Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

Εσωτερικός Κανονισμός της Επιτροπής του Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα ΤΗ ε.ε. (Μάθημα 1), 8 Ιανουαρίου 2015



Εσωτερικός Κανονισμός της Επιτροπής του Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα ΤΗ ε.ε. (Μάθημα 1), 8 Ιανουαρίου 2015


ΕΥΡΩΠΑΊΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΓΕΝΙΚΗ ∆ΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗ ΕΝΩΣΗ Τελωνειακή πολιτική
Γενική νοµοθεσία και οµοιόµορφη εφαρµογή της κοινοτικής τελωνειακής νοµοθεσίας
Βρυξέλλες, 29/01/2009
TAXUD/1711/2008 - Τελικό – EL Τελικό

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ

Εσωτερικός κανονισµός της Επιτροπής Τελωνειακού Κώδικα
που συστάθηκε σύµφωνα µε το άρθρο 184 παράγραφος 1 του εκσυγχρονισµένου τελωνειακού κώδικα (Άρθρα 247α και 248α του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα),
που υιοθετήθηκαν
από το τµήµα γενικής τελωνειακής νοµοθεσίας της Επιτροπής Τελωνειακού Κώδικα στις 29.01.2009

Ο παρών εσωτερικός κανονισµός αντικαθιστά, από την 1η Μαρτίου 2009, τον εσωτερικό κανονισµό που υιοθετήθηκε από το τµήµα γενικής τελωνειακής νοµοθεσίας της Επιτροπής Τελωνειακού Κώδικα στις 5 ∆εκεµβρίου 2001 (έγγραφο TAXUD/741/2001 τελικό)

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΥ ΚΩ∆ΙΚΑ

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΥ ΚΩ∆ΙΚΑ,

Έχοντας υπόψη:

τον κανονισµό (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92 του Συµβουλίου, της 12ης  Οκτωβρίου 1992, περί θεσπίσεως  κοινοτικού  τελωνειακού  κώδικα1[1]   (εφεξής  «κοινοτικός  τελωνειακός κώδικας»), και ιδίως το άρθρο 247α παράγραφος 1 και το άρθρο 248α παράγραφος 1,

τον κανονισµό (ΕΚ) αριθ. 450/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συµβουλίου, της 23ης  Απριλίου 2008, για τη θέσπιση του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα2[2]  (εφεξής «εκσυγχρονισµένος τελωνειακός κώδικας») και ιδίως το άρθρο 184 παράγραφος 1,

την απόφαση 1999/468/ΕΚ του Συµβουλίου, της 28ης  Ιουνίου 1999, για τον καθορισµό των όρων άσκησης των εκτελεστικών αρµοδιοτήτων που ανατίθενται στην Επιτροπή3[3], και ιδίως το άρθρο 7 παράγραφος 1,

ΘΕΣΠΙΣΕ ΤΟΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΣΤΙΣ 29/01/2009, ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΠΡΟΤΥΠΟΥΣ ∆ΙΑ∆ΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΟΥ ∆ΗΜΟΣΙΕΥΣΕ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΤΙΣ 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 20014 [4]

Ο παρών εσωτερικός κανονισµός αντικαθιστά, από την 1η Μαρτίου 2009, τον εσωτερικό κανονισµό που υιοθετήθηκε από το τµήµα γενικής τελωνειακής νοµοθεσίας της Επιτροπής Τελωνειακού Κώδικα στις 5 ∆εκεµβρίου 2001 (έγγραφο TAXUD/741/2001 τελικό).

Άρθρο 1 - Δοµή

1.            Η Επιτροπή Τελωνειακού Κώδικα (εφεξής «η επιτροπή») περιλαµβάνει τα εξής τµήµατα:

-              Γενική τελωνειακή νοµοθεσία·

-              Τµήµα δασµολογικής και στατιστικής ονοµατολογίας·

-              ∆ασµολογικά µέτρα·

-              ∆ασµολογική ατέλεια·

-              Καταγωγή·

-              ∆ασµολογητέα αξία·

-              Τελωνειακή οφειλή και εγγυήσεις·

-              ∆ιατυπώσεις εισαγωγής και εξαγωγής5·[5]

-              Ολοκλήρωση και εναρµόνιση των δεδοµένων·

-              Τελωνειακός χαρακτήρας και διαµετακόµιση·

-              Ειδικές διαδικασίες6·[6]

-              Τελωνειακοί έλεγχοι και διαχείριση κινδύνων·

                Εµπορεύµατα   παραποίησης/αποµίµησης         και         αναπαραχθέντα              χωρίς     άδεια (πειρατικά).

2.            Όταν πρόκειται για τον εσωτερικό κανονισµό και µε την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 6 παράγραφος 2, κάθε αναφορά στην «επιτροπή» νοείται ως αναφορά στο οικείο τµήµα.

Άρθρο 2 - Σύγκληση της επιτροπής

1. Η επιτροπή συγκαλείται από τον πρόεδρό της, είτε µε δική του πρωτοβουλία είτε ύστερα από αίτηµα της απλής πλειοψηφίας των µελών της επιτροπής.

2. Συγκαλούνται ενδεχοµένως κοινές συνεδριάσεις των τµηµάτων µε άλλες επιτροπές, προκειµένου να συζητηθούν ζητήµατα που εµπίπτουν στις αντίστοιχες αρµοδιότητές τους.

Άρθρο 3 - Ηµερήσια διάταξη

1. Ο πρόεδρος καταρτίζει την ηµερήσια διάταξη και την υποβάλλει στην επιτροπή.

2. Στην ηµερήσια διάταξη γίνεται διάκριση µεταξύ:

(α)    του σχεδίου των µέτρων για τα οποία η επιτροπή καλείται να διατυπώσει γνώµη, σύµφωνα µε την κανονιστική διαδικασία που προβλέπεται:

–  στο άρθρο 184 παράγραφος 2 του εκσυγχρονισµένου τελωνειακού κώδικα/στο άρθρο 247α του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα.

(β)          του σχεδίου των µέτρων για τα οποία η επιτροπή καλείται να διατυπώσει γνώµη, σύµφωνα µε τη διαδικασία διαχείρισης που προβλέπεται:

–  στο άρθρο 184 παράγραφος 3 του εκσυγχρονισµένου τελωνειακού κώδικα/στο άρθρο 248α του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα.

–  στο άρθρο 10 του κανονισµού (ΕΟΚ) αριθ. 2658/87 του Συµβουλίου7, [7]

–  στο άρθρο 3 του κανονισµού (ΕΚ) αριθ. 3050/95 του Συµβουλίου8, [8]

–  στο   άρθρο   3   παράγραφος   2   του   κανονισµού  (ΕΚ)   αριθ.   1255/96   του  Συµβουλίου9,[9]

–  στο   άρθρο   7   παράγραφος   2   του   κανονισµού  (ΕΚ)   αριθ.   2505/96   του Συµβουλίου, [10]
–  στο άρθρο 10 του κανονισµού (ΕΚ) αριθ. 32/2000 του Συµβουλίου11,[11]

–  στο  άρθρο  6  παράγραφος  2  του  κανονισµού  (ΕΚ)  αριθ.  747/200112 [12]   ή  σε παρόµοιες διατάξεις που περιλαµβάνονται σε άλλους κανονισµούς για τη διαχείριση των προτιµησιακών δασµολογικών µέτρων,

–  στο  άρθρο  21  παράγραφος  2  του  κανονισµού  (ΕΚ)  αριθ.  1383/2003  του
Συµβουλίου13[13]

(γ)          του σχεδίου των µέτρων για τα οποία η επιτροπή καλείται να διατυπώσει γνώµη,
σύµφωνα µε την κανονιστική διαδικασία µε έλεγχο που προβλέπεται:

–  στο άρθρο 184 παράγραφος 4 του εκσυγχρονισµένου τελωνειακού κώδικα·

–  στο άρθρο 16 παράγραφος 2 της απόφασης αριθ. 70/2008/ΕΚ του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συµβουλίου14 [14]

 (δ)    του σχεδίου των µέτρων για τα οποία η επιτροπή καλείται να διατυπώσει γνώµη,
σύµφωνα µε την διαδικασία συµβουλευτικής επιτροπής που προβλέπεται:

–  στο άρθρο 7στ παράγραφος 5 του κανονισµού (ΕΚ) αριθ. 2248/200115[15] ή σε παρόµοιες διατάξεις που περιλαµβάνονται σε άλλους κανονισµούς που καθορίζουν διαδικασίες για την εφαρµογή των διατάξεων των προτιµησιακών εµπορικών  καθεστώτων  ή  συµφωνιών  για  προσωρινή  αναστολή  των προτιµήσεων στην περίπτωση απάτης ή άρνησης διοικητικής συνεργασίας όπως απαιτείται για την επαλήθευση των αποδεικτικών στοιχείων καταγωγής.

(ε)    άλλων θεµάτων που υποβλήθηκαν στην επιτροπή για ενηµέρωση ή για απλή ανταλλαγή απόψεων, είτε µε πρωτοβουλία του προέδρου, είτε ύστερα από γραπτό αίτηµα µέλους της επιτροπής, είτε για εξέταση σύµφωνα µε:

–  το άρθρο 185 του εκσυγχρονισµένου τελωνειακού κώδικα/το άρθρο 249 του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα·

–  το άρθρο 8 του κανονισµού (ΕΟΚ) αριθ. 2658/87·

–  το άρθρο 7 παράγραφος 3 του κανονισµού (ΕΚ) αριθ. 2505/96.

Άρθρο 4 - ∆ιαβίβαση ή γνωστοποίηση εγγράφων στα µέλη της επιτροπής

1.  Ο  πρόεδρος  διαβιβάζει  ή  γνωστοποιεί  στις  συνεδριάσεις  τις  προσκλήσεις,  την ηµερήσια διάταξη και τα σχέδια µέτρων για τα οποία απαιτείται η γνώµη της επιτροπής, καθώς και κάθε άλλο έγγραφο εργασίας, στις Μόνιµες Αντιπροσωπείες και στα µέλη της επιτροπής, σύµφωνα µε το άρθρο 14 παράγραφος 2, κατά κανόνα τουλάχιστον 14 ηµερολογιακές ηµέρες πριν από την ηµεροµηνία της συνεδρίασης.

2.   Σε  επείγουσες  περιπτώσεις,  και  εφόσον  τα  προς  θέσπιση  µέτρα  πρέπει  να εφαρµοστούν αµέσως, ο πρόεδρος δύναται, ύστερα από αίτηµα µέλους της επιτροπής ή  µε δική του πρωτοβουλία, να συντοµεύσει την προθεσµία διαβίβασης που αναφέρεται στην ανωτέρω παράγραφο έως πέντε ηµερολογιακές ηµέρες πριν από την ηµεροµηνία της συνεδρίασης.

3. Σε ιδιαίτερα επείγουσες περιπτώσεις, ο πρόεδρος δύναται να µην τηρήσει τις προθεσµίες που προβλέπονται στις παραγράφους 1 και 2. Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια συνεδριάσεως ζητηθεί να εγγραφεί ένα θέµα στην ηµερήσια διάταξη, απαιτείται η έγκριση της απλής πλειοψηφίας των µελών της επιτροπής.

4. Η παράγραφος 2 ή η παράγραφος 3 πρώτη περίοδος µπορεί να ισχύει, εφόσον είναι απαραίτητο, όσον αφορά τα έγγραφα σχετικά µε:
                τις αποφάσεις περί διαγραφής, επιστροφής ή µη ανάκτησης δασµών, τις οποίες πρέπει               να   εκδώσει   η   Επιτροπή   σύµφωνα   µε   τις   διατάξεις   εφαρµογής   του εκσυγχρονισµένου τελωνειακού κώδικα/του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα·
                τα µέτρα εφαρµογής του εκσυγχρονισµένου τελωνειακού κώδικα/του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα, που καθορίζουν το κοινό πλαίσιο διαχείρισης των κινδύνων, τα κοινά κριτήρια και τους τοµείς ελέγχου µε προτεραιότητα, τις πληροφορίες όσον αφορά τους κινδύνους και την ανάλυση των κινδύνων που πρέπει να ανταλλάσσονται µεταξύ τελωνειακών διοικήσεων.

Άρθρο 5 - Ενηµέρωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

1. Η ηµερήσια διάταξη και τα σχέδια που υποβάλλονται στην επιτροπή αναφορικά µε τα µέτρα εκτέλεσης των πράξεων που έχουν εκδοθεί σύµφωνα µε τη διαδικασία που αναφέρεται στο άρθρο 251 της Συνθήκης, διαβιβάζονται προς ενηµέρωση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εντός των ιδίων προθεσµιών και υπό τις ίδιες συνθήκες που διαβιβάζονται ή διατίθενται στις µόνιµες αντιπροσωπείες.

2. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαβιβάζει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το συνολικό αποτέλεσµα της ψηφοφορίας, τον κατάλογο των συµµετεχόντων όπως ορίζεται στο άρθρο 13 καθώς και τα συνοπτικά πρακτικά των συνεδριάσεων όπως ορίζεται στο άρθρο 12 παράγραφος 2, εντός προθεσµίας 14 ηµερολογιακών ηµερών από το τέλος κάθε συνεδρίασης της επιτροπής.

Άρθρο 6 - Γνωµοδότηση της επιτροπής

1. Αν στο πλαίσιο της διαδικασίας συµβουλευτικής επιτροπής διενεργηθεί ψηφοφορία, η γνώµη εκδίδεται µε απλή πλειοψηφία των µελών της επιτροπής.

Όταν η γνώµη της επιτροπής απαιτείται στο πλαίσιο της διαδικασίας διαχείρισης ή της κανονιστικής διαδικασίας µε έλεγχο, εκδίδεται µε την πλειοψηφία που προβλέπεται στο άρθρο 205 παράγραφοι 2 και 4 της συνθήκης.

2. Η Επιτροπή εvηµερώvει το τµήµα γενικής τελωνειακής νοµοθεσίας ή τα µέλη της σχετικά µε τα σχέδια µέτρων για την εφαρµογή του εκσυγχρονισµένου τελωνειακού κώδικα/του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα, σχετικά µε τα οποία ζητείται από την επιτροπή να διατυπώσει γνώµη σύµφωνα µε το άρθρο 184 παράγραφοι 2, 3 ή 4 του εκσυγχρονισµένου τελωνειακού κώδικα ή τα άρθρα 247α ή 248α του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα, και τα οποία πρέπει να εξεταστούν από τα αντίστοιχα τµήµατα της επιτροπής, καθώς και σχετικά µε τα αποτελέσµατα αυτής της εξέτασης και τις προβλεπόµενες ηµεροµηνίες εφαρµογής των µέτρων αυτών.

Προκειµένου να διατηρηθεί η συνολική δοµή και να διασφαλιστεί η νοµική συνοχή των διατάξεων εφαρµογής του εκσυγχρονισµένου τελωνειακού κώδικα/του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα, η ψηφοφορία στα αντίστοιχα τµήµατα, που αναφέρεται στο εδάφιο 1, σχετικά µε τα σχέδια µέτρων µπορεί να γίνει µόνο αφού ζητηθεί προηγουµένως η γνώµη του τµήµατος γενικής τελωνειακής νοµοθεσίας σχετικά µε τα αποτελέσµατα της εξέτασης από τα ενδιαφερόµενα αντίστοιχα τµήµατα. Τα τµήµατα αυτά λαµβάνουν υπόψη τα αποτελέσµατα της διαβούλευσης που έχει προηγηθεί.

Ωστόσο, η γνώµη της επιτροπής σχετικά µε τα εν λόγω σχέδια µέτρων που εµπίπτουν στο πεδίο εφαρµογής δύο ή περισσότερων τµηµάτων τα οποία αναφέρονται στο άρθρο 1 παράγραφος 1 διαβιβάζεται στο τµήµα γενικής τελωνειακής νοµοθεσίας. Σ’ αυτή την περίπτωση, η ψηφοφορία στο τµήµα γενικής τελωνειακής νοµοθεσίας µπορεί να γίνει µόνο µετά την ολοκλήρωση των προπαρασκευαστικών εργασιών από τα αντίστοιχα ενδιαφερόµενα τµήµατα και λαµβάνει υπόψη τα αποτελέσµατα αυτών των εργασιών υπό τον όρο ότι διατηρούν τη συνολική δοµή και διασφαλίζουν τη νοµική συνοχή των διατάξεων εφαρµογής του εκσυγχρονισµένου τελωνειακού κώδικα/του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα.3. Ο πρόεδρος, µε δική του πρωτοβουλία ή ύστερα από αίτηµα µέλους της επιτροπής, δύναται να αναβάλει την ψηφοφορία επί συγκεκριµένου θέµατος που περιλαµβάνεται στην ηµερήσια διάταξη, για το τέλος της συνεδρίασης ή για επόµενη συνεδρίαση, στις ακόλουθες περιπτώσεις:

- εάν έχουν επέλθει σηµαντικές αλλαγές στο σχέδιο µέτρου κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης,

- εάν το κείµενο του σχεδίου µέτρου έχει υποβληθεί στην επιτροπή κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης,

- σε περίπτωση που προστεθεί νέο σηµείο στην ηµερήσια διάταξη, σύµφωνα µε το άρθρο
4 παράγραφος 3.

Αν προκύψουν ιδιαίτερες δυσκολίες, ο πρόεδρος δύναται να παρατείνει τη συνεδρίαση έως την επόµενη ηµέρα.

4. Κατόπιν αιτήµατος µέλους της επιτροπής, η ψηφοφορία επί ενός θέµατος δύναται να αναβληθεί εάν τα έγγραφα που αφορούν συγκεκριµένο σηµείο της ηµερήσιας διάταξης δεν έχουν αποσταλεί στα µέλη ή τεθεί στη διάθεσή τους εντός της προθεσµίας που ορίζεται στο άρθρο 4 παράγραφοι 1 και 2.
Ωστόσο, ύστερα από πρόταση του προέδρου ή αίτηµα µέλους της επιτροπής, η επιτροπή δύναται να αποφασίσει µε απλή πλειοψηφία των µελών της να διατηρήσει το εν λόγω σηµείο στην ηµερήσια διάταξη λόγω του επείγοντος χαρακτήρα του θέµατος.

5. Εάν η επιτροπή δεν διατυπώσει γνώµη εντός της προθεσµίας που ορίστηκε από τον πρόεδρο, ο πρόεδρος δύναται να παρατείνει την εν λόγω προθεσµία έως το τέλος της επόµενης συνεδρίασης, εκτός εάν υπάρχει επείγουσα ανάγκη. Εάν παραστεί ανάγκη, είναι δυνατόν να εφαρµοστεί η γραπτή διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 10 του παρόντος εσωτερικού κανονισµού.

6. Οι παράγραφοι 3 και 4 δεν ισχύουν όσον αφορά τη γνώµη που πρέπει να διατυπώσει η επιτροπή στις περιπτώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 4 παράγραφος 4, εφόσον αυτές δεν θα επέτρεπαν να θεσπιστούν εγκαίρως τα εν λόγω µέτρα.

Άρθρο 7 - Εκπροσώπηση και απαρτία

1. Κάθε αντιπροσωπεία ενός κράτους µέλους λογίζεται ένα µέλος της επιτροπής. Η επιστροφή των εξόδων ταξιδιού από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή περιορίζεται σε ένα αντιπρόσωπο από κάθε κράτος µέλος ανά συνεδρίαση. Ο αντιπρόσωπος κάθε κράτους µέλους επιτρέπεται να συνοδεύεται, µε έξοδα του αντίστοιχου κράτους µέλους, από άλλους δηµοσίους υπαλλήλους ή, µε την άδεια του προέδρου, από εµπειρογνώµονες, σύµφωνα µε το άρθρο 9 παράγραφος 1.

2. Η αντιπροσωπεία κράτους µέλους επιτρέπεται να αναλάβει, εφόσον συντρέχει περίπτωση, την αντιπροσώπευση ενός µόνο άλλου κράτους µέλους. Ο πρόεδρος ενηµερώνεται σχετικά γραπτώς από τη Μόνιµη Αντιπροσωπεία του κράτους µέλους που εκπροσωπείται.

3. Η απαρτία που απαιτείται για να είναι έγκυρες οι αποφάσεις της επιτροπής σχετικά µε τα σχέδια µέτρων που αναφέρονται στο άρθρο 3 παράγραφος 2 στοιχεία α), β), γ) και δ) είναι αυτή που απαιτείται για τη διατύπωση γνώµης µε την πλειοψηφία που προβλέπεται σε αυτή την περίπτωση.

Άρθρο 8 - Οµάδες εργασίας

1.  Η  επιτροπή  δύναται  να  συστήνει  οµάδες  εργασίας  για  την  εξέταση  ιδιαίτερων θεµάτων. Πρόεδρος οµάδας εργασίας ορίζεται εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ή κράτους µέλους.

2.  Οι  οµάδες υποβάλλουν έκθεση  στην  επιτροπή.  Για  το  σκοπό  αυτό  µπορούν να ορίσουν εισηγητή.

Άρθρο 9 - Αποδοχή τρίτων µερών

1. Ο πρόεδρος δύναται να αποφασίζει την ακρόαση εµπειρογνωµόνων για συγκεκριµένα θέµατα, ύστερα από αίτηµα µέλους ή µε δική του πρωτοβουλία.

2. Οι αντιπρόσωποι οργανισµών ή τρίτων χωρών προσκαλούνται να λάβουν µέρος στις συνεδριάσεις της επιτροπής, σύµφωνα µε την πράξη του Συµβουλίου, τη συµφωνία που έχει συναφθεί µε την Κοινότητα, την απόφαση του Συµβουλίου Σύνδεσης ή άλλη βασική πράξη που προβλέπει την παρουσία των παρατηρητών αυτών.

3. Οι εµπειρογνώµονες και αντιπρόσωποι τρίτων χωρών ή οργανισµών οφείλουν να αποσύρονται όταν η επιτροπή αρχίζει εµπιστευτικές συζητήσεις ή πρόκειται να ψηφίσει.

Άρθρο 10 - Γραπτή διαδικασία

1. Εφόσον είναι απαραίτητο και αιτιολογηµένο, η γνώµη της επιτροπής επιτρέπεται να ληφθεί µε γραπτή διαδικασία. Για το σκοπό αυτό, ο πρόεδρος διαβιβάζει ή γνωστοποιεί στα µέλη της επιτροπής τα σχέδια µέτρων για τα οποία ζητείται η γνώµη της επιτροπής, σύµφωνα µε το άρθρο 14 παράγραφος 2. Κάθε µέλος της επιτροπής που δεν γνωστοποίησε την αντίθεσή του ή την πρόθεσή του να απόσχει από την ψηφοφορία σχετικά µε το σχέδιο µέτρων, εντός της προθεσµίας που ορίστηκε στην επιστολή, θεωρείται ότι συµφώνησε σιωπηρά µε την πρόταση. Η εν λόγω προθεσµία δεν επιτρέπεται να είναι µικρότερη από 14 ηµερολογιακές ηµέρες.

Σε επείγουσες ή εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις εφαρµόζονται οι προθεσµίες που προβλέπονται στο άρθρο 4 παράγραφοι 2 και 3. Συγκεκριµένα, δύνανται να εφαρµόζονται,   ενδεχοµένως,   στις   περιπτώσεις   που   αναφέρονται   στο   άρθρο   4 παράγραφος 4.

Ο πρόεδρος ενηµερώνει την επιτροπή σχετικά µε τα αποτελέσµατα της γραπτής διαδικασίας.

2. Ωστόσο, εάν ένα µέλος της επιτροπής ζητήσει την εξέταση του σχεδίου των µέτρων κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της επιτροπής, η γραπτή διαδικασία περατώνεται χωρίς αποτέλεσµα. Ο πρόεδρος συγκαλεί την επιτροπή το ταχύτερο δυνατό.

Το πρώτο εδάφιο δεν ισχύει όσον αφορά τη γνώµη που πρέπει να διατυπώσει η επιτροπή στις  περιπτώσεις  που  αναφέρονται  στο  άρθρο  4  παράγραφος  4,  όταν  αυτές  δεν επιτρέπουν να θεσπιστούν εγκαίρως τα εν λόγω µέτρα.

Άρθρο 11 - Γραµµατεία

Τη γραµµατεία της επιτροπής και, ενδεχοµένως, των οµάδων εργασίας που συγκροτούνται σύµφωνα µε το άρθρο 8 του παρόντος κανονισµού αναλαµβάνουν οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Για  κάθε  ανταλλαγή  πληροφοριών  και  εγγράφων  που  αφορούν  τις  εργασίες  της επιτροπής µεταξύ του προέδρου και των µελών της επιτροπής χρησιµοποιούνται, κατά το δυνατόν, τεχνικές µηχανογράφησης δεδοµένων.

Άρθρο 12 - Πρακτικά και συνοπτική έκθεση των συνεδριάσεων

1. Υπό την ευθύνη του προέδρου καταρτίζονται για κάθε συνεδρίαση πρακτικά. Τα πρακτικά περιέχουν, συγκεκριµένα, τις γνώµες που διατυπώνονται σχετικά µε τα σχέδια µέτρων που αναφέρονται στο άρθρο 3 παράγραφος 2 στοιχεία α), β), γ) και δ) και, εφόσον   απαιτείται,  τις   γνώµες  που   διατυπώνονται  σχετικά   µε  τα   θέµατα  που αναφέρονται στο άρθρο 3 παράγραφος 2 στοιχείο ε). Το κείµενο των γνωµοδοτήσεων παρατίθεται σε χωριστό παράρτηµα. Τα πρακτικά διαβιβάζονται ή γνωστοποιούνται στα µέλη της επιτροπής εντός δεκαπέντε εργάσιµων ηµερών.

Τα µέλη της επιτροπής διαβιβάζουν ή γνωστοποιούν γραπτώς στον πρόεδρο τυχόν παρατηρήσεις τους σχετικά µε τα πρακτικά, εντός δεκαπέντε εργάσιµων ηµερών. Η επιτροπή ενηµερώνεται σχετικά. Σε περίπτωση διαφωνίας, η προτεινόµενη τροποποίηση συζητείται στο πλαίσιο της επιτροπής. Εάν η διαφωνία συνεχιστεί, η εν λόγω τροποποίηση προσαρτάται στα πρακτικά. Εάν δεν διαβιβαστούν ή γνωστοποιηθούν παρατηρήσεις εντός δεκαπέντε εργάσιµων ηµερών, θεωρείται ότι τα πρακτικά εγκρίθηκαν.

2. Υπό την ευθύνη του προέδρου καταρτίζεται συνοπτική έκθεση που προορίζεται για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Στη συνοπτική έκθεση περιγράφονται περιληπτικώς κάθε σηµείο που έχει εγγραφεί στην ηµερήσια διάταξη και το αποτέλεσµα της ψηφοφορίας για τα σχέδια µέτρων που υποβλήθηκαν στην επιτροπή. Η εν λόγω έκθεση δεν αναφέρει τη θέση εκάστου κράτους µέλους κατά τις συζητήσεις της επιτροπής.

Άρθρο 13 - Κατάλογος παρόντων

1. Σε κάθε συνεδρίαση ο πρόεδρος καταρτίζει κατάλογο παρόντων, που αναφέρει τις αρχές ή τους φορείς στους οποίους ανήκουν τα πρόσωπα που έχουν οριστεί από τα κράτη µέλη για να τα αντιπροσωπεύσουν.

2. Στην αρχή κάθε συνεδρίασης, τα διορισµένα µέλη των οποίων η συµµετοχή στις εργασίες της επιτροπής ενδέχεται να προκαλέσει σύγκρουση συµφερόντων σχετικά µε ένα  συγκεκριµένο   θέµα   της   ηµερήσιας   διάταξης,   είναι   υποχρεωµένα   να   το γνωστοποιήσουν στον πρόεδρο της επιτροπής.

Τα µέλη των αντιπροσωπειών τα οποία δεν ανήκουν σε αρχή ή οργανισµό κράτους  µέλους υπογράφουν δήλωση στην οποία αναφέρεται ότι η συµµετοχή τους δεν προκαλεί σύγκρουση συµφερόντων.

Όταν υπάρχει ενδεχόµενο τέτοιας σύγκρουσης, αυτά τα µέλη δεν συµµετέχουν στα σχετικά σηµεία της ηµερήσιας διάταξης, ύστερα από αίτηση του προέδρου.

Άρθρο 14 - Αλληλογραφία

1. Η αλληλογραφία που αφορά την επιτροπή απευθύνεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή,
υπόψη του προέδρου της επιτροπής.

2. Η αλληλογραφία που απευθύνεται στα µέλη της επιτροπής διαβιβάζεται ή γνωστοποιείται στις Μόνιµες Αντιπροσωπείες·  αποστέλλεται αντίγραφο απευθείας στο πρόσωπο που ορίστηκε για το σκοπό αυτό από κάθε κράτος µέλος.

Άρθρο 15 - ∆ιαφάνεια

1. Για την πρόσβαση του κοινού στα έγγραφα της επιτροπής εφαρµόζονται οι αρχές και οι όροι του κανονισµού (ΕΚ) αριθ. 1049/2001 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συµβουλίου  της  30ής  Μαΐου  200116[16].  Η  Ευρωπαϊκή  Επιτροπή  αποφαίνεται  για  τις αιτήσεις σχετικά µε την πρόσβαση σε αυτά τα έγγραφα. Σε περίπτωση που η αίτηση απευθύνεται σε κράτος µέλος, το κράτος αυτό εφαρµόζει το άρθρο 5 του προαναφερόµενου κανονισµού.

2. Οι εργασίες της επιτροπής έχουν εµπιστευτικό χαρακτήρα.





[1] ΕΕ L 302 της 19.10.1992, σ. 1.
[2]  ΕΕ L 145 της 4.6.2008, σ.1.
[3] ΕΕ L 184 της 17.7.1999, σ. 23.
[4] ΕΕ C 38 της 06.02.2001, σ. 3.
[5] 5 (είσοδος και έξοδος των εμπορευμάτων• γενικοί κανόνες για τα τελωνειακά καθεστώτα και τις
διασαφήσεις· θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία και εξαγωγή)
6 (
[6] 6 (εκτός της διαμετακόμισης)
[7] ΕΕ L 256 της 7.9.1987, σ. 1.
[8] ΕΕ L 320 της 30.12.1995, σ.1.
[9] ΕΕ L 158 της 29.06.1996, σ. 1.
[10] ΕΕ L 345 της 31.12.1996, σ.1.
[11] ΕΕ L 5 της 08.01.2000 σ. 1.
[12] ΕΕ L 109 της 19.04.2001, σ. 2.
[13] ΕΕ L 196 της 2.8.2003, σ. 7.
[14] ΕΕ L 23 της 26.1.2008, σ.21.
[15]  ΕΕ L 1 της 4.1.2003, σ. 26.
[16] ΕΕ L 145 της 31.05.2001, σ. 43.

Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
250 αναρτήσεις σε 16.381 προβολές σελίδων
με κανονισμούς ΕΕ, νόμους, εγκυκλίους, μελέτες,  σχόλια, βιβλία
Πίνακας προηγούμενων Μαθημάτων της Σχολής
 στην ανάρτηση της 31 Δεκεμβρίου 2014

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε
Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου