Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Απόψεις – Ερωτήσεις Διαμετακόμισης του Υπ. Οικ. από εγχειρίδια, (Μάθημα 1) 13 Μαΐου 2015



Απόψεις – Ερωτήσεις Διαμετακόμισης του Υπ. Οικ. από εγχειρίδια, (Μάθημα 1) 13 Μαΐου 2015


Με ποιο καθεστώς και ποιες προϋποθέσεις διακινούνται οδικά στο έδαφος της Ευρωπαϊκής Κοινότητας τα εμπορεύματα τρίτων χωρών;

Για τη διακίνηση οδικώς εμπορευμάτων τρίτων χωρών από ένα σημείο του τελωνειακού εδάφους της Κοινότητας σε ένα άλλο, απαιτείται αυτά να τεθούν σε καθεστώς κοινοτικής διαμετακόμισης, εκτός αν διέρχονται από τρίτη χώρα, οπότε είναι δυνατή η χρησιμοποίηση του καθεστώτος TIR.
Για τη θέση των εμπορευμάτων στο καθεστώς κοινοτικής διαμετακόμισης ορίζεται «κύριος υπόχρεος» ο οποίος προσκομίζει τα εμπορεύματα στο Τελωνείο αναχώρησης και συντάσσει δήλωση επί του Ενιαίου Διοικητικού Εγγράφου, αντίτυπα 1,4,5.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την υπαγωγή των εμπορευμάτων στο καθεστώς είναι η σύσταση εγγύησης το ποσό της οποίας υπολογίζεται με βάση τις δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που αναλογούν σε αυτά (Κοινοτική Διαμετακόμιση).    
Πρέπει να σημειωθεί ότι με την ίδια διαδικασία διακινούνται και κοινοτικά εμπορεύματα τα οποία διέρχονται ή εξάγονται στις χώρες ΕΖΕΣ (Νορβηγία, Ελβετία, Ισλανδία) (Κοινή Διαμετακόμιση).


Η εκπρόθεσμη προσκόμιση στο Τελωνείο Εξόδου εμπορευμάτων, που διαμετακομίζονται με το καθεστώς TIR, καθώς και η αλλαγή του Τελωνείου Εξόδου, κατά παρέκκλιση από την υποχρεωτική διαδρομή, αποτελούν παράβαση;

α) Στην περίπτωση της παραβίασης της προθεσμίας εξόδου, κατά την μεταφορά εμπορευμάτων με το καθεστώς TIR, δεν θεωρείται παράβαση:
- η μικρή σχετικά καθυστέρηση άφιξης στο Τελωνείο Εξόδου, εφόσον κατά τα λοιπά η μεταφορά είναι κανονική.
- η δικαιολογημένη καθυστέρηση άφιξης στο Τελωνείο Εξόδου
Σοβαρά προβλήματα ή προβλήματα υγείας του οδηγού, απρόβλεπτες βλάβες του οχήματος, αποκλεισμός εθνικών δρόμων, αναμονή πλησίον του Τελωνείου Εξόδου αποτελούν λόγους που δικαιολογούν καθυστέρηση άφιξης στο Τελωνείο Εξόδου, εφόσον βεβαίως προσκομίζονται οι κατάλληλες αποδείξεις.
- η καθυστέρηση άφιξης στο Τελωνείο Εξόδου, που οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας.
 
β) Στην περίπτωση αλλαγής του Τελωνείου Εξόδου κατά τη μεταφορά εμπορευμάτων με το καθεστώς TIR, δεν θεωρείται παράβαση εάν :
- κατά τη διάρκεια της διαδρομής έχει ζητηθεί και έχει εκδοθεί σχετική έγκριση από την πλησιέστερη Τελωνειακή Αρχή.
-  αφίχθηκε στο νέο Τελωνείο Εξόδου λόγω ανωτέρας βίας
- η αλλαγή κρίνεται μικρής σημασίας σε σχέση με το εκτελούμενο διεθνές δρομολόγιο, εφόσον κατά τα λοιπά η μεταφορά TIR είναι κανονική.
Εξυπακούεται ότι στις λοιπές περιπτώσεις, κάθε καθυστέρηση άφιξης στο Τελωνείο Εξόδου όπως και κάθε αλλαγή στην υποχρεωτική διαδρομή χαρακτηρίζεται Τελωνειακή Παράβαση.


Στις περιπτώσεις της προηγούμενης ερώτησης που αποτελούν τελωνειακές παραβάσεις, από ποια διάταξη του άρθρου 144 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν.2960/2001) τιμωρούνται;

Στις περιπτώσεις χαρακτηρισμού, είτε της εκπρόθεσμης άφιξης στο Τελωνείο Εξόδου είτε της αλλαγής του Τελωνείου Εξόδου, ως Τελωνειακών Παραβάσεων, επιβάλλεται η ποινή του εδαφίου β’ της παραγράφου 1 του άρθρου 144 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν.2960/2001).



Το καθεστώς TIR εφαρμόζεται μόνο όταν κατά την έναρξη, υπάρχει πρόθεση τουλάχιστον ένα τμήμα της μεταφοράς να πραγματοποιηθεί οδικά. Στην Κοινή/κοινοτική διαμετακόμιση δεν υπάρχει τέτοιος περιορισμός.
Το καθεστώς TIR μπορεί να εφαρμοστεί όταν κατά την μεταφορά των εμπορευμάτων από το τελωνείο αναχώρησης στο τελωνείο προορισμού μεσολαβούν σύνορα μεταξύ της Ε. Κοινότητας και τρίτων χωρών. Τέτοιος περιορισμός δεν υπάρχει στην κοινή/κονοτική διαμετακόμιση.
Το δελτίο TIR είναι ταυτόχρονα παραστατικό διαμετακόμισης και τίτλος εγγύησης ενώ η δήλωση κοινής/κοινοτικής διαμετακόμισης είναι μόνο παραστατικό και απαιτείται χωριστός τίτλος εγγύησης
Το ποσό της εγγύησης για ένα δελτίο TIR είναι 60.000 Ευρώ, ανεξάρτητα από το ύψος των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων που αντιστοιχούν στα εμπορεύματα,  ενώ στην Κοινή/κοινοτική διαμετακόμιση το ύψος της εγγύησης καθορίζεται αφού προϋπολογισθούν οι αντίστοιχες επιβαρύνσεις.
Τα δελτία TIR εκτυπώνονται κεντρικά από την IRU και διανέμονται απ΄ αυτήν στους εθνικούς εγγυοδοτικούς οργανισμούς, όπου απευθύνονται οι κάτοχοι για να τα προμηθευτούν. Στην Κοινή / Κοινοτική διαμετακόμιση ο κύριος υπόχρεος πρέπει να προσκομίσει εγγύηση. Οι πράξεις εγγύησης είναι συγκεκριμένων τύπων και τις εκδίδουν οι εγγυητές.
Το κάθε δελτίο TIR φέρει αριθμό, αποτελούμενο από δυο γράμματα και 8 αριθμούς, σύμφωνα με συγκεκριμένο αλγόριθμο. Οι πράξεις εγγύησης στην Κοινή/Κοινοτική διαμετακόμιση αριθμούνται με όποιο σύστημα ακολουθεί ο εγγυητής. 
Για να γίνει κάποιος κάτοχος δελτίου TIR πρέπει να είναι εγκεκριμένος χρήστης και να έχει αριθμό μητρώου, ο οποίος είναι μοναδικός (δίδεται από τον εγγυοδοτικό οργανισμό της χώρας που είναι ταξινομημένος ο θάλαμος φόρτωσης) και αναγράφεται στο δελτίο TIR. Δεν υπάρχει τέτοια προϋπόθεση για τον κύριο υπόχρεο στην Κοινή/ κοινοτική διαμετακόμιση.  
Για κάθε όχημα /θάλαμο φόρτωσης αντιστοιχεί ένα δελτίο TIR και σφραγίζεται πάντα ο θάλαμος φόρτωσης ανεξάρτητα αν τα μεταφερόμενα εμπορεύματα είναι κοινοτικά ή μη κοινοτικά. Στην Κοινή/κοινοτική διαμετακόμιση μπορεί να αντιστοιχούν, σε ένα όχημα, περισσότερα του ενός παραστατικά διαμετακόμισης και η τελωνειακή σφραγίδα είναι δυνατόν να τίθεται στα εμπορεύματα (κιβώτια) και όχι στο θάλαμο φόρτωσης.
Στο καθεστώς TIR επειδή στηρίζεται στους ελέγχους του τελωνείου αναχώρησης, γίνεται πάντοτε έλεγχος των εμπορευμάτων στο τελωνείο αναχώρησης. Ο έλεγχος αυτός δεν είναι απαραίτητα φυσικός έλεγχος των εμπορευμάτων μπορεί να περιορίζεται σε έλεγχο των εγγράφων. Στην Κοινή/κοινοτική διαμετακόμιση δεν είναι απαραίτητος ο φυσικός έλεγχος των εμπορευμάτων στο τελωνείο αναχώρησης. 
Στο καθεστώς TIR δεν επιτρέπεται η μεταφόρτωση των εμπορευμάτων, ενώ στην κοινή/ κοινοτική διαμετακόμιση επιτρέπεται με την άδεια των τελωνειακών αρχών.
Στο καθεστώς TIR τα τελωνεία αναχώρησης /προορισμού μπορεί να είναι μέχρι τέσσερα, ενώ στην κοινή/κοινοτική διαμετακόμιση για κάθε παραστατικό αντιστοιχεί  ένα τελωνείο αναχώρησης και ένα τελωνείο προορισμού.


Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
317 αναρτήσεις σε 20.270 προβολές σελίδων
με κανονισμούς ΕΕ, νόμους, εγκυκλίους, μελέτες,  σχόλια, βιβλία
Πίνακας προηγούμενων Μαθημάτων της Σχολής
 στην ανάρτηση της 31 Μαρτίου 2015

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου