Πέμπτη 25 Ιουλίου 2019

Κεντρικός Εκτελωνισμός όπως τον βλέπει η TAXUD της ΕΕ σήμερα (Μάθημα 4) 25 Ιουλίου 2019



Κεντρικός Εκτελωνισμός όπως τον βλέπει η TAXUD της ΕΕ  σήμερα (Μάθημα 4) 25 Ιουλίου 2019

Σχόλιο: Θεωρήσαμε ότι έπρεπε να δημοσιευθεί και το αγγλικό κείμενο. Οι συν τομογραφίες μάς προέτρεψαν να χρησιμοποιήσουμε και το αγγλικό κείμενο. Ακόμα δεν βλέπουμε πως θα λειτουργήσει αυτός ο μηχανισμός εκτελωνισμού των εμπορευμάτων. Μήπως θα πρέπει να δημιουργηθεί  μια μορφή εταιρείας μεταξύ εκτελωνιστών της Γαλλίας  και της Ελλάδας για αυτόν τον σκοπό;  Η ελεύθερη εταιρική σχέση με άδεια του Τελωνείου  είναι μια λανθασμένη υπόθεση , θα κερδίσει ο πιο ισχυρός ………….. Ο εκτελωνιστές της Ελλάδας θα αφομοιωθούν από τα μεγάλα εταιρικά σχήματα των Βρυξελλών.

Κεντρικός Εκτελωνισμός
Ορισμός και εφαρμοστέοι κανόνες
Η κεντρική πιστοποίηση (CC) είναι μία από τις απλουστεύσεις που συνδέονται με την τοποθέτηση εμπορευμάτων στο πλαίσιο τελωνειακού καθεστώτος του τελωνειακού κώδικα της Ένωσης (UCC). Εξουσιοδοτεί τον κάτοχο να καταθέσει στο τελωνείο στο οποίο είναι εγκατεστημένος μια τελωνειακή διασάφηση για εμπορεύματα που προσκομίζονται σε άλλο τελωνείο εντός του τελωνειακού εδάφους της Ένωσης.
Ο κεντρικός εκτελωνισμός επιτρέπει στους οικονομικούς φορείς να συγκεντρώνουν να ενσωματώνουν λογιστικά συστήματα, να αποθηκεύουν και να διανύπμουν. 
Αυτή η συγκέντρωση αποφέρει εξοικονομήσεις διοικητικού κόστους και κόστους συναλλαγών και παρέχει μια πραγματική απλούστευση των διαδικασιών.
Νομική βάση για κεντρική εκκαθάριση:
1.    Άρθρο 179 του τελωνειακού κώδικα της Ένωσης (UCC)
2.    Εξουσιοδότηση της UCC (DA) Άρθρο 149
3.    Πράξη εφαρμογής του UCC (IA) άρθρα 229-232
Άλλα σχετικά έγγραφα:
Σύμβαση Αναζητήστε τις διαθέσιμες μεταφράσεις του προηγούμενου συνδέσμου••• σχετικά με την κατανομή των εθνικών εξόδων είσπραξης που διατηρούνται όταν οι παραδοσιακοί ίδιοι πόροι διατίθενται στον προϋπολογισμό της ΕΕ. Τέθηκε σε ισχύ στις 16 Ιανουαρίου 2019. 
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 
Πώς να διαβάσετε ένα υπάρχον SASP (Ενιαία Εξουσιοδότηση για Απλοποιημένες Διαδικασίες).
Το SASP που ισχύει ήδη την 1η Μαΐου 2016 παραμένει σε ισχύ μέχρι τις αντίστοιχες ημερομηνίες ανάπτυξης της ΚΠΕ και της AES που αναφέρονται στο παράρτημα της πράξης εφαρμογής του UCC (άρθρο 345 παράγραφος 1 σημείο 4 IA).
Το υπάρχον SASP χορηγείται με άδεια για την τυπική δήλωση SD ή LCP (ή απλοποιημένη δήλωση) ή την τοπική διαδικασία εκκαθάρισης (με ή χωρίς ειδοποίηση).

Από την 1η Μαΐου 2016, κάθε περίπτωση θα διαβαστεί σύμφωνα με τη νέα ορολογία και τις δυνατότητες της UCC.
Συνιστάται η ακόλουθη ανάγνωση των τρεχουσών εγκρίσεων (παρά τη δυνατότητα μετατόπισης ενός τρέχοντος SASP σε άλλη επιλογή):
·         Το SASP με SD θα διαβαστεί ως CC με SD
·         Το SASP με LCP με υποβληθείσα δήλωση θα θεωρείται ως CC με τυποποιημένη δήλωση (ή απλουστευμένη δήλωση)
·         Το SASP με LCP με υποβληθείσα δήλωση μπορεί επίσης να θεωρηθεί ως CC με παρουσίαση του αγαθού σε εγκεκριμένο χώρο
·         Το SASP με LCP με ειδοποίηση θα αναγνωστεί ως CC με EIDR με την παρουσίαση των εμπορευμάτων
·         Το SASP με LCP χωρίς ειδοποίηση θα διαβαστεί ως CC με EIDR με παραίτηση από την παρουσίαση.
Επαναξιολόγηση της υπάρχουσας έγκρισης για το SASP
Οι άδειες SASP που ισχύουν ήδη την 1η Μαΐου 2016 παραμένουν σε ισχύ μέχρι τις αντίστοιχες ημερομηνίες ανάπτυξης της ΚΠΕ και της AES που αναφέρονται στο παράρτημα IA και σύμφωνα με το άρθρο 345 παράγραφος 4 IA.
Ως εκ τούτου, η επανεκτίμηση πρέπει να πραγματοποιηθεί πριν από την εφαρμογή των συστημάτων ΤΠ και ακόμη και να αρχίσει το συντομότερο δυνατόν, λαμβάνοντας υπόψη την περίοδο διαβουλεύσεων 90 ημερών για τη χορήγηση άδειας για CC (άρθρο 229IA) και όλες τις άλλες χρονοβόρες διαδικασίες που συνδέονται με επανεξέταση των όρων χορήγησης της ΚΕ. Εάν η άδεια για CC συνδυάζεται με SD ή EIDR, πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ο χρόνος που απαιτείται για τον έλεγχο των σχετικών προϋποθέσεων για αυτές τις απλουστεύσεις.
Ως εκ τούτου, συνιστάται ιδιαίτερα η εκ νέου αξιολόγηση να ξεκινήσει εκ των προτέρων για να εξασφαλιστεί η πλήρης εφαρμογή κατά το χρόνο εφαρμογής των συστημάτων.

Εθνικά Σημεία Επαφής Κ-Μ
Centralised Clearance
Transitional period 
Definition and rules applicable
Centralised clearance (CC)[1] is one of the simplifications linked with the placement of goods under a customs procedure of the Union Customs Code (UCC). It authorises a holder to lodge at the customs office where he is established, a customs declaration for goods which are presented at another customs office within the customs territory of the Union.


Centralised Clearance allows the economic operators to centralise and integrate accounting, logistics and distribution. 
This centralisation brings savings in administrative and transaction costs and provides a genuine simplification of procedures.

Legal basis for Centralised Clearance:
1.    Union Customs Code (UCC) Article 179
2.    UCC Delegated Act (DA) Article 149
3.    UCC Implementing Act (IA) Articles 229-232
4.    UCC Transitional Delegated Act (TDA) Articles 18-20

Other relevant documents:
Convention Search for available translations of the preceding link•••concerning the allocation of the national collection costs that are retained when the Traditional Own Resources are made available to the EU budget. It entered into force on 16th January 2019. 
Transitional period 
How to read an existing SASP (Single Authorisation for Simplified Procedures).
SASP already in force on 1 May 2016 shall remain valid until the respective dates of deployment of the CCI and AES[2] referred to in the Annex of the UCC’s[3] Implementing Act (Article 345(1)(4) IA).
The existing SASP[4] are granted with an authorisation for SD[5] or LCP[6] Standard declaration (or Simplified Declaration) or Local Clearance Procedure (with or without notification).

As of 1 May 2016, each case will be read according to the new terminology and possibilities of the UCC.

It is recommended the following reading of the current authorisations (despite the possibility to shift a current SASP into another option):

·         SASP with SD will be read as CC with SD
·         SASP with LCP with declaration lodged will be read as CC with standard declaration (or simplified declaration)
·         SASP with LCP with declaration lodged can be also read as CC with presentation of good in an approved place
·         SASP with LCP with notification will be read as CC with EIDR with presentation of the goods
·         SASP with LCP without notification will be read as CC with EIDR[7] with presentation waiver.
Re-assessment of existing authorisation for SASP
SASP authorisations already in force on 1 May 2016 shall remain valid until the respective dates of deployment of the CCI and AES referred to in the Annex to IA and in accordance with Article 345 (4) IA.
Therefore, the reassessment has to be carried out before the IT systems are in place and even starting as early as possible taking into account the 90 days consultation period for granting an authorisation for CC (Article 229IA) and all other time consuming procedures linked to the reassessment of conditions for granting CC. If an authorisation for CC is combined with SD or EIDR, the time required for checking the relevant conditions for these simplifications should also be taken into account.

As a consequence, it is highly recommended that the reassessment starts well in advance to ensure the full implementation at the time the systems are in place.

National contact Points




[1] Centralised clearance (CC) 
[2] AES Αυτοματοποιημένο Σύστημα Εξαγωγών
[3] UCC Ενωσιακός τελωνειακός κώδικας
[4] SASP Ενιαία άδεια απλουστευμένων διαδικασιών
[5] SD Απλουστευμένη διασάφηση
[6] LCP Εκτελωνισμός στον οριζόμενο από τον εισαγωγέα/εξαγωγέα τόπο
[7] EIDR Εγγραφή στις λογιστικές καταχωρίσεις του διασαφιστή



ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα

Κάντε κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου