Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Δραστηριοποίηση Ναυτικών Πρακτόρων μετά από τηναπελευθε΄ρωση Κλειστών επαγγελμάτων, (Μάθημα 7), 12 Ιανουαρίου 2015



Δραστηριοποίηση Ναυτικών Πρακτόρων μετά από τηναπελευθε΄ρωση Κλειστών επαγγελμάτων, (Μάθημα 7), 12 Ιανουαρίου 2015


Σχόλιο: Η απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων δεν σημαίνει ότι μπορεί ο οποιοσδήποτε να  ασκήσει κάθε επάγγελμα. Οι δεξιότητες, η εμπειρία των χρόνων άσκησης και η βαθειά γνώση του επαγγέλματος δίνουν τη δυνατότητα της αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης του παρόχου τέτοιων υπηρεσιών. προς αυτή την κατεύθυνση είναι και το βιβλίο που προτείνουμε.

Αριθ. 2103/5.6.2013
Δραστηριοποίηση ναυτικών πρακτόρων
Πειραιάς, 05-6-2013
Αριθ. Φακέλου: 511.10/2013
Αριθ. Σχεδίου: 2103

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΑΙΓΑΙΟΥ
ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ
ΚΛΑΔΟΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑΞΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ & ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ
ΤΜΗΜΑ Α΄

Ταχ. Δ/νση : Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη (Ε1-Ε2)
Ταχ. Κώδικας : 185 10, Πειραιάς
Τηλέφωνο : 210 4191328
Fax : 210 4191561
E-mail : digakal@hcg.gr

ΘΕΜΑ: «Δραστηριοποίηση ναυτικών πρακτόρων».

Επί του αντικειμένου του θέματος και με αφορμή σχετικά ερωτήματα Λιμενικών Αρχών και φορέων που εκπροσωπούν τους επαγγελματίες του χώρου, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Όπως προκύπτει από τη διάταξη του εδαφίου (γ) της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 3919/2011 (ΦΕΚ Α΄ 32), [1]το επάγγελμα του ναυτικού πράκτορα ασκείται ελεύθερα σε όλη την επικράτεια, καταργούμενου κάθε υφιστάμενου γεωγραφικού περιορισμού.

2. Η κατάργηση του περιορισμού ισχύος της έγκρισης δραστηριοποίησης του ναυτικού πράκτορα μόνο στην περιοχή αρμοδιότητας της Λιμενικής Αρχής που την εξέδωσε, δεν επηρεάζει τις προϋποθέσεις άσκησης του συγκεκριμένου επαγγέλματος που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία και ως εκ τούτου δεν απαλλάσσει τους ναυτικούς πράκτορες από την υποχρέωση να διαθέτουν κτιριακή - γραφειακή εγκατάσταση στην έδρα της επιχείρησής τους.

3. Λαμβάνοντας υπόψη τις θέσεις της αρμόδιας, για θέματα απελευθέρωσης των επαγγελμάτων, Υπηρεσίας του Υπουργείου Οικονομικών, σας γνωρίζουμε ότι είναι επιτρεπτή η δραστηριοποίηση ναυτικών πρακτόρων σε όλη την επικράτεια, εφόσον διαπιστώνεται από την κατά τόπο Λιμενική Αρχή ότι διαθέτουν την απαραίτητη έγκριση άσκησης του επαγγέλματος.

Εφόσον όμως ο ναυτικός πράκτορας που ασκεί τη δραστηριότητά του σε περιοχή εκτός του χώρου ευθύνης της Λιμενικής Αρχής που εξέδωσε τη διοικητική πράξη με την οποία επετράπη η άσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος, χρησιμοποιεί κτιριακή – γραφειακή εγκατάσταση, η καταλληλότητα αυτής θα πρέπει να ελέγχεται από την οικεία Λιμενική Αρχή, σύμφωνα με τα ισχύοντα.

4. Ναυτικό πρακτορείο δύναται να ασκεί τη δραστηριότητά του μόνο μέσω ατόμων που συνδέονται μαζί του με υπαλληλική σχέση και όχι μέσω τρίτων προσώπων (ελεύθερων επαγγελματιών) με τα οποία έχουν συνάψει σύμβαση παροχής υπηρεσιών, διότι στην περίπτωση αυτή καταστρατηγούνται διατάξεις του Π.Δ. 229/1995, ιδίως αυτές που αφορούν στην ευθύνη του ναυτικού πράκτορα και στην ουσία παρέχεται το δικαίωμα σε ελεύθερους επαγγελματίες να ασκούν το επάγγελμα του ναυτικού πράκτορα, χωρίς να εξετάζεται η συνδρομή των νόμιμων προϋποθέσεων.

5. Τυχόν οδηγίες που έχουν δοθεί στο παρελθόν για το θέμα αυτό και έρχονται σε αντίθεση με τα αναφερόμενα στην παρούσα, παύουν να ισχύουν.


Ο Διευθυντής
Πλοίαρχος Λ.Σ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ Παν.





[1] Άρθρο 2. Κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και την άσκηση επαγγελμάτων (ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3919. Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση
αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων. (ΦΕΚ Α'
32/2-3-2011)

1. Οι προβλεπόμενοι στην ισχύουσα νομοθεσία περιορισμοί που αφορούν στην πρόσβαση και την άσκηση επαγγελμάτων, πέραν εκείνων των επαγγελμάτων για τα οποία διαλαμβάνεται ρύθμιση στο κεφάλαιο Β΄ του παρόντος, καταργούνται μετά την πάροδο τεσσάρων (4) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος.

2. Ως περιορισμοί, κατά την έννοια της προηγούμενης παραγράφου, νοούνται οι εξής:
α) Η ύπαρξη, δυνάμει προβλέψεως νόμου, περιορισμένου αριθμού προσώπων τα οποία δικαιούνται να ασκήσουν το επάγγελμα σε όλη την επικράτεια ή σε ορισμένο γεωγραφικό διαμέρισμα, είτε ο αριθμός αυτός ορίζεται ευθέως είτε προσδιορίζεται εμμέσως βάσει πληθυσμιακών ή άλλων κριτηρίων και χορήγηση διοικητικής αδείας για την άσκηση του επαγγέλματος μόνο προς συμπλήρωση του αριθμού τούτου.
β) Η εξάρτηση της χορηγήσεως διοικητικής αδείας για την άσκηση επαγγέλματος από την εκτίμηση της διοικητικής αρχής ως προς την ύπαρξη πραγματικής ανάγκης προς τούτο, που θεωρείται συντρέχουσα όταν η προσφορά υπηρεσιών εκ μέρους των προσώπων που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί για την άσκηση του επαγγέλματος δεν είναι ικανοποιητική για το κοινωνικό σύνολο, είτε καθ’ όλη την επικράτεια είτε σε ορισμένο γεωγραφικό διαμέρισμα, εν όψει αφ’ ενός του αριθμού των προσώπων που ασκούν το επάγγελμα και αφ’ ετέρου των προς ικανοποίηση αναγκών του κοινωνικού συνόλου, ως αποδέκτη των υπηρεσιών αυτών.
γ) Η απαγόρευση για ένα πρόσωπο της ασκήσεως επαγγέλματος έξω από ορισμένο γεωγραφικό διαμέρισμα, εντός του οποίου και μόνο είναι αυτή επιτρεπτή.
δ) Η επιβολή της υπάρξεως ελάχιστων αποστάσεων μεταξύ των εγκαταστάσεων προσώπων που ασκούν το επάγγελμα.
ε) Η απαγόρευση για ένα πρόσωπο της δημιουργίας περισσότερων εγκαταστάσεων ή επαγγελματικής δραστηριοποιήσεως σε περισσότερες εγκαταστάσεις, σε ένα ή περισσότερα γεωγραφικά διαμερίσματα.
στ) Η πρόβλεψη αποκλειστικής δυνατότητας ή απαγόρευσης διάθεσης είδους αγαθών από ορισμένη κατηγορία επαγγελματικών εγκαταστάσεων.
ζ) Η επιβολή της ασκήσεως επαγγέλματος ή η απαγόρευση της ασκήσεώς του υπό ορισμένη ή ορισμένες εταιρικές μορφές ή ο αποκλεισμός της ασκήσεώς του υπό εταιρική μορφή, επιτρεπομένης μόνο της ατομικής ασκήσεως αυτού.
η) Η επιβολή περιορισμών σχετιζομένων με τη συμμετοχή στη σύνθεση του μετοχικού ή εταιρικού κεφαλαίου, συναπτομένων προς την ύπαρξη ή την έλλειψη ορισμένης επαγγελματικής ιδιότητας.
θ) Η επιβολή υποχρεωτικών κατώτατων τιμών ή αμοιβών για τη διάθεση αγαθών ή την προσφορά υπηρεσιών, είτε αυτές ορίζονται ευθέως είτε προσδιορίζονται εμμέσως με την εφαρμογή συντελεστή κέρδους ή με άλλο ποσοστιαίο υπολογισμό.
ι) Η επιβολή υποχρέωσης στον ασκούντα το επάγγελμα να προσφέρει μαζί με τη δική του υπηρεσία, άλλες συγκεκριμένες υπηρεσίες.

3. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου εντός τεσσάρων (4) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, μπορεί να αρθούν και άλλοι περιορισμοί πέραν εκείνων που ορίζονται στην προηγούμενη παράγραφο.

4. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού και του Υπουργού Οικονομικών εντός τεσσάρων (4) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, είναι δυνατή η θέσπιση εξαιρέσεως σε σχέση προς ορισμένο επάγγελμα από τη ρύθμιση της παραγράφου 1 και η διατήρηση σε ισχύ περιορισμού αναφερομένου στην παράγραφο 2 ή θεσπιζομένου δυνάμει της παραγράφου 3, ως έχει ή με ηπιότερη μορφή, εάν:
I. Με τον περιορισμό αυτόν επιδιώκεται η εξυπηρέτηση επιτακτικού λόγου δημοσίου συμφέροντος και
II. Ο περιορισμός αυτός είναι πρόσφορο και αναγκαίο μέσο για την εξυπηρέτησή του και, από απόψεως εντάσεως της επεμβάσεως στη σφαίρα της οικονομικής ελευθερίας, τελεί σε εύλογη αναλογία προς τη σπουδαιότητα του επιδιωκομένου να εξυπηρετηθεί επιτακτικού λόγου δημοσίου συμφέροντος, και
III. Ο περιορισμός αυτός δεν εισάγει άμεσα ή έμμεσα διακρίσεις ανάλογα με την ιθαγένεια ή όσον αφορά τις επιχειρήσεις ανάλογα με την έδρα τους.

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
250 αναρτήσεις σε 16.381 προβολές σελίδων
με κανονισμούς ΕΕ, νόμους, εγκυκλίους, μελέτες,  σχόλια, βιβλία
Πίνακας προηγούμενων Μαθημάτων της Σχολής
 στην ανάρτηση της 31 Δεκεμβρίου 2014



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου