Παρασκευή 26 Ιουλίου 2019

Διοικητική συνεργασία για την καταπολέμηση της απάτης στον τομέα του ΦΠΑ (Τελωνείων κλπ) Καν. 1129/2019 (Μάθημα 3) 26 Ιουλίου 2019



Διοικητική συνεργασία για την καταπολέμηση της απάτης στον τομέα του ΦΠΑ (Τελωνείων κλπ) Καν. 1129/2019 (Μάθημα 3) 26 Ιουλίου 2019



3.7.2019   
EL
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
L 179/1

ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) 2019/1129 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
της 2ας Ιουλίου 2019
για την τροποποίηση του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 79/2012 της Επιτροπής σχετικά με τη θέσπιση λεπτομερών κανόνων εφαρμογής ορισμένων διατάξεων του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 του Συμβουλίου για τη διοικητική συνεργασία και την καταπολέμηση της απάτης στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 904/2010 του Συμβουλίου, της 7ης Οκτωβρίου 2010, για τη διοικητική συνεργασία και την καταπολέμηση της απάτης στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας (1), και ιδίως το άρθρο 17 παράγραφοι 2 και 3, το άρθρο 21 παράγραφος 3 και το άρθρο 21α παράγραφος 3,
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1)
Το άρθρο 17 παράγραφος 1 στοιχείο στ) και το άρθρο 21 παράγραφος 2α του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 απαιτούν από τα κράτη μέλη να αποθηκεύουν τις πληροφορίες που συλλέγουν σχετικά με τις απαλλασσόμενες από τον ΦΠΑ εισαγωγές σύμφωνα με το άρθρο 143 παράγραφος 2 της οδηγίας 2006/112/ΕΚ (2) του Συμβουλίου και να χορηγούν σε άλλα κράτη μέλη αυτοματοποιημένη πρόσβαση στις εν λόγω πληροφορίες, με σκοπό να βοηθούνται τα κράτη μέλη στον εντοπισμό διαφορών στην υποβολή δηλώσεων ΦΠΑ και δυνητικών απατών όσον αφορά τον ΦΠΑ.

(2)
Πληροφορίες σχετικά με τις εν λόγω απαλλασσόμενες από τον ΦΠΑ εισαγωγές συλλέγονται ήδη από εθνικές τελωνειακές αρχές δυνάμει του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (3) και διαβιβάζονται στην Επιτροπή με τη χρήση του ηλεκτρονικού συστήματος που αναφέρεται στο άρθρο 56 παράγραφος 1 του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 της Επιτροπής (4). Η αποθήκευση και αυτοματοποιημένη πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τις απαλλασσόμενες από τον ΦΠΑ εισαγωγές που απαιτούνται βάσει του άρθρου 17 παράγραφος 1 στοιχείο στ) και του άρθρου 21 παράγραφος 2α του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 θα πρέπει να πραγματοποιούνται με τη χρήση του ίδιου ηλεκτρονικού συστήματος για λόγους αποδοτικότητας. Προκειμένου να διασφαλιστεί ομοιόμορφη εφαρμογή των εν λόγω άρθρων του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010, είναι αναγκαίο να προσδιοριστούν τα στοιχεία δεδομένων των τελωνειακών πληροφοριών που συλλέγονται δυνάμει του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 τα οποία αντιστοιχούν στις πληροφορίες που αναφέρονται στο άρθρο 17 παράγραφος 1 στοιχείο στ) του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010.

(3)
Οι τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με την αυτοματοποιημένη έρευνα των πληροφοριών που αναφέρονται στο άρθρο 17 παράγραφος 1 στοιχείο στ) του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 θα πρέπει να επιτρέπουν στις εθνικές φορολογικές αρχές και στους υπαλλήλους συνδέσμους του Eurofisc να έχουν αυτοματοποιημένη πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα που αναφέρεται στο άρθρο 56 παράγραφος 1 του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447.

(4)
Το άρθρο 21α του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 χορηγεί στους υπαλλήλους συνδέσμους του Eurofisc αυτοματοποιημένη πρόσβαση σε ορισμένες πληροφορίες ταξινόμησης οχημάτων. Η αυτοματοποιημένη έρευνα των πληροφοριών αυτών θα πρέπει να διενεργείται μέσω έκδοσης του Ευρωπαϊκού Συστήματος Πληροφοριών για Οχήματα και Άδειες Κυκλοφορίας (EUCARIS) που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τους σκοπούς του άρθρου 21α του εν λόγω κανονισμού. Στο πλαίσιο του ΦΠΑ, οι υπάλληλοι σύνδεσμοι του Eurofisc θα πρέπει να είναι σε θέση να ζητούν ακριβή στοιχεία ταυτότητας σχετικά με τα οχήματα και τους ιδιοκτήτες και κατόχους τους. Για τον σκοπό αυτό, θα πρέπει να προσδιοριστούν τα στοιχεία καθώς και τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν για την ανάκτηση των δεδομένων από το σύστημα. Είναι επίσης αναγκαίο να καθοριστεί η διαθεσιμότητα και η αξιοπιστία του συστήματος, ο τρόπος με τον οποίο θα εξασφαλιστούν οι ανταλλαγές και ποιο δίκτυο επικοινωνίας θα χρησιμοποιηθεί.

(5)
Σε εθνικό επίπεδο, τα εισερχόμενα αιτήματα πρόσβασης σε δεδομένα ταξινόμησης οχημάτων για σκοπούς ΦΠΑ συνήθως θα υποβάλλονται σε επεξεργασία από τις εθνικές αρχές ταξινόμησης οχημάτων κάθε κράτους μέλους. Ωστόσο, τα κράτη μέλη θα πρέπει να είναι ελεύθερα να αποφασίζουν αν θα αναθέσουν την εν λόγω αρμοδιότητα σε άλλη αρχή, εφόσον το επιθυμούν. Όσον αφορά τα εξερχόμενα αιτήματα, τα κράτη μέλη θα πρέπει και πάλι να είναι ελεύθερα να αποφασίζουν αν θα αναθέσουν την αρμοδιότητα για την επεξεργασία των εν λόγω αιτημάτων στις εθνικές αρχές ταξινόμησης οχημάτων ή σε άλλη αρχή, όπως οι φορολογικές αρχές τους.

(6)
Το άρθρο 21 παράγραφος 2 στοιχείο ε) και παράγραφος 2α στοιχείο δ) και το άρθρο 21α παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 ορίζουν τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες χορηγείται πρόσβαση σε ορισμένες πληροφορίες. Προκειμένου να εφαρμοστούν οι εν λόγω προϋποθέσεις, τα κράτη μέλη θα πρέπει να υποχρεούνται να χορηγούν ένα μοναδικό προσωπικό κωδικό ταυτοποίησης χρήστη σε κάθε υπάλληλό τους σύνδεσμο του Eurofisc και να θέτουν στη διάθεση των άλλων κρατών μελών και της Επιτροπής κατάλογο των εν λόγω προσωπικών κωδικών ταυτοποίησης χρήστη. Θα πρέπει επίσης να διασφαλίζουν ότι κάθε αυτοματοποιημένο εξερχόμενο αίτημα πληροφοριών που αποστέλλεται από τους υπαλλήλους συνδέσμους του Eurofisc περιέχει τον μοναδικό προσωπικό κωδικό ταυτοποίησης χρήστη του υπαλλήλου συνδέσμου του Eurofisc.

(7)
Το άρθρο 17 παράγραφος 1 στοιχείο στ), το άρθρο 21παράγραφος 2α και το άρθρο 21α του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 εφαρμόζονται από την 1η Ιανουαρίου 2020, σύμφωνα με το άρθρο 3 του κανονισμού (ΕΕ) 2018/1541 του Συμβουλίου (5). Συνεπώς, τα μέτρα που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό θα πρέπει να εφαρμόζονται επίσης από την 1η Ιανουαρίου 2020.

(8)
Τα μέτρα που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό είναι σύμφωνα με τη γνώμη της Μόνιμης Επιτροπής Διοικητικής Συνεργασίας,
ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:
Άρθρο 1
Ο εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 79/2012 της Επιτροπής (6) τροποποιείται ως εξής:
1)
Το άρθρο 1 αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:
«Άρθρο 1
Αντικείμενο
Ο παρών κανονισμός θεσπίζει λεπτομερείς κανόνες για την εφαρμογή του άρθρου 14, του άρθρου 17 παράγραφος 1 στοιχείο στ), του άρθρου 21 παράγραφος 2 στοιχείο ε), του άρθρου 21 παράγραφος 2α στοιχείο δ), του άρθρου 21α παράγραφοι 1 και 2, του άρθρου 32, του άρθρου 48, του άρθρου 49 και του άρθρου 51 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010.»·

2)
παρεμβάλλονται τα ακόλουθα άρθρα:
«Άρθρο 5a
Ανταλλαγή τελωνειακών πληροφοριών
1.   Η αποθήκευση και η αυτοματοποιημένη πρόσβαση από τις αρμόδιες αρχές στις πληροφορίες που αναφέρονται στο άρθρο 17 παράγραφος 1 στοιχείο στ) του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 πραγματοποιούνται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος που αναφέρεται στο άρθρο 56 παράγραφος 1 του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 της Επιτροπής (*1).
2.   Η αυτοματοποιημένη πρόσβαση σύμφωνα με το άρθρο 21 παράγραφος 2α του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 χορηγείται στο επίπεδο του είδους εμπορευμάτων της τελωνειακής διασάφησης, όπως προβλέπεται στο τμήμα 3 του κεφαλαίου 2, και στη στήλη H1 του τμήματος 1 του κεφαλαίου 3, στον τίτλο I του παραρτήματος B του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 της Επιτροπής (*2).
3.   Κάθε είδος εμπορευμάτων ταυτοποιείται με τις ακόλουθες πληροφορίες όπως απαιτείται σύμφωνα με το άρθρο 226 του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447:
α)
τον κύριο αριθμό αναφοράς· και

β)
την ημερομηνία αποδοχής της τελωνειακής διασάφησης.
4.   Το παράρτημα VII του παρόντος κανονισμού ορίζει ποια από τις πληροφορίες που αναφέρονται στο άρθρο 17 παράγραφος 1 στοιχείο στ) του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 αντιστοιχεί σε ποια στοιχεία του τελωνειακού συστήματος όπως ορίζονται στο παράρτημα Β του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447.
Άρθρο 5β
Ανταλλαγή πληροφοριών ταξινόμησης οχημάτων
1.   Η αυτοματοποιημένη έρευνα των πληροφοριών που αναφέρονται στο άρθρο 21α παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 (“δεδομένα σχετικά με τις άδειες κυκλοφορίας οχημάτων”) διενεργείται με χρήση έκδοσης της εφαρμογής λογισμικού του Ευρωπαϊκού Συστήματος Πληροφοριών για Οχήματα και Άδειες Οδήγησης (EUCARIS) ειδικά σχεδιασμένης για τους σκοπούς του άρθρου 21α του εν λόγω κανονισμού, και τροποποιημένες εκδόσεις του εν λόγω λογισμικού.
Η αυτοματοποιημένη έρευνα δεδομένων ταξινόμησης οχημάτων πραγματοποιείται στο πλαίσιο αποκεντρωμένης δομής.
Τα δεδομένα ταξινόμησης του οχήματος που ανταλλάσσονται μέσω του συστήματος EUCARIS διαβιβάζονται σε κρυπτογραφημένη μορφή.
Η συγκεκριμένη έκδοση της εφαρμογής λογισμικού που έχει αναπτυχθεί από τον εντεταλμένο από το EUCARIS αρμόδιο επιχειρησιακό φορέα για την αυτόματη αναζήτηση δεδομένων ταξινόμησης οχημάτων για τους σκοπούς του άρθρου 21α του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 είναι χωριστή από άλλες εκδόσεις της εν λόγω εφαρμογής λογισμικού που διατίθενται στο σύστημα EUCARIS. Οι αυτοματοποιημένες έρευνες διεξάγονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις για την ασφάλεια των δεδομένων και τους τεχνικούς όρους της ανταλλαγής δεδομένων που αναφέρονται στα σημεία 2 και 3 του κεφαλαίου 3 του παραρτήματος της απόφασης 2008/616/ΔΕΥ του Συμβουλίου (*3). Τα πληροφοριακά στοιχεία των προς ανταλλαγή δεδομένων ταξινόμησης του οχήματος και οι επιτρεπόμενοι τύποι έρευνας είναι εκείνοι που ορίζονται στο παράρτημα VIII του παρόντος κανονισμού.
2.   Η αυτοματοποιημένη πρόσβαση σε δεδομένα ταξινόμησης οχημάτων πραγματοποιείται με τη χρήση του δικτύου επικοινωνιών «Διευρωπαϊκές Υπηρεσίες Τηλεματικής μεταξύ Διοικήσεων» (TESTA) και περαιτέρω ανεπτυγμένων εφαρμογών του.
3.   Τα κράτη μέλη λαμβάνουν όλα τα αναγκαία μέτρα για να εξασφαλίσουν ότι η αυτοματοποιημένη έρευνα και αυτοματοποιημένη πρόσβαση σε δεδομένα ταξινόμησης οχημάτων είναι δυνατή σε 24ωρη βάση, επτά ημέρες την εβδομάδα. Σε περίπτωση τεχνικής βλάβης, τα εθνικά σημεία επαφής των κρατών μελών αλληλοενημερώνονται αμέσως με την υποστήριξη του εντεταλμένου από το EUCARIS αρμόδιου επιχειρησιακού φορέα, εφόσον απαιτείται. Η αυτοματοποιημένη ανταλλαγή δεδομένων αποκαθίσταται το συντομότερο δυνατόν.
4.   Κάθε κράτος μέλος ορίζει μία εθνική αρχή ως εθνικό σημείο επαφής, η οποία είναι αρμόδια εντός του εν λόγω κράτους μέλους, για την επεξεργασία εισερχόμενων αιτημάτων για δεδομένα ταξινόμησης οχήματος για τους σκοπούς του ΦΠΑ, που προβλέπεται στο άρθρο 21α του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010, και μία για την επεξεργασία των εξερχόμενων αιτημάτων. Η ίδια αρχή μπορεί να είναι υπεύθυνη για την επεξεργασία και των δύο αυτών ανταλλαγών. Ενημερώνει αμέσως τα άλλα κράτη μέλη και την Επιτροπή.
Άρθρο 5γ
Καθορισμός των υπαλλήλων συνδέσμων του Eurofisc οι οποίοι έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που συγκεντρώνονται από τις τελωνειακές αρχές, στους ανακεφαλαιωτικούς πίνακες που συλλέγονται σύμφωνα με το κεφάλαιο 6 του τίτλου XI της οδηγίας 2006/112/ΕΚ και στα στοιχεία σχετικά με τις άδειες κυκλοφορίας οχημάτων
Για να μπορεί ένα κράτος μέλος να καθορίζει έναν υπάλληλο σύνδεσμο του Eurofisc με πρόσβαση σε πληροφορίες που παρέχει το εν λόγω κράτος μέλος υπό τους όρους που προβλέπονται στο άρθρο 21 παράγραφος 2 στοιχείο ε) ή παράγραφος 2α στοιχείο δ) ή στο άρθρο 21α παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010, εφαρμόζονται οι ακόλουθες ρυθμίσεις:
α)
κάθε κράτος μέλος κατανέμει έναν μοναδικό προσωπικό κωδικό ταυτοποίησης χρήστη σε κάθε υπάλληλο σύνδεσμο του Eurofisc·

β)
κάθε κράτος μέλος τηρεί και ενημερώνει αμέσως κατάλογο με τα ονόματα και τους μοναδικούς προσωπικούς κωδικούς χρήστη καθενός από τους υπαλλήλους συνδέσμους του Eurofisc και θέτει στη διάθεση των λοιπών κρατών μελών και της Επιτροπής τον επικαιροποιημένο κατάλογο·

γ)
κάθε κράτος μέλος εξασφαλίζει ότι οιαδήποτε αυτοματοποιημένη έρευνα που πραγματοποιεί για την παροχή των πληροφοριών που αναφέρονται στο άρθρο 21 παράγραφος 2 στοιχείο ε) ή παράγραφος 2α στοιχείο δ) ή στο άρθρο 21α παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 περιλαμβάνει τον μοναδικό προσωπικό κωδικό ταυτοποίησης χρήστη του υπαλλήλου συνδέσμου του Eurofisc που έχει πρόσβαση στις πληροφορίες.
(*1)  Εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) 2015/2447 της Επιτροπής, της 24ης Νοεμβρίου 2015, για τη θέσπιση λεπτομερών κανόνων εφαρμογής ορισμένων διατάξεων του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τη θέσπιση του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα (ΕΕ L 343 της 29.12.2015, σ. 558)."
(*2)  Κατ' εξουσιοδότηση κανονισμός (ΕΕ) 2015/2446 της Επιτροπής, της 28ης Ιουλίου 2015, για τη συμπλήρωση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όσον αφορά λεπτομερείς κανόνες σχετικούς με ορισμένες από τις διατάξεις του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα (ΕΕ L 343 της 29.12.2015, σ. 1)."
(*3)  Απόφαση 2008/616/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 για την εφαρμογή της απόφασης 2008/615/ΔΕΥ σχετικά με την αναβάθμιση της διασυνοριακής συνεργασίας, ιδίως όσον αφορά την καταπολέμηση της τρομοκρατίας και του διασυνοριακού εγκλήματος (ΕΕ L 210 της 6.8.2008, σ. 12).»·"

3)
στα παραρτήματα προστίθενται τα παραρτήματα που περιλαμβάνονται στο παράρτημα του παρόντος κανονισμού.
Άρθρο 2
Ο παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2020.
Ο παρών κανονισμός είναι δεσμευτικός ως προς όλα τα μέρη του και ισχύει άμεσα σε κάθε κράτος μέλος.
Βρυξέλλες, 2 Ιουλίου 2019.
Για την Επιτροπή
Ο Πρόεδρος
Jean-Claude JUNCKER

(2)  Οδηγία 2006/112/ΕΚ του Συμβουλίου, της 28ης Νοεμβρίου 2006, σχετικά με το κοινό σύστημα φόρου προστιθέμενης αξίας (ΕΕ L 347 της 11.12.2006, σ. 1).
(3)  Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 9ης Οκτωβρίου 2013, για τη θέσπιση του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα (ΕΕ L 269 της 10.10.2013, σ. 1).
(4)  Εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) 2015/2447 της Επιτροπής, της 24ης Νοεμβρίου 2015, για τη θέσπιση λεπτομερών κανόνων εφαρμογής ορισμένων διατάξεων του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τη θέσπιση του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα (ΕΕ L 343 της 29.12.2015, σ. 558).
(5)  Κανονισμός (ΕΕ) 2018/1541 του Συμβουλίου, της 2ας Οκτωβρίου 2018, για την τροποποίηση των κανονισμών (ΕΕ) αριθ. 904/2010 και (ΕΕ) 2017/2454 σχετικά με μέτρα ενίσχυσης της διοικητικής συνεργασίας στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας (ΕΕ L 259 της 16.10.2018, σ. 1).
(6)  Εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 79/2012 της Επιτροπής, της 31ης Ιανουαρίου 2012, για τη θέσπιση λεπτομερών κανόνων εφαρμογής ορισμένων διατάξεων του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 του Συμβουλίου για τη διοικητική συνεργασία και την καταπολέμηση της απάτης στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας (ΕΕ L 29 της 1.2.2012, σ. 13).

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
«ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VII
Κοινό σύνολο δεδομένων και τεχνικές λεπτομέρειες για την αποθήκευση και την αυτοματοποιημένη πρόσβαση σε τελωνειακές πληροφορίες
Ο πίνακας ορίζει ποια από τις πληροφορίες που αναφέρονται στο άρθρο 17 παράγραφος 1 στοιχείο στ) του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 αντιστοιχεί σε ποιο στοιχείο δεδομένων που ανταλλάσσεται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος όπως αναφέρεται στο άρθρο 56 παράγραφος 1 του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447.
Πληροφορία που αναφέρεται στο άρθρο 17 παράγραφος 1 στοιχείο στ) του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010
Αύξων αριθμός στοιχείου που προβλέπεται στον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2015/2447
Όνομα στοιχείου και πρόσθετες πληροφορίες που προβλέπονται στον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2015/2447
Αριθμός φορολογικού μητρώου ΦΠΑ του εισαγωγέα στη χώρα εισαγωγής
3/40 FR1
Αριθμός αναγνώρισης πρόσθετων φορολογικών στοιχείων (μέρος: Εισαγωγέας)
Αριθμός φορολογικού μητρώου ΦΠΑ του φορολογικού αντιπροσώπου του εισαγωγέα στη χώρα εισαγωγής
3/40 FR3
Αριθμός αναγνώρισης πρόσθετων φορολογικών στοιχείων (μέρος: Φορολογικός αντιπρόσωπος)
Αριθμός φορολογικού μητρώου ΦΠΑ του πελάτη σε άλλο κράτος μέλος
3/40 FR2
Αριθμός αναγνώρισης πρόσθετων φορολογικών στοιχείων (μέρος: Πελάτης)
Χώρα καταγωγής
5/15 ή 5/16
Χώρα καταγωγής ή χώρα προτιμησιακής καταγωγής
Χώρα προορισμού
5/8
Χώρα προορισμού
Κωδικός εμπορεύματος
6/14
Κωδικός εμπορεύματος – Κωδικός συνδυασμένης ονοματολογίας
Συνολικό ποσό
4/4 B00
Φορολογητέα βάση (*1)
Τιμή είδους
8/6
Στατιστική αξία
Καθαρό βάρος
6/1
Καθαρή μάζα (kg)
Το νόμισμα των πληροφοριών που είναι αποθηκευμένες στο ηλεκτρονικό σύστημα που αναφέρεται στο άρθρο 56 παράγραφος 1 του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 είναι το ευρώ. Η συναλλαγματική ισοτιμία μεταξύ του νομίσματος του κράτους μέλους εισαγωγής και του ευρώ θα παρέχεται αυτόματα από το σύστημα.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VIII
Κοινό σύνολο δεδομένων και τεχνικές λεπτομέρειες για την αυτοματοποιημένη έρευνα δεδομένων σχετικών με τις ταξινομήσεις οχημάτων
1.   ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ
Κάθε στοιχείο δεδομένων που αναφέρεται στο τμήμα 4 του παρόντος παραρτήματος κοινοποιείται όταν οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες σε εθνικό μητρώο οχημάτων κράτους μέλους.
2.   ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΟΧΗΜΑΤΟΣ/ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ/ΚΑΤΟΧΟΥ
Υπάρχουν πέντε διαφορετικοί τρόποι αναζήτησης δεδομένων για τις ταξινομήσεις οχημάτων:
1)
βάσει του αριθμού πλαισίου του οχήματος (VIN), της ημερομηνίας και ώρας αναφοράς (προαιρετικό),

2)
βάσει του αριθμού κυκλοφορίας, του αριθμού πλαισίου (VIN) του οχήματος (προαιρετικό), της ημερομηνίας και ώρας αναφοράς (προαιρετικό),

3)
ανά κάτοχο οχήματος, ημερομηνία γέννησης (προαιρετικό), Ημερομηνία και ώρα αναφοράς (προαιρετικά),

4)
ανά ιδιοκτήτη οχήματος, ημερομηνία γέννησης (προαιρετικό), Ημερομηνία και ώρα αναφοράς (προαιρετικά),

5)
ανά αριθμό ΦΠΑ του κατόχου/ιδιοκτήτη του οχήματος, ημερομηνία και ώρα αναφοράς (προαιρετικό).
Με την επιφύλαξη της υποχρέωσης που ορίζεται στο τμήμα 1 του παρόντος παραρτήματος, τα κράτη μέλη μπορούν να αποφασίσουν να μην διαθέσουν όλα αυτά τα μέσα αναζήτησης εάν, στην περίπτωση εξερχόμενων αιτημάτων, κρίνουν ότι ένα ή περισσότερα από αυτά δεν πληρούν τις ανάγκες των υπαλλήλων συνδέσμων του Eurofisc ή, στην περίπτωση εισερχόμενων αιτημάτων, οι ζητούμενες πληροφορίες δεν είναι διαθέσιμες στο εθνικό μητρώο οχημάτων του εν λόγω κράτους μέλους.
3.   ΕΙΔΗ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ
Με βάση το σύνολο δεδομένων που ορίζεται στο τμήμα 4 του παρόντος παραρτήματος και τον τύπο της αναζήτησης που προβλέπεται στο τμήμα 2, μπορούν να υποβάλλονται επτά διαφορετικά είδη αιτημάτων:
1)
Έρευνα για τον ιδιοκτήτη/κάτοχο οχήματος:
Αναζήτηση περιορισμένου αριθμού πληροφοριών σχετικά με το όχημα συν τον ιδιοκτήτη ή/και τον κάτοχο του οχήματος βάσει του κωδικού χώρας και του αριθμού κυκλοφορίας ή του αριθμού πλαισίου οχήματος (VIN), και ημερομηνία/ώρα αναφοράς. Σε περίπτωση που το αίτημα διατυπώνεται με βάση τον αριθμό πλαισίου οχήματος, είναι δυνατή η μετάδοση του αιτήματος σε διάφορες ή σε όλες τις συνδεδεμένες χώρες.

2)
Διευρυμένη έρευνα για τον ιδιοκτήτη/κάτοχο οχήματος:
Αναζήτηση διευρυμένου αριθμού τεχνικών στοιχείων σχετικά με το όχημα, την ταξινόμηση του οχήματος και τον ιδιοκτήτη και τον κάτοχο του οχήματος βάσει του κωδικού χώρας και του αριθμού κυκλοφορίας ή του αριθμού πλαισίου οχήματος (VIN), και ημερομηνίας/ώρας αναφοράς. Σε περίπτωση που το αίτημα διατυπώνεται με βάση τον αριθμό πλαισίου οχήματος, είναι δυνατή η μετάδοση του αιτήματος σε διάφορες ή σε όλες τις συνδεδεμένες χώρες.

3)
Έρευνα σχετικά με το ιστορικό ιδιοκτητών/κατόχων οχήματος:
Αναζήτηση του καταλόγου όλων των προηγούμενων ιδιοκτητών/κατόχων ενός οχήματος σε όλες τις χώρες στις οποίες είχε προηγουμένως ταξινομηθεί με την παροχή του αριθμού πλαισίου (VIN), χωρίς ημερομηνία/ώρα αναφοράς. Είναι δυνατή η μετάδοση του αιτήματος σε διάφορες ή σε όλες τις συνδεδεμένες χώρες.

4)
Έρευνα οχημάτων ανά ιδιοκτήτη/κάτοχο:
Αναζήτηση στοιχείων για όλα τα οχήματα, με περιορισμένο αριθμό δεδομένων ταυτοποίησης, που είναι ταξινομημένα στο όνομα ενός δεδομένου φυσικού προσώπου με βάση το κύριο όνομα, το επίθετο, την ημερομηνία γέννησης (προαιρετικό) ή τα στοιχεία ταυτοποίησης του ιδιοκτήτη/κατόχου ή συγκεκριμένου νομικού προσώπου βάσει της επωνυμίας της εταιρείας.

5)
Έρευνα για όχημα με βάση τον αριθμό φορολογικού μητρώου ΦΠΑ:
Αναζήτηση στοιχείων για όλα τα οχήματα με περιορισμένο αριθμό δεδομένων ταυτοποίησης, που είναι ταξινομημένα στο όνομα ενός συγκεκριμένου φυσικού προσώπου ή συγκεκριμένου νομικού προσώπου βάσει του αριθμού φορολογικού μητρώου ΦΠΑ.

6)
Μια εκδοχή υπό μορφή παρτίδας των προαναφερθέντων αιτημάτων 1, 2, 3, 4 και 5 που περιέχουν περισσότερες περιπτώσεις. Η παρτίδα θα αποστέλλεται πάντα σε μία συγκεκριμένη χώρα.

7)
Έρευνα σύμπτωσης/απουσίας σύμπτωσης (hit/no hit), η οποία περιέχει περισσότερους αριθμούς πλαισίου οχημάτων (VIN) που αποστέλλεται σε διάφορες χώρες. Σε απάντηση, το αιτούν κράτος μέλος θα λάβει μια σειρά πινάκων (ένας πίνακας ανά κράτος μέλος που αποστέλλει απάντηση) με ένδειξη των VIN που βρέθηκαν/δεν βρέθηκαν. Η λειτουργία αυτή θα είναι διαθέσιμη μόνο σε μορφή παρτίδας.
Κανονικά, για να γίνει το αίτημα χρησιμοποιούνται η τρέχουσα ημερομηνία και ώρα, αλλά είναι δυνατή η αναζήτηση με παλαιότερες ημερομηνίες και ώρες αναφοράς. Όταν το αίτημα γίνεται βάσει παλαιότερης ημερομηνίας και ώρας αναφοράς και δεν υπάρχουν στο μητρώο του συγκεκριμένου κράτους μέλους οι ιστορικές πληροφορίες διότι δεν καταχωρίζονται, είναι δυνατόν να ανακτώνται οι τρέχουσες πληροφορίες, αλλά με σχετική επισήμανση.
Με την επιφύλαξη της υποχρέωσης που ορίζεται στο τμήμα 1 του παρόντος παραρτήματος, τα κράτη μέλη μπορούν να αποφασίσουν να μην διαθέσουν όλα αυτά τα μέσα έρευνας εάν, στην περίπτωση εξερχόμενων αιτημάτων, κρίνουν ότι ένα ή περισσότερα από αυτά δεν πληρούν τις ανάγκες των υπαλλήλων συνδέσμων του Eurofisc ή, στην περίπτωση εισερχόμενων αιτημάτων, οι ζητούμενες πληροφορίες δεν είναι διαθέσιμες στο εθνικό μητρώο οχημάτων του εν λόγω κράτους μέλους.
4.   ΣΥΝΟΛΟ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (DATA SET)
Στοιχεία κατόχου του οχήματος
Όνομα (εταιρική επωνυμία) του κατόχου της ταξινόμησης
χρησιμοποιούνται χωριστά πεδία για το επώνυμο, τα συνθετικά, τους τίτλους κ.λπ. και κοινοποιείται το όνομα σε εκτυπώσιμο μορφότυπο
Όνομα
χρησιμοποιούνται χωριστά πεδία για το όνομα (τα ονόματα) και τα αρχικά και κοινοποιείται το όνομα σε εκτυπώσιμο μορφότυπο
Διεύθυνση
χρησιμοποιούνται χωριστά πεδία για την οδό, τον αριθμό της οικίας, τον ταχυδρομικό κώδικα, τον τόπο κατοικίας, τη χώρα κατοικίας κ.λπ. και κοινοποιείται η διεύθυνση σε εκτυπώσιμο μορφότυπο
Ημερομηνία γέννησης

Νομική οντότητα
πρόσωπο, όμιλος, εταιρεία, επιχείρηση κ.λπ.
Αριθμός αναγνώρισης
αριθμός αναγνώρισης που ταυτοποιεί κατά τρόπο μοναδικό το πρόσωπο ή την εταιρεία.
Είδος αριθμού αναγνώρισης
το είδος αριθμού αναγνώρισης (π.χ. αριθμός διαβατηρίου).
Αριθμός φορολογικού μητρώου ΦΠΑ

Ημερομηνία έναρξης κατοχής
ημερομηνία έναρξης κατοχής του αυτοκινήτου. Η ημερομηνία αυτή είναι συχνά η ίδια με την εκτύπωση στο σημείο (I) του πιστοποιητικού ταξινόμησης του οχήματος.
Ημερομηνία λήξης κατοχής
ημερομηνία λήξης κατοχής του αυτοκινήτου
Στοιχεία του ιδιοκτήτη του οχήματος
Όνομα (εταιρική επωνυμία) ιδιοκτήτη
χρησιμοποιούνται χωριστά πεδία για το επώνυμο, τα συνθετικά, τους τίτλους κ.λπ. και κοινοποιείται το όνομα σε εκτυπώσιμο μορφότυπο
Όνομα
χρησιμοποιούνται χωριστά πεδία για το όνομα (τα ονόματα) και τα αρχικά και κοινοποιείται το όνομα σε εκτυπώσιμο μορφότυπο
Διεύθυνση
χρησιμοποιούνται χωριστά πεδία για την οδό, τον αριθμό της οικίας, τον ταχυδρομικό κώδικα, τον τόπο κατοικίας, τη χώρα κατοικίας κ.λπ. και κοινοποιείται η διεύθυνση σε εκτυπώσιμο μορφότυπο
Ημερομηνία γέννησης

Νομική οντότητα
πρόσωπο, όμιλος, εταιρεία, επιχείρηση κ.λπ.
Αριθμός αναγνώρισης
αριθμός αναγνώρισης που ταυτοποιεί κατά τρόπο μοναδικό το πρόσωπο ή την εταιρεία.
Είδος αριθμού αναγνώρισης
το είδος αριθμού αναγνώρισης (π.χ. αριθμός διαβατηρίου).
Αριθμός φορολογικού μητρώου ΦΠΑ

Ημερομηνία έναρξης ιδιοκτησίας
ημερομηνία έναρξης ιδιοκτησίας του αυτοκινήτου. Η ημερομηνία αυτή είναι συχνά η ίδια με την εκτύπωση στο σημείο (I) του πιστοποιητικού ταξινόμησης του οχήματος.
Ημερομηνία λήξης ιδιοκτησίας
ημερομηνία λήξης ιδιοκτησίας του αυτοκινήτου
Δεδομένα σχετικά με τα οχήματα
Αριθμός κυκλοφορίας

Αριθμός πλαισίου/VIN

Χώρα ταξινόμησης

Μάρκα
(D.1) π.χ. Ford, Opel, Renault κ.λπ.
Εμπορική ονομασία του οχήματος
(D.3) π.χ. Focus, Astra, Megane
Είδος του οχήματος/κωδικός κατηγορίας ΕΕ
π.χ., μοτοποδήλατο, μοτοσυκλέτα, αυτοκίνητο κ.λπ.
Χρώμα

Διανυθείσα απόσταση σε χιλιόμετρα ή μίλια

Μάζα
Μάζα του οχήματος εν λειτουργία
Ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης
ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης ανεξαρτήτως χώρας
Ημερομηνία έναρξης (πραγματική) ταξινόμησης
ημερομηνία ταξινόμησης στην οποία αναφέρεται το συγκεκριμένο πιστοποιητικό του οχήματος
Ημερομηνία λήξης ταξινόμησης
ημερομηνία λήξης της ταξινόμησης στην οποία αναφέρεται το συγκεκριμένο πιστοποιητικό του οχήματος. Είναι δυνατόν η ημερομηνία αυτή να υποδηλώνει την περίοδο ισχύος που αναγράφεται στο έγγραφο, εάν δεν είναι απεριόριστη (σύντμηση εγγράφου = H).
Καθεστώς
Όχημα που έχει διαλυθεί, είναι κλεμμένο, έχει εξαχθεί κ.λπ.
Ημερομηνία έναρξης καθεστώτος

Ημερομηνία λήξης καθεστώτος

»

(*1)  Όταν ο ενωσιακός κωδικός που έχει εγγραφεί για το στοιχείο δεδομένων αριθ. 4/3 (Υπολογισμός φόρων — Είδος φόρου) είναι B00



E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Βάσει Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα

Ενδιαφέρουσες  Ιστοσελίδες
https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com
https://ektelonistivivlia.blogspot.com
https://gnomesmetaforas.blogspot .com
https://logotexnia-ekteloniston.blogspot .com
www.bookstars.gr
Στο δεύτερο blog βιβλία και της Διαμεταφοράς

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ στα ΤΕΛΩΝΕΙΑ
Σύνταξη Αίτησης για Απόφαση
σε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ
με το Μεγαλύτερο Αρχείο στην Ελλάδα
E-Mail = ggioggaras@Gmail.comΗ


Βιβλιοθήκη
Τελωνείων, Εξωτερικού Εμπορίου, Διεθνούς Εμπορίου
Βιβλία με τίτλους και περιεχόμενα
Blogs = ektelonistivivlia.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου