Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Δασμοί αντιντάμπινγκ Μάθημα (3) 14 Μάρτιος 2014


Δασμοί αντιντάμπινγκ Μάθημα (3) 14 Μάρτιος 2014


Σχόλιο: Είναι γνωστή η έλλειψη βιβλίων που να επεξεργάζονται θέματα στο χώρο του Τελωνείου και των Διεθνών Μεταφορών. Οι ασχολούμενοι με το αντικείμενο αρκούνται στις  νομοθετικές διατάξεις που εκδίδονται. Πηγές λοιπόν έχουν την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Υπουργείο Οικονομικών και τα άλλα σχετικά Υπουργεία. Λείπουν οι μελέτες, λείπουν τα απλοποιημένα σχέδια του ογκώδους και δυσνόητου Τελωνειακού Κώδικα, λείπει ………η Σχολή. Βρήκαμε εμείς χώρο (μπράβο Ιντερνέτ) και συγκεντρώνουμε όλα όσα μπορεί να διευκολύνουν τους Πιστοποιημένους Εκτελωνιστές και τους Διαμεταφορείς.
Τα ονομάσαμε Booklets βιβλιογραφίας και περιλαμβάνουν τον τίτλο του πονήματος, τον εκδότη/ συγγραφέα, τις σελίδες και τον χρόνο εμφάνισής του στο Διαδίκτυο. Όλα τα μαθήματα της Σχολής θα ενισχυθούν με αυτής της μορφής πληροφόρηση.

Booklets Βιβλιογραφίας (1)

1. Dumping. Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης, σελ 120, Αχρονολόγητο
2. Δασμοί Αντιντάμπινγκ (Antidumping duties) και Αντισταθμιστικοί Δασμοί (Countervailing Duties), Τελωνείο Κύπρου, σελ 4, 2008
3.  Μέτρα αντιντάμπινγκ , σύνοψη, σελ 11, 2011
4. Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Έκθεση της Επιτροπής 18η  προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τις δραστηριότητες Αντιντάμπινγκ και αντεπιδοτήσεων της Κοινότητας, σελ 211, 1999,. Βρυξέλλες  11-7-2000 COM (2000) 440τελικό

Booklets Βιβλιογραφίας (2)

5. Agreement on Implementation of Article VI of the General AGREEMENT ON TARIFFS AND TRADE 1994. (Gatt), anti-dumping legislation, σελ. 26/αχρονολόγητο
5α.Κατάλογος προϊόντων αντιντάμπινγκ, σελ 202/2011
. Εκτελεστικός Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1239/2013 του  Συμβουλίου  της 2ης Δεκεμβρίου 2013  για την επιβολή οριστικού αντισταθμιστικού δασμού σχετικά με τις εισαγωγές φωτοβολταϊκών συστοιχιών κρυσταλλικού πυριτίου και βασικών συστατικών στοιχείων (π.χ. κυψέλες) καταγωγής ή προέλευσης Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, σελ. 148/2013 (Δείγμα μελέτης επιβολής αντισταθμιστικού δασμού)



ΔΑΣΜΟΙ ANTIDUMPING
Οι Κανονισμοί (ΕΚ) αριθ. 384/96 και 2026/97


Εκδόσεις bookstars.gr
2013



Mέτρα αντιντάμπινγκ (Συνοπτική παρουσίαση)
Ο παρών κανονισμός μεταφέρει τους κανόνες αντιντάμπινγκ, οι οποίοι περιέχονται στη συμφωνία για την εφαρμογή του άρθρου VI της Γενικής Συμφωνίας Δασμών και Εμπορίου του 1994, στη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Θεσπίζει κανόνες, συμπεριλαμβανομένων των κανόνων για τον υπολογισμό του ντάμπινγκ, των διαδικασιών έναρξης και διεξαγωγής μίας έρευνας, της επιβολής προσωρινών και οριστικών μέτρων και της διάρκειας ισχύος και της επανεξέταση των μέτρων αντιντάμπινγκ.
ΠΡΑΞΗ
Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1225/2009 του Συμβουλίου της 30ής Νοεμβρίου 2009 για την άμυνα κατά των εισαγωγών που αποτελούν αντικείμενο ντάμπινγκ εκ μέρους χωρών μη μελών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας.
ΣΥΝΟΨΗ
Πεδίο εφαρμογής
Πρέπει να γίνει διάκριση του ντάμπινγκ από τις απλές πρακτικές πώλησης σε χαμηλές τιμές ως απόρροια του χαμηλού κόστους ή μιας μεγαλύτερης παραγωγικότητας. Το ουσιαστικό κριτήριο δεν είναι η σχέση μεταξύ της τιμής του εξαγόμενου προϊόντος και της τιμής της αγοράς της χώρας εισαγωγής, αλλά η υφιστάμενη σχέση μεταξύ της τιμής του εξαγόμενου προϊόντος και της κανονικής αξίας του. Επομένως, ένα προϊόν θεωρείται ότι αποτελεί αντικείμενο ντάμπινγκ όταν η τιμή εξαγωγής του προς την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) είναι χαμηλότερη από τη συγκρίσιμη τιμή που εφαρμόζεται κατά τις συνήθεις εμπορικές πράξεις για ομοειδές προϊόν στη χώρα εξαγωγής.
Η κανονική αξία που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη για να διαπιστωθεί το ντάμπινγκ βασίζεται κατά κανόνα στις τιμές που καταβάλλουν ή που πρέπει να καταβάλουν κατά τις συνήθεις εμπορικές πράξεις ανεξάρτητοι αγοραστές στη χώρα εξαγωγής.
Ωστόσο, όταν ο εξαγωγέας στη χώρα εξαγωγής δεν παράγει ή δεν πωλεί το ομοειδές προϊόν, η κανονική αξία καθορίζεται βάσει των τιμών άλλων πωλητών ή παραγωγών. Επιπλέον, το κόστος παραγωγής στη χώρα καταγωγής μπορεί να χρησιμοποιηθεί, όταν δεν πραγματοποιείται καμία πώληση ομοειδούς προϊόντος στο πλαίσιο των συνήθων εμπορικών πράξεων (για παράδειγμα, πωλήσεις από επιχείρηση που κατέχει μονοπώλιο) ή όταν οι πωλήσεις αυτές είναι ανεπαρκείς ή όταν, λόγω της ειδικής κατάστασης της αγοράς, δεν επιτρέπουν τη διεξαγωγή ορθής σύγκρισης.
Στην περίπτωση εισαγωγών από χώρες που δεν υπάγονται σε καθεστώς οικονομίας της αγοράς, η κανονική αξία καθορίζεται με βάση την τιμή ή την κατασκευασμένη αξία σε χώρα τρίτη με οικονομία αγοράς, την τιμή που εφαρμόζεται από αυτή τη χώρα με προορισμό άλλες χώρες ή, εάν αυτό δεν είναι δυνατό, με οποιαδήποτε άλλη λογική βάση.
Το δεύτερο συγκριτικό στοιχείο, δηλαδή εκείνο του οποίου η σχέση με την κανονική αξία στη χώρα καταγωγής καθορίζει το περιθώριο ντάμπινγκ, είναι η τιμή εξαγωγής. Πρόκειται για την τιμή που καταβλήθηκε πραγματικά ή που πρόκειται να καταβληθεί για το πωλούμενο προϊόν εξαγωγής στην ΕΕ.
Όταν δεν υπάρχει τιμή εξαγωγής ή όταν πρόκειται για τιμή που εφαρμόζεται στο πλαίσιο μιας ένωσης ή ενός αντισταθμιστικού διακανονισμού μεταξύ του εξαγωγέα και του εισαγωγέα ή τρίτου προσώπου, οποιαδήποτε αναφορά στην τιμή εξαγωγής καθίσταται αδύνατη. Επομένως, η τιμή μπορεί να καθοριστεί εκ νέου με βάση την τιμή με την οποία το εισαγόμενο προϊόν μεταπωλήθηκε για πρώτη φορά σε ανεξάρτητο αγοραστή. Εάν το προϊόν δεν μεταπωληθεί σε ανεξάρτητο αγοραστή ή εάν δεν μεταπωληθεί στην κατάσταση που εισήχθη, η τιμή εξαγωγής μπορεί να καθοριστεί εκ νέου με οποιαδήποτε άλλη λογική βάση. Έγιναν προσαρμογές προκειμένου να ληφθούν υπόψη όλες οι δαπάνες που προέκυψαν μεταξύ της εισαγωγής και της μεταπώλησης καθώς και ένα περιθώριο κέρδους.
Περιθώριο ντάμπινγκ
Με τον όρο περιθώριο ντάμπινγκ νοείται το ποσό με το οποίο η κανονική αξία υπερβαίνει την τιμή εξαγωγής. Η σύγκριση γίνεται για πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο ίδιο εμπορικό στάδιο και με όσο πιο κοντινές ημερομηνίες. Οι απαιτούμενες προσαρμογές έγιναν προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι διαφορές στους όρους πώλησης, φορολογίας, καθώς και άλλες διαφορές που επηρεάζουν τη συγκρισιμότητα των τιμών.
Η ζημία
Η επιβολή οιουδήποτε δασμού αντιντάμπινγκ προϋποθέτει την ύπαρξη ενός δεύτερου ουσιαστικού στοιχείου, δηλαδή μιας σημαντικής ζημίας για έναν κλάδο παραγωγής της ΕΕ, ανεξαρτήτως εάν πρόκειται για ζημία που προκλήθηκε σε κλάδο παραγωγής εγκατεστημένο στην ΕΕ ή για κίνδυνο πρόκλησης ζημίας ή για σημαντική επιβράδυνση της δημιουργίας ενός τέτοιου κλάδου παραγωγής.
Ο προσδιορισμός της ύπαρξης ζημίας στηρίζεται σε θετικά αποδεικτικά στοιχεία και προϋποθέτει οπωσδήποτε αντικειμενική εξέταση των ακόλουθων στοιχείων:
του όγκου των εισαγωγών που αποτελούν αντικείμενο ντάμπινγκ, ιδίως όταν σημειώνουν σημαντική αύξηση, είτε σε απόλυτες τιμές, είτε σε σχέση με την παραγωγή ή την κατανάλωση στην ΕΕ·
των τιμών των εισαγωγών που αποτελούν αντικείμενο ντάμπινγκ, ιδίως για να καθοριστεί εάν υπήρχαν πωλήσεις με τιμές σημαντικά χαμηλότερες από τις κανονικές σε σχέση με την τιμή ομοειδούς προϊόντος του κλάδου παραγωγής της ΕΕ, συμπίεση των τιμών ή εμπόδιση της εξέλιξής τους·
των επακόλουθων συνεπειών των προαναφερόμενων στοιχείων για τον οικείο κλάδο παραγωγής της ΕΕ, ιδίως στο επίπεδο της παραγωγής και της χρησιμοποίησης της παραγωγικής ικανότητας, των αποθεμάτων, των πωλήσεων, του μεριδίου αγοράς, της εξέλιξης των τιμών, του κέρδους, της απόδοσης των επενδύσεων, των ρευστών, της απασχόλησης.
Επιπλέον, οι επιπτώσεις του ντάμπινγκ πρέπει να εκτιμηθούν σε σχέση με την παραγωγή του ομοειδούς προϊόντος στην ΕΕ λαμβάνοντας υπόψη τον πιο κοντινό κλάδο παραγωγής.
Τέλος, ο όρος «κλάδος παραγωγής της ΕΕ» καλύπτει το σύνολο των παραγωγών της ΕΕ ή εκείνων μεταξύ των οποίων η συλλογική παραγωγή αποτελεί μείζον ποσοστό της συνολικής παραγωγής της ΕΕ. Εντούτοις, όταν ένας παραγωγός είναι ταυτόχρονα εισαγωγέας του προϊόντος που αποτελεί αντικείμενο ντάμπινγκ, ο όρος «κλάδος παραγωγής της ΕΕ» μπορεί να ερμηνευθεί ότι αναφέρεται στους λοιπούς παραγωγούς.
Κίνηση της διαδικασίας
Η διαδικασία κινείται έπειτα από καταγγελία που υποβάλλεται γραπτώς από κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο και κάθε ένωση χωρίς νομική προσωπικότητα που ενεργεί εξ ονόματος ενός κλάδου παραγωγής της ΕΕ. Όταν, ελλείψει καταγγελίας, χώρα της ΕΕ έχει στην κατοχή της επαρκή αποδεικτικά στοιχεία που αφορούν ντάμπινγκ και συνεπακόλουθη ζημία για τον κλάδο παραγωγής της ΕΕ, τα γνωστοποιεί στην Επιτροπή.
Η καταγγελία πρέπει να περιέχει αποδεικτικά στοιχεία όσον αφορά την ύπαρξη ντάμπινγκ, ζημίας και αιτιώδους συνάφειας μεταξύ των δύο αυτών στοιχείων. Η καταγγελία πρέπει να περιέχει πληροφορίες σχετικά με τα ακόλουθα σημεία:
την ταυτότητα του καταγγέλλοντος και περιγραφή του όγκου και της αξίας της οικείας παραγωγής της ΕΕ,
την πλήρη περιγραφή τού προϊόντος που εικάζεται ότι αποτελεί αντικείμενο ντάμπινγκ, τη χώρα καταγωγής, την ταυτότητα κάθε γνωστού παραγωγού/εξαγωγέα και εισαγωγέα,
πληροφορίες για την τιμή πώλησης στην κατανάλωση του προϊόντος στην εσωτερική αγορά της ή των χωρών καταγωγής ή εξαγωγής, την τιμή εξαγωγής του προϊόντος,
στοιχεία σχετικά με τις μεταβολές του όγκου των εισαγωγών του οικείου προϊόντος και τις επιπτώσεις των εισαγωγών αυτών στις τιμές του ομοειδούς προϊόντος στην ΕΕ.
Η καταγγελία θεωρείται ότι έχει υποβληθεί εκ μέρους ή για λογαριασμό του κλάδου παραγωγής της ΕΕ, εάν υποστηρίζεται από παραγωγούς των οποίων η συνολική παραγωγή αντιπροσωπεύει ποσοστό μεγαλύτερο του 50 % της παραγωγής της ΕΕ.
Η καταγγελία εξετάζεται από συμβουλευτική επιτροπή που απαρτίζεται από αντιπροσώπους κάθε χώρας της ΕΕ και της οποίας προεδρεύει αντιπρόσωπος της Επιτροπής. Όταν, μετά τις διαβουλεύσεις αυτές, καθίσταται εμφανές ότι η καταγγελία δεν περιέχει επαρκή αποδεικτικά στοιχεία που δικαιολογούν την έναρξη έρευνας, η καταγγελία απορρίπτεται και ο καταγγέλλων ενημερώνεται σχετικά.
Όταν, ύστερα από διαβουλεύσεις στο πλαίσιο της συμβουλευτικής επιτροπής, καθίσταται εμφανές ότι υπάρχουν επαρκή αποδεικτικά στοιχεία ώστε να δικαιολογείται η έναρξη έρευνας, η Επιτροπή κινεί τη διαδικασία αυτή εντός προθεσμίας σαράντα πέντε ημερών από την υποβολή της καταγγελίας. Δημοσιεύει, στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανακοίνωση για την έναρξη έρευνας στην οποία διευκρινίζεται το προϊόν και οι ενδιαφερόμενες χώρες, περιλαμβάνεται περίληψη των προσκομισθέντων στοιχείων και ορίζεται η προθεσμία εντός της οποίας τα ενδιαφερόμενα μέρη μπορούν να γνωστοποιήσουν γραπτώς τις απόψεις τους και να ζητήσουν ακρόαση.
Η καταγγελία μπορεί να αποσυρθεί πριν από την έναρξη της έρευνας.
Έρευνα
Η έρευνα αυτή την οποία κινεί η Επιτροπή, σε συνεργασία με τις χώρες της ΕΕ, αφορά ταυτόχρονα το ντάμπινγκ και τη ζημία. Επιλέγεται περίοδος έρευνας, η οποία καλύπτει κατά κανόνα ελάχιστη περίοδο έξι μηνών πριν από την έναρξη της διαδικασίας. Η Επιτροπή αποστέλλει ερωτηματολόγια στα ενδιαφερόμενα μέρη τα οποία διαθέτουν προθεσμία τουλάχιστον τριάντα ημερών για να απαντήσουν.
Η Επιτροπή μπορεί να ζητήσει από τις χώρες της ΕΕ να της παράσχουν πληροφορίες, να πραγματοποιήσει επαληθεύσεις και ελέγχους, ιδίως στους εισαγωγείς, τους επιχειρηματίες και τους παραγωγούς της ΕΕ, να διενεργήσει έρευνες στις τρίτες χώρες (με την επιφύλαξη στην περίπτωση αυτή της συμφωνίας των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων και της απουσίας αντίδρασης της κυβέρνησης της ενδιαφερόμενης χώρας). Οι υπάλληλοι της Επιτροπής μπορούν να επικουρούν τους υπαλλήλους των χωρών της ΕΕ στην άσκηση των καθηκόντων τους. Η ίδια η Επιτροπή μπορεί, και πρόκειται για την πιο συνηθισμένη πρακτική, να πραγματοποιήσει επισκέψεις προκειμένου να εξετάσει τα βιβλία που τηρούν τα ενδιαφερόμενα μέρη· μπορεί επίσης να διενεργήσει η ίδια έρευνες στις ενδιαφερόμενες τρίτες χώρες.
Η Επιτροπή μπορεί να κάνει δεκτά σε ακρόαση τα ενδιαφερόμενα μέρη που έχουν αναγγελθεί. Μπορεί επίσης να διοργανώσει συναντήσεις μεταξύ των εν λόγω μερών ούτως ώστε να είναι δυνατή η ανάπτυξη των αντικρουόμενων απόψεων. Τα ενδιαφερόμενα μέρη μπορούν να λάβουν γνώση όλων των στοιχείων που προσκομίστηκαν στην Επιτροπή με εξαίρεση τα εμπιστευτικά έγγραφα.
Η έρευνα ολοκληρώνεται είτε με την περάτωσή της, είτε με τη λήψη οριστικού μέτρου. Η περάτωση αυτή της έρευνας πρέπει κανονικά να λάβει χώρα εντός δεκαπέντε μηνών από την έναρξη της διαδικασίας.
Περάτωση της διαδικασίας χωρίς την επιβολή μέτρων
Η οριστική έκβαση της διαδικασίας μπορεί να είναι αρνητική. Όταν, ύστερα από διαβουλεύσεις, διαπιστώνεται ότι δεν είναι αναγκαία η λήψη προστατευτικών μέτρων και δεν προβάλλεται σχετική αντίρρηση στο πλαίσιο της συμβουλευτικής επιτροπής, η διαδικασία περατώνεται. Σε περίπτωση αντίρρησης, η Επιτροπή υποβάλλει πάραυτα στο Συμβούλιο έκθεση σχετικά με τα αποτελέσματα των διαβουλεύσεων καθώς και πρόταση για την περάτωση της διαδικασίας. Η διαδικασία λογίζεται περατωθείσα εάν το Συμβούλιο δεν λάβει αντίθετη απόφαση.
Η διαδικασία περατώνεται όταν το ντάμπινγκ και η ζημία κριθούν αμελητέα. Η διαδικασία περατώνεται επίσης χωρίς να επιβληθούν προσωρινοί ή οριστικοί δασμοί όταν προτείνονται αναλήψεις υποχρεώσεων και κρίνονται αποδεκτές από την Επιτροπή. Οι εν λόγω αναλήψεις υποχρεώσεων μπορούν να λάβουν τη μορφή αναθεώρησης των τιμών ή παύσης των εξαγωγών καθόσον εξαλείφουν τις ζημιογόνους συνέπειες του ντάμπινγκ.
Επιβολή προσωρινών δασμών αντιντάμπινγκ
Προσωρινοί δασμοί μπορούν να επιβληθούν εάν έπειτα από προκαταρκτική εξέταση διαπιστωθεί η ύπαρξη ντάμπινγκ και ζημίας και εάν το συμφέρον της ΕΕ απαιτεί να αναληφθεί άμεση δράση για την παρεμπόδιση μιας τέτοιας ζημίας. Το ύψος του δασμού δεν πρέπει να υπερβαίνει το περιθώριο ντάμπινγκ και πρέπει να είναι κατώτερο από αυτό εφόσον ο χαμηλότερος αυτός δασμός αρκεί για την εξάλειψη της ζημίας του κλάδου παραγωγής της ΕΕ.
Οι δασμοί πρέπει να επιβάλλονται το αργότερο εννέα μήνες μετά την έναρξη της διαδικασίας. Οι δασμοί αυτοί επιβάλλονται από την Επιτροπή, ύστερα από διαβούλευση με τη συμβουλευτική επιτροπή ή, σε περίπτωση επείγουσας ανάγκης, ύστερα από ενημέρωση των χωρών της ΕΕ. Η Επιτροπή ενημερώνει το Συμβούλιο και τις χώρες της ΕΕ για τη λήψη των εν λόγω προσωρινών μέτρων. Ωστόσο, το Συμβούλιο μπορεί να λάβει διαφορετικά μέτρα.
Επιβολή οριστικών δασμών αντιντάμπινγκ
Όταν από τα πραγματικά περιστατικά, όπως αυτά έχουν εξακριβωθεί οριστικώς, προκύπτει ότι υπάρχει ντάμπινγκ και συνεπακόλουθη ζημία και ότι το συμφέρον της ΕΕ απαιτεί τη λήψη μέτρων, το Συμβούλιο επιβάλλει οριστικό δασμό αντιντάμπινγκ. Όπως στην περίπτωση των προσωρινών μέτρων, ο οριστικός δασμός δεν μπορεί να υπερβαίνει το περιθώριο ντάμπινγκ και μπορεί να είναι κατώτερο από αυτό εφόσον ο χαμηλότερος αυτός δασμός αρκεί για να εξαλειφθεί η ζημία.
Ο δασμός πρέπει να εφαρμόζεται χωρίς να εισάγει διακρίσεις στις εισαγωγές του προϊόντος που αποτελούν το αντικείμενο ντάμπινγκ και της ζημίας που απορρέει εξ αυτού. Στον κανονισμό περί επιβολής δασμού διευκρινίζεται το ποσό του δασμού που επιβάλλεται σε κάθε προμηθευτή ή, εάν αυτό δεν είναι δυνατό, στην ενδιαφερόμενη προμηθεύτρια χώρα.
Οι προσωρινοί ή οι οριστικοί δασμοί δεν εφαρμόζονται αναδρομικά. Εντούτοις, ένας οριστικός δασμός μπορεί να εισπράττεται επί των προϊόντων που διατίθενται στην κατανάλωση το πολύ 90 ημέρες πριν από την ημερομηνία εφαρμογής των προσωρινών μέτρων.
Συμφέρον της ΕΕ
Η απόφαση για τη λήψη μέτρων αντιντάμπινγκ μπορεί να μην εφαρμοστεί εάν συναχθεί το συμπέρασμα ότι η εφαρμογή τους δεν είναι προς το συμφέρον της ΕΕ. Για το σκοπό αυτό, όλα τα διακυβευόμενα συμφέροντα λαμβάνονται υπόψη στο σύνολό τους, περιλαμβανομένων και εκείνων του κλάδου παραγωγής της ΕΕ καθώς και των χρηστών και των καταναλωτών. Όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη έχουν τη δυνατότητα να γνωστοποιήσουν την άποψή τους.
Διάρκεια και Επανεξέταση
Κάθε μέτρο αντιντάμπινγκ παραμένει σε ισχύ μόνο για όσο χρόνο και στην έκταση που χρειάζεται για την εξουδετέρωση των ζημιογόνων συνεπειών του ντάμπινγκ. Οι δασμοί λήγουν πέντε έτη μετά την επιβολή τους ή πέντε έτη μετά την ολοκλήρωση της πιο πρόσφατης επανεξέτασης των μέτρων. Η επανεξέταση αυτή πραγματοποιείται είτε κατόπιν πρωτοβουλίας της Επιτροπής είτε έπειτα από αίτηση των παραγωγών της ΕΕ. Οι δασμοί εξακολουθούν να ισχύουν καθ' όλη τη διάρκεια της επανεξέτασης.
Επιστροφή δασμών
Οι εισπραχθέντες δασμοί μπορούν να επιστραφούν όταν ο εισαγωγέας μπορεί να αποδείξει ότι το περιθώριο ντάμπινγκ εξαλείφθηκε ή μειώθηκε σε επίπεδο χαμηλότερο από τον δασμό αντιντάμπινγκ. Ο εισαγωγέας έχει στη διάθεσή του για την υποβολή της αίτησης επιστροφής, προθεσμία έξι μηνών από την ημερομηνία κατά την οποία επιβλήθηκε το ποσό των οριστικών δασμών ή κατά την οποία αποφασίστηκε η οριστική είσπραξη των προσωρινών δασμών. Η αίτηση αυτή πρέπει να υποβληθεί στη χώρα της ΕΕ όπου το προϊόν τίθεται σε ελεύθερη κυκλοφορία. Η χώρα της ΕΕ διαβιβάζει την αίτηση στην Επιτροπή η οποία αποφασίζει ύστερα από διαβούλευση με τη συμβουλευτική επιτροπή.


Νομική Βάση

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθ. 384/96 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 22ας Δεκεμβρίου 1995 για την άμυνα κατά των εισαγωγών που αποτελούν αντικείμενο ντάμπινγκ εκ μέρους χωρών μη μελών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ΕΕ L 56 της 6.3.1996, σ. 1)
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθ. 2026/97 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 6ης Οκτωβρίου 1997 για την άμυνα κατά των εισαγωγών που αποτελούν αντικείμενο επιδοτήσεων εκ μέρους χωρών μη μελών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (EE L 288 της 21.10.1997, σ. 1)
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθ. 1515/2001 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 23ης Ιουλίου 2001 για τα μέτρα που μπορεί να λάβει η Κοινότητα μετά από έκθεση που εγκρίνει το Όργανο Επίλυσης Διαφορών του ΠΟΕ σχετικά με μέτρα αντιντάμπινγκ και αντεπιδοτήσεων
(COM(2012)0270 – C7-0146/2012 – 2012/0145(COD)) σχετικά με την πρόταση κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου που αφορά την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1225/2009 του Συμβουλίου, για την άμυνα κατά των εισαγωγών που αποτελούν αντικείμενο ντάμπινγκ εκ μέρους χωρών μη μελών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας
Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1168/2012 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Δεκεμβρίου 2012 για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1225/2009 του Συμβουλίου, για την άμυνα κατά των εισαγωγών που αποτελούν αντικείμενο ντάμπινγκ εκ μέρους χωρών μη μελών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) αριθ. 1238/2013 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ  της 2 Δεκεμβρίου 2013 για την επιβολή οριστικού δασμού αντιντάμπινγκ και την οριστική είσπραξη του προσωρινού δασμού που επιβλήθηκε στις εισαγωγές φωτοβολταϊκών συστοιχιών κρυσταλλικού πυριτίου και βασικών συστατικών τους στοιχείων (π.χ. κυψελών), καταγωγής ή προέλευσης Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας

E-mail = ggioggaras@Gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου