-4-2016 έγγραφο της ΟΦΑΕ ως προς το μέρος που αφορά την υποβολή ισολογισμού έτους 2015.
7. Το με αριθμ. πρωτ. Α9/1226/27-1-12016 έγγραφο της ΟΦΑΕ «Προϋπολογισμός 2017», στον οποίο εμφανίζεται μείωση των πωλήσεων των δελτίων TIR.
8. Το με αριθμ. Α9/1221/26-10-2016 έγγραφο της ΟΦΑΕ, με το οποίο ζητά τον καθορισμό της τιμής διάθεσης: α) των 6φυλλων δελτίων TIR για το 2017 σε 58,00€ (αύξηση 3,00€ σε σχέση με την τιμή διάθεσης τους για το 2016) και υποβάλλει απόσπασμα εγχειριδίου του διεθνούς οργανισμού IRU σύμφωνα με το οποίο η IRU δεν θα παρέχει την έκτακτη έκπτωση των 5,00 CHF για κάθε 6φυλλο δελτίο TIR μετά το τέλος του 2016 και β) των μεμονωμένων εγγυήσεων με τίτλους σε 30,00€ (αύξηση 3,00€ σε σχέση με την τιμή διάθεσής τους για το 2016), οι οποίοι σύμφωνα με τον Εκτελεστικό κανονισμό 2447/2015 Ενωσιακό Κώδικα καλύπτουν ποσό εγγύησης 10.000,00€ ο καθένας, αντί του ποσού των 7.000,00€, που κάλυπταν σύμφωνα με τον Καν.(ΕΟΚ)2454/93.
9. Το με αριθμ. Α8/1391/5-12-2016 έγγραφο της ΟΦΑΕ με το οποίο δηλώνει ότι δεν διαθέτει αποθέματα 20φυλλων και 4φυλλων δελτίων TIR και καταθέτει αντίγραφο κίνησης του προβλεπόμενου στο άρθρο 8 της αριθμ. πρωτ. Τ1861/34/Β0019/15-4-2008 ΑΥΟΟ (ΦΕΚ 836Β/ 12-5-2008), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την αριθμ. πρωτ. Δ19Β 5018839 ΕΞ2013 ΑΥΟ (ΑΔΑ:ΒΕΖΕΗ-Τ7Δ, ΦΕΚ 1303/Β/30-5-2013), ειδικού έντοκου λογαριασμού.
10. Την αριθμ. ΥΠΟΙΚ 0010218 /14-11-2016 (ΦΕΚ Β’ 3696/15-11-2015) κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Οικονομικών Αικατερίνη Παπανάτσιου».
11. Την αριθμ. Δ6Α 1015213 ΕΞ2013/28-1-2013 (ΦΕΚ Β΄ 130 και Β’ 372) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών», όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει.
12. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:
Καθορίζονται οι τιμές πωλήσεως των Δελτίων TIR και των Τίτλων Μεμονωμένης Εγγύησης για το έτος 2017, ως ακολούθως:
α. ΔΕΛΤΙΑ TIR
- 14φυλλο δελτίο TIR: Εβδομήντα τέσσερα (74) ευρώ ανά τεμάχιο.
- 6φυλλο δελτίο TIR: Πενήντα πέντε (55) ευρώ ανά τεμάχιο.
β. ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΕΣ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟΥΣ: Είκοσι επτά (27) ευρώ ανά τεμάχιο.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 28 Δεκεμβρίου 2016
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου