Τετάρτη 2 Αυγούστου 2017

Τελωνειακές παραβάσεις και κυρώσεις του ΕνΤΚ που έρχονται σύντομα Μέρος .4. (Μάθημα 2) 2 Αυγούστου 2017


Τελωνειακές παραβάσεις και κυρώσεις του ΕνΤΚ που έρχονται σύντομα  Μέρος .4. (Μάθημα 2) 2 Αυγούστου 2017



Τροπολογία    23
Πρόταση οδηγίας
Άρθρο 7
Κείμενο που προτείνει η Επιτροπή
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Τροπολογία
Άρθρο 7
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Άρθρο 7
Σφάλμα των τελωνειακών αρχών
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Σφάλμα των τελωνειακών αρχών
Οι πράξεις ή παραλείψεις που αναφέρονται στα άρθρα 3 έως 6 δεν συνιστούν τελωνειακές παραβάσεις, όταν πραγματοποιούνται λόγω σφάλματος των τελωνειακών αρχών.
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Οι πράξεις ή παραλείψεις που αναφέρονται στα άρθρα 3 και 6 δεν συνιστούν τελωνειακές παραβάσεις, όταν πραγματοποιούνται λόγω σφάλματος των τελωνειακών αρχών, σύμφωνα με το άρθρο 119 του κώδικα, οι δε τελωνειακές αρχές υπέχουν ευθύνη για σφάλματα που προκαλούν ζημία.
Τροπολογία    24
Πρόταση οδηγίας
Άρθρο 8 – παράγραφος 1 – εισαγωγικό μέρος
Κείμενο που προτείνει η Επιτροπή
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Τροπολογία
1.   Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι τα νομικά πρόσωπα υπέχουν ευθύνη για τελωνειακές παραβάσεις που διαπράττονται προς όφελός τους από οποιοδήποτε πρόσωπο το οποίο ενεργεί είτε ατομικά είτε ως μέλος οργάνου του νομικού προσώπου και το οποίο κατέχει διευθυντική θέση στο εσωτερικό του νομικού προσώπου, βάσει του γεγονότος ότι διαθέτει ένα από τα ακόλουθα:
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
1.   Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι τα νομικά πρόσωπα υπέχουν ευθύνη για τελωνειακές παραβάσεις, όπως αυτές ορίζονται στα άρθρα 3 και 6, που διαπράττονται προς όφελός τους από οποιοδήποτε πρόσωπο το οποίο ενεργεί είτε ατομικά είτε ως μέλος οργάνου του νομικού προσώπου και το οποίο κατέχει διευθυντική θέση στο εσωτερικό του νομικού προσώπου, βάσει του γεγονότος ότι διαθέτει ένα από τα ακόλουθα:
Τροπολογία    25
Πρόταση οδηγίας
Άρθρο 8 – παράγραφος 2
Κείμενο που προτείνει η Επιτροπή
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Τροπολογία
2.   Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν επίσης ότι τα νομικά πρόσωπα υπέχουν ευθύνη όταν η έλλειψη εποπτείας ή ελέγχου από το πρόσωπο που αναφέρεται στην παράγραφο 1 κατέστησε δυνατή τη διάπραξη τελωνειακής παράβασης προς όφελος του εν λόγω νομικού προσώπου από πρόσωπο το οποίο τελεί υπό την εξουσία του προσώπου που αναφέρεται στην παράγραφο 1.
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
(Δεν αφορά το ελληνικό κείμενο.)
Τροπολογία    26
Πρόταση οδηγίας
Άρθρο 8 – παράγραφος 3 α (νέα)
Κείμενο που προτείνει η Επιτροπή
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Τροπολογία

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
3α.   Για τους σκοπούς της παρούσας οδηγίας «νομικό πρόσωπο» νοείται κάθε οντότητα που έχει νομική προσωπικότητα σύμφωνα με την εφαρμοστέα νομοθεσία, εξαιρουμένων των κρατών ή δημοσίων φορέων κατά την άσκηση της κρατικής εξουσίας και των δημόσιων διεθνών οργανισμών.
Τροπολογία    27
Πρόταση οδηγίας
Άρθρο 8 α (νέο)
Κείμενο που προτείνει η Επιτροπή
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Τροπολογία

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Άρθρο 8 α

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όταν καθορίζεται αν μια παράβαση είναι ήσσονος σημασίας

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
1.   Όταν εξετάζεται κατά πόσο μια παράβαση όπως αναφέρεται στο άρθρο 3 είναι ήσσονος σημασίας, τα κράτη μέλη μεριμνούν, από την αρχή της διαδικασίας, δηλαδή κατά τον καθορισμό του αν έχει διαπραχθεί τελωνειακή παράβαση, ώστε οι αρμόδιες αρχές να λαμβάνουν υπόψη όλες τις σχετικές περιστάσεις, συμπεριλαμβανομένων των ακόλουθων:

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
α)   η τελωνειακή παράβαση διαπράχθηκε από αμέλεια·

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
β)   τα εμπορεύματα υπόκεινται στις απαγορεύσεις ή τους περιορισμούς που αναφέρονται στο άρθρο 134 παράγραφος 1 δεύτερη πρόταση του κώδικα και στο άρθρο 267 παράγραφος 3 στοιχείο ε) του κώδικα·

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
γ)   η παράβαση έχει μικρή ή καμία επίπτωση στο ποσό των τελωνειακών δασμών που πρέπει να καταβληθούν·

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
δ)   το υπεύθυνο για την παράβαση πρόσωπο συνεργάζεται ουσιαστικά με την αρμόδια αρχή κατά τη σχετική διαδικασία·

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
ε)   το υπεύθυνο για την παράβαση πρόσωπο γνωστοποιεί εκουσίως την παράβαση, εφόσον η παράβαση δεν έχει ήδη καταστεί αντικείμενο διερευνητικής δραστηριότητας η οποία ήταν εν γνώσει του υπευθύνου για την παράβαση·

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
στ)   το υπεύθυνο για την παράβαση πρόσωπο είναι σε θέση να αποδείξει ότι καταβάλλει σημαντική προσπάθεια για να συμμορφωθεί με την ενωσιακή τελωνειακή νομοθεσία, επιδεικνύοντας υψηλό βαθμό ελέγχου των δραστηριοτήτων του/της, για παράδειγμα μέσω ενός συστήματος συμμόρφωσης·

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
ζ)   το υπεύθυνο για την παράβαση πρόσωπο είναι μικρή ή μεσαία επιχείρηση, η οποία δεν είχε προηγούμενη εμπειρία σε τελωνειακά θέματα.

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
2.   Οι αρμόδιες αρχές θεωρούν την παράβαση ήσσονος σημασίας μόνον όταν δεν υπάρχει κανένας επιβαρυντικός παράγοντας όσον αφορά την παράβαση σύμφωνα με το άρθρο 8β.
Τροπολογία    28
Πρόταση οδηγίας
Άρθρο 8 β (νέο)
Κείμενο που προτείνει η Επιτροπή
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Τροπολογία

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Άρθρο 8β

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όταν εκτιμάται αν μια παράβαση είναι σοβαρή

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
1.   Όταν εξετάζεται κατά πόσο μια παράβαση όπως αναφέρεται στο άρθρο 3 ή 6 είναι σοβαρή, τα κράτη μέλη μεριμνούν, από την αρχή της διαδικασίας, δηλαδή κατά τον καθορισμό του αν έχει διαπραχθεί τελωνειακή παράβαση, ώστε οι αρμόδιες αρχές να λαμβάνουν υπόψη οιαδήποτε από τις ακόλουθες περιστάσεις οι οποίες ενδέχεται να ισχύουν:

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
α)   η τελωνειακή παράβαση διαπράχθηκε με πρόθεση·

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
β)   η παράβαση διήρκεσε επί μεγάλο χρονικό διάστημα, γεγονός που υποδεικνύει πρόθεση συνέχισής της·

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
γ)   παρόμοια ή συνδεόμενη παράβαση συνεχίζεται ή επαναλαμβάνεται, δηλαδή, έχει διαπραχθεί πέραν της μιας φοράς·

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
δ)   η παράβαση έχει σημαντικό αντίκτυπο επί του ποσού των διαφυγόντων εισαγωγικών ή εξαγωγικών δασμών·

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
ε)   τα εμπορεύματα υπόκεινται στις απαγορεύσεις ή τους περιορισμούς που αναφέρονται στο άρθρο 134 παράγραφος 1 δεύτερη πρόταση του κώδικα και στο άρθρο 267 παράγραφος 3 στοιχείο ε) του κώδικα·

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
στ)   το πρόσωπο που είναι υπεύθυνο για την παράβαση αρνείται να συνεργαστεί, ή να συνεργαστεί πλήρως, με την αρμόδια αρχή·

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
ζ)   το πρόσωπο που είναι υπεύθυνο για την παράβαση έχει διαπράξει παλαιότερες παραβάσεις.

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
2.   Οι παραβάσεις που αναφέρονται στα σημεία (στ), (ζ), (ιστ), (ιζ θ) και (ιζ ι) του άρθρο 3 συνιστούν, από την ίδια τους τη φύση, σοβαρές παραβάσεις.
Τροπολογία    29
Πρόταση οδηγίας
Άρθρο 9
Κείμενο που προτείνει η Επιτροπή
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Τροπολογία
Άρθρο 9
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Άρθρο 9
Κυρώσεις για τις τελωνειακές παραβάσεις που αναφέρονται στο άρθρο 3
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Μη ποινικές κυρώσεις για ήσσονος σημασίας τελωνειακές παραβάσεις
Τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν την επιβολή αποτελεσματικών, αναλογικών και αποτρεπτικών κυρώσεων για τιςτελωνειακές παραβάσεις που αναφέρονται στο άρθρο 3, εντός των ακόλουθων ορίων:
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
1.   Τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν την επιβολή αποτελεσματικών, αναλογικών, αποτρεπτικών και μη ποινικώνκυρώσεων, εκτός από την ανάκτηση των διαφυγόντων δασμών, για εκείνες τις τελωνειακές παραβάσεις που αναφέρονται στο άρθρο 3, οι οποίες θεωρούνται ήσσονος σημασίας σύμφωνα με το άρθρο 8α, εντός των ακόλουθων ορίων:
α)   όταν η τελωνειακή παράβαση αφορά συγκεκριμένα εμπορεύματα, χρηματικό πρόστιμο που ανέρχεται από 1 % έως 5 % της αξίας των εμπορευμάτων·
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
α)   όταν η τελωνειακή παράβαση συνδέεται με τους διαφυγόντες δασμούς, χρηματικό πρόστιμο που ανέρχεται έως το 70% των διαφυγόντων δασμών·
β)   όταν η τελωνειακή παράβαση δεν συνδέεται με συγκεκριμένα εμπορεύματα, χρηματικό πρόστιμο από 150 έως 7 500 ευρώ.
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
β)   όταν η τελωνειακή παράβαση δεν συνδέεται με τους διαφυγόντες δασμούς, χρηματικό πρόστιμο έως 7 500 ευρώ.

http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
2.   Κατά τον καθορισμό του επιπέδου των κυρώσεων που πρέπει να επιβληθούν εντός των καθοριζόμενων στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου ορίων, τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι λαμβάνονται υπόψη όλες οι σχετικές περιστάσεις που απαριθμούνται στο άρθρο 8α.
Τροπολογία    30
Πρόταση οδηγίας
Άρθρο 10
Κείμενο που προτείνει η Επιτροπή
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
Τροπολογία
Άρθρο 10
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif
διαγράφεται
Κυρώσεις για τις τελωνειακές παραβάσεις που αναφέρονται στο άρθρο 4
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif

Τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν την επιβολή αποτελεσματικών, αναλογικών και αποτρεπτικών κυρώσεων για τις τελωνειακές παραβάσεις που αναφέρονται στο άρθρο 4, εντός των ακόλουθων ορίων:
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif

α)   όταν η τελωνειακή παράβαση αφορά συγκεκριμένα εμπορεύματα, χρηματικό πρόστιμο που ανέρχεται έως το 15 % της αξίας των εμπορευμάτων·
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif

β)   όταν η τελωνειακή παράβαση δεν συνδέεται με συγκεκριμένα εμπορεύματα, χρηματικό πρόστιμο έως 22 500 ευρώ.
http://www.europarl.europa.eu/img/struct/navigation/spacer.gif

Αιτιολόγηση
Το παρόν άρθρο διαγράφεται, χάριν συνεπείας με τη διαγραφή του άρθρου 4.



Οι πράξεις ή παραλήψεις που αναφέρονται στα άρθρα 3 έως 6 δεν συνιστούν τελωνειακές παραβάσεις, όταν πραγματοποιούνται λόγω σφάλματος των τελωνειακών αρχών.
1.             Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι τα νομικά πρόσωπα υπέχουν ευθύνη για τελωνειακές παραβάσεις που διαπράττονται προς όφελός τους από οποιοδήποτε πρόσωπο το οποίο ενεργεί είτε ατομικά είτε ως μέλος οργάνου του νομικού προσώπου και το οποίο κατέχει διευθυντική θέση στο εσωτερικό του νομικού προσώπου, βάσει του γεγονότος ότι διαθέτει ένα από τα ακόλουθα:
εξουσία εκπροσώπησης του νομικού προσώπου·
εξουσία λήψης αποφάσεων εξ ονόματος του νομικού προσώπου·
εξουσία άσκησης ελέγχου εντός του νομικού προσώπου.
2.             Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν επίσης ότι τα νομικά πρόσωπα υπέχουν ευθύνη όταν η έλλειψη εποπτείας ή ελέγχου από το πρόσωπο που αναφέρεται στην παράγραφο 1 κατέστησε δυνατή τη διάπραξη τελωνειακής παράβασης προς όφελος του εν λόγω νομικού προσώπου από πρόσωπο το οποίο τελεί υπό την εξουσία του προσώπου που αναφέρεται στην παράγραφο 1.
3.             Η ευθύνη ενός νομικού προσώπου δυνάμει των παραγράφων 1 και 2 εφαρμόζεται με την επιφύλαξη της ευθύνης των φυσικών προσώπων τα οποία διέπραξαν την τελωνειακή παράβαση.
Τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν την επιβολή αποτελεσματικών, αναλογικών και αποτρεπτικών κυρώσεων για τις τελωνειακές παραβάσεις που αναφέρονται στο άρθρο 3, εντός των ακόλουθων ορίων:
όταν η τελωνειακή παράβαση αφορά συγκεκριμένα εμπορεύματα, χρηματικό πρόστιμο που ανέρχεται από 1 % έως 5 % της αξίας των εμπορευμάτων·
όταν η τελωνειακή παράβαση δεν συνδέεται με συγκεκριμένα εμπορεύματα, χρηματικό πρόστιμο από 150 έως 7 500 ευρώ.
Τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν την επιβολή αποτελεσματικών, αναλογικών και αποτρεπτικών κυρώσεων για τις τελωνειακές παραβάσεις που αναφέρονται στο άρθρο 4, εντός των ακόλουθων ορίων:
όταν η τελωνειακή παράβαση αφορά συγκεκριμένα εμπορεύματα, χρηματικό πρόστιμο που ανέρχεται έως το 15 % της αξίας των εμπορευμάτων·

όταν η τελωνειακή παράβαση δεν συνδέεται με συγκεκριμένα εμπορεύματα, χρηματικό πρόστιμο έως 22 500 ευρώ.

E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Κάντε κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών



Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου