Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

Αρμόδιες υπηρεσίες για τον προσδιορισμό της δασμολογητέας αξίας και απλουστεύσεις υπολογισμού αυτής, (Μάθημα 2), 6 Νοεμβρίου 2014



Αρμόδιες υπηρεσίες για τον προσδιορισμό της δασμολογητέας αξίας και απλουστεύσεις υπολογισμού αυτής, (Μάθημα 2), 6 Νοεμβρίου 2014


Αρ. πρωτ.: Δ17Ε 5018405 ΕΞ 29.7.2014  Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με το ποιά υπηρεσία είναι αρμόδια για τον προσδιορισμό αξίας εμπορευμάτων και την θεώρηση των αντίστοιχων τιμολογίων
Κατηγορία: Τελωνεία - Ειδικ. φόροι
Αθήνα, 29 Ιουλίου 2014
Αρ. Πρωτ.: Δ17Ε5018405ΕΞ2014

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝ.Δ/ΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ και Ε.Φ.Κ.
Δ/ΝΣΗ 17 Η ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΗ
ΤΜΗΜΑ Ε'

Ταχ. Δ/νση : Καρ. Σερβίας 10
101 84 Αθήνα Πληροφορίες : Μ. Λύτρα
Τηλέφωνο : 210-6987 480
FAX : 210-6987 489
Email : m.lytra@2001.syzefxis.gov.gr

ΘΕΜΑ : Παροχή διευκρινίσεων

Σχετ. : Το με αριθμ. Πρωτ. 7220/17.6.14 έγγραφο του Τελωνείου Βόλου

Ύστερα από το ανωτέρω σχετικό έγγραφό σας σχετικά με το ποια υπηρεσία είναι αρμόδια για τον προσδιορισμό αξίας εμπορευμάτων και την θεώρηση των αντίστοιχων τιμολογίων και έχοντας υπόψη:

1. Το Π.Δ. 262/1990 (ΦΕΚ 107Α) περί Σύστασης Διευθύνσεων Τελωνείων Αττικής και Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις.

2. Το Π.Δ. 263/1999 (ΦΕΚ 215Α) περί Σύστασης Τμημάτων στις Διευθύνσεις Τελωνείων Αττικής και Θεσσαλονίκης .

3. Το Π.Δ. 207/00 (ΦΕΚ 187Α) περί Σύστασης Τελωνείου Καστανέων Έβρου, Τμήματος Ιματισμού στη Διεύθυνση Τελωνείων Αττικής και ανακαθορισμός της κατά τόπον αρμοδιότητας αυτής

4. Την με αριθ. πρωτ. Δ584/358/15.5.01 Α.Υ.Ο. (ΦΕΚ 560Β) σχετικά με τις περιπτώσεις παροχής συνδρομής από τα Τμήματα Δασμοφορολογητέας Αξίας των Δ/νσεων Τελωνείων Αττικής και Θεσσαλονίκης, προς τις Τελωνειακές Αρχές, για τον καθορισμό από αυτές της δασμολογητέας και φορολογητέας αξίας

5. Την με αριθ. πρωτ. Δ6 1122686ΕΞ/2009 (ΦΕΚ2589Β/31.12.2009) σχετικά με τον ανακαθορισμό του χρόνου παύσης της λειτουργίας των Διευθύνσεων Προσδιορισμού Αξίας Εμπορευμάτων (ΔΙ.Π.Α.Ε) Πειραιά και Θεσσαλονίκης  και έναρξης λειτουργίας των Τμημάτων Δασμοφορολογητέας Αξίας των Διευθύνσεων Τελωνείων Αττικής και Θεσσαλονίκης

6. Τον Ν.4002/2011
 (ΦΕΚ 180Α) σχετικά με την τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου - Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση - Θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης σύμφωνα με τον οποίο καταργείται η Υπηρεσία Έρευνας και Ελέγχου Τιμών - ΥΠ.Ε.Ε.Τ. και οι αρμοδιότητές της, κατά το μέρος που αφορούν στο Τμήμα Β'- Συνδρομής Τελωνειακών Υπηρεσιών, καθώς και στην παροχή στοιχείων και πληροφοριών για τις τιμές των εμπορευμάτων, προς υποστήριξη του τελωνειακού ελέγχου και για τον προσδιορισμό της δασμοφορολογητέας αξίας των εμπορευμάτων, περιέρχονται στα τμήματα Δασμοφορολογητέας Αξίας των Διευθύνσεων Τελωνείων Αττικής και Θεσσαλονίκης.

7. Την με αριθμ. Πρωτ.
 Δ6Α 1058824 ΕΞ 2014/8.4.2014 (ΦΕΚ 865Β/8.4.14) σχετικά με τον ανακαθορισμό της εσωτερικής διάρθρωσης και των αρμοδιοτήτων οργανικών μονάδων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών και μετονομασία ορισμένων από αυτές


Σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Η θεώρηση, κατά τις ισχύουσες κάθε φορά σχετικές διατάξεις, των τιμολογίων εισαγωγής των εμπορευμάτων θα γίνεται από τα αρμόδια τμήματα των κατά τόπους Τελωνειακών Αρχών όπου τελωνίζονται τα εμπορεύματα εκτός από τις περιπτώσεις των Τελωνειακών Αρχών που ανήκουν στη χωρική αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Τελωνείων Αττικής και Θεσσαλονίκης για τα οποία η θεώρηση θα γίνεται από τα αρμόδια τμήματα Δασμοφορολογητέας Αξίας Εμπορευμάτων των Διευθύνσεων αυτών.

2. Οι Διευθύνσεις Τελωνείων Αττικής και Θεσσαλονίκης θα παρέχουν τα αναγκαία στοιχεία, πληροφορίες και υποστήριξη στις αρμόδιες αυτές Τελωνειακές Αρχές για τον τελικό καθορισμό από αυτές της δασμολογητέας και φορολογητέας αξίας των εμπορευμάτων.

Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούνται:

Οι Προϊστάμενοι των Τελωνειακών Περιφερειών για την ενημέρωση των Τελωνείων δικαιοδοσίας τους


ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ - Ο ΤΜΗΜΑΤΑΡΧΗΣ

H ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΑΔΙΚΗΜΕΝΑΚΗ


Δ 783/ 417/ 136-2002 Εγκύκλιος Υπουργείου Οικονομικών

ΘΕΜΑ: «Μέτρα για την απλούστευση της διαδικασίας και τον αποτελεσματικότερο έλεγχο της αξίας των εισαγομένων εμπορευμάτων».

ΣΧΕΤ.
α) Η αριθ. Δ. 875/326/8.6.1983 Δ.Υ.Ο.
β) Η αριθ. Δ. 1524/561/13.8.1991 Δ.Υ.Ο.

1. Με την ανωτέρω α) σχετική, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, (β' σχετική), παρασχέθηκε η ευχέρεια στα Τελωνεία Αττικός και Θεσσαλονίκης να καθορίζουν τη δασμολογητέα αξία, χωρίς τη συνδρομή των Δ/νσεων Προσδιορισμού Αξίας Εμπορευμάτων (ΔΙΠΑΕ Πειραιά και Θεσσαλονίκης), σε περιπτώσεις εισαγωγής εμπορευμάτων όπου οι κατά τιμολόγιο αξίες δεν υπερβαίνουν ορισμένες αξίες - όρια, για λόγους αποσυμφόρησης των Δ/νσεων αυτών και ταχύτερης εξυπηρέτησης των συναλλασσομένων.

2, Λόγω της μεταβολής των οικονομικών και δασμολογικών δεδομένων που έχουν επέλθει από την τελευταία τροποποίηση της ανωτέρω α) σχετικής και λόγω παράτασης της λειτουργίας των Δ.Ι.Π.Α.Ε. Πειραιά και Θεσσαλονίκης, κρίνεται σκόπιμο, μέχρις ότου τεθεί σε παραγωγική λειτουργία το υποσύστημα αξιών του ΟΠΣΤ και ολοκληρωθεί η εφαρμογή του υποσυστήματος ανάλυσης κινδύνου στα Τελωνεία, να αναπροσαρμοσθούν τα -ποσοτικά όρια.- αξίες εμπορευμάτων που έχουν προσδιοριστεί με την ανωτέρω β) σχετική, προκειμένου οι Δ/νσεις αυτές να ανταποκριθούν καλύτερα στο έργο τους και να περιοριστεί η άσκοπη ταλαιπωρία των συναλλασσομένων.

3. Για τους παραπάνω λόγους τροποποιούμε τις παραγράφους 6 και 7 της ανωτέρω α) σχετικής, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει και καθορίζουμε νέα ποσοτικά όρια - αξίες εισαγομένων εμπορευμάτων, καθώς και εξαιρέσεις ορισμένων εμπορευμάτων για τα οποία ο προσδιορισμός της αξίας θα γίνεται από τα Τελωνεία Αττικός και Θεσσαλονίκης χωρίς ή με τη μεσολάβηση των αντίστοιχων Δ.Ι.Π.Α.Ε. ως ακολούθως.

« 6. Ειδικότερα οι περιπτώσεις για τις οποίες ο προσδιορισμός της αξίας θα γίνεται από τα Τελωνεία Αττικής και Θεσσαλονίκης χωρίς τη μεσολάβηση των ΔΙ.Π.Α.Ε. Πειραιά και Θεσσαλονίκης, θα είναι οι εξής.

1. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ

α) Είδη αξίας CIF κατά τιμολόγιο μέχρι 10.000 ευρώ ανεξάρτητα από το ύψος της δασμοφορολογικής επιβάρυνσης..

β) Είδη αξίας CIF κατά τιμολόγιο πάνω από 10.000 ευρώ και μέχρι 20.000 ευρώ, εφόσον το ποσοστό των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων που υπολογίζονται στην αξία δεν υπερβαίνει το 41%,

γ) Είδη αξίας CIF κατά τιμολόγιο πάνω από 20.000 ευρώ και μέχρι 30.000 ευρώ, εφόσον το ποσοστό των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων που υπολογίζονται στην αξία δεν υπερβαίνει το 18%.

11. ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ

α) Πρώτες ύλες που εισάγονται από εγχώριες βιομηχανίες ή βιοτεχνίες αξίας CIF κατά τιμολόγιο μέχρι 100.000 ευρώ.

β) Μηχανήματα, εξαρτήματα και ανταλλακτικά αυτών αξίας CIF κατά τιμολόγιο μέχρι 100.000 ευρώ και εφόσον αποτελούν το μηχανολογικό εξοπλισμό των βιομηχανιών ή βιοτεχνιών που τα εισάγουν.

γ) Πτηνοτροφές ή κτηνοτροφές που εισάγονται από εγχώριες πτηνοτροφικές ή κτηνοτροφικές μονάδες αξίας CIF κατά τιμολόγιο μέχρι 50.000 ευρώ.

δ) Είδη οικοσκευής επιβατών μέχρι 10.000 ευρώ.

ε) Φάρμακα συσκευασμένα για τη λιανική πώληση (σπεσιαλιτέ), ανεξαρτήτως αξίας


στ) Εφόδια που προορίζονται για έργα υποδομής του ΝΑ ΤΟ ανεξαρτήτως αξίας.

ζ) Είδη, ανεξαρτήτως αξίας, που εισάγονται από το Δημόσιο, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Δήμοι, Κοινότητες), τα Ν.Π.Δ.Δ. και τους λοιπούς φορείς του Ενιαίου Προγράμματος Προμηθειών.

η) Είδη, πλην οχημάτων και των ειδών της παρακάτω παραγράφου 7. των οποίων η ειλικρίνεια της Τιμής έχει κριθεί. από τiς. Δ.Ι.Π.Α.Ε σε χρόνο μη απέχοντα ίων τριών μηνών από τον τελωνισμό τους.

θ) Είδη που εισάγονται με ατέλεια από δασμούς και λοιπούς φόρους εισαγωγής.

7. Κατ' εξαίρεση για τα παρακάτω είδη, ανεξάρτητα από το ύψος της αξίας, συντελεστή επιβάρυνσης ή του προορισμού τους θα πρέπει ο τελικός έλεγχος της δασμολογητέας και φορολογητέας αξίας τους να μη γίνεται απευθείας από τα Τελωνεία Αττικής και Θεσσαλονίκης αλλά πάντοτε με τη συνδρομή των ΔΙ.Π.Α.Ε. Πειραιά και Θεσσαλονίκης αντίστοιχα:

α) Μεταχειρισμένα είδη ή είδη τα οποία έχουν υποστεί βλάβη.

β) Επί εισαγωγών εμπορευμάτων oΙ πωλήσεις των οποίων πραγματοποιούνται μεταξύ συνδεομένων προσώπων σύμφωνα με το άρθρο 143 του ΚΑΝ (ΕΚ) 2454/93 της Επιτροπής «για τον καθορισμό ορισμένων διατάξεων εφαρμογής» του ΚΑΝ (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92 του Συμβουλίου «περί θεσπίσεως Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα» όπως ισχύει.

γ) Επί εισαγωγών εμπορευμάτων oi πωλήσεις των οποίων εξαρτώνται από την καταβολή δικαιωμάτων αδείας και ROYALΤIΕ8.

δ) Επί εισαγωγών εμπορευμάτων για τα οποία ζητείται η εφαρμογή του άρθρου 147 του ΚΑΝ (ΕΚ) 2454/93 της Επιτροπής, όπως ισχύει (διαδοχικές πωλήσεις) και

ε) Επί εισαγωγών εμπορευμάτων τα οποία υποβάλλονται σε μέτρα αντιντάμπινγκ ή αντεπιδότησης»

4. Λόγω όμως των προβλημάτων που προέκυψαν κατά την Πiλοτική εφαρμογή του συστήματος ανάλυσης κινδύνου στο Τελωνείο Αθηνών, μεταξύ των οποίων και εκείνου της αδυναμίας εφαρμογής του κατά δήλωση τελωνισμού των εμπορευμάτων, συνεπεία της υποχρεωτικής μεσολάβησης των ΔΙ.Π.Α.Ε. για τον προσδιορισμό της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων που υπερβαίνουν ορισμένα όρια - αξίες, κρίνεται σκόπιμο στην περίπτωση αυτή, η συνδρομή των ΔΙ.Π.Α.Ε. προς το Τελωνείο Αθηνών ή σε οποιοδήποτε άλλο Τελωνείο ενταχθεί στο σύστημα ανάλυσης κινδύνου, να γίνεται πριν από την κατάθεση της διασάφησης κατ'εφαρμογή της αριθ. Τ. 550Π9/16.2.2001 Δ.Υ.Ο. με την προσκόμιση στις αρχές αυτές του τιμολογίου εισαγωγής και της Δήλωσης Δασμολογητέας Αξίας (DV1) δεόντως συμπληρωμένης και υπογεγραμμένης, όπου βεβαίως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις η υποβολή τέτοιας δήλωσης.
Στις λοιπές Τελωνειακές Αρχές που δεν έχει ακόμα εφαρμοσθεί το σύστημα ανάλυσης κινδύνου, η συνδρομή των ΔΙ.Π.Α.Ε. θα παρέχεται σύμφωνα με την ακολουθούμενη μέχρι σήμερα διαδικασία.

5. Τα παραπάνω ισχύουν καί' αναλογία και για τα εκτός νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης Τελωνεία της χώρας ανεξάρτητα αν έχουν τεθεί σε παραγωγική λειτουργία στα πλαίσια του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (Ο.Π.Σ.Τ.) ή όχι.

6. Τέλος δεν παραλείπουμε να επισημάνουμε ότι σε περιπτώσεις που τα όργανα τελωνισμού έχουν σοβαρές αμφιβολίες όσον αφορά την ειλικρίνεια της αναφερόμενης σε συγκεκριμένο τιμολόγιο Τιμής ή όταν η ποσότητα μιας εισαγωγής αποτελεί μέρος μιας μεγαλύτερης ποσότητας των ιδίων εμπορευμάτων τα οποία έχουν αγορασθεί στο πλαίσιο μιας και μόνης συναλλαγής συνολικής αξίας μεγαλύτερης εκείνης που αναφέρεται στην παράγραφο 3, θα απευθύνονται στις αντίστοιχες ΔΙ.Π.Α.Ε. ή στις αρμόδιες υπηρεσίες που προβλέπονται από τις..κείμενες διατάξεις όσον αφορά τα εκτός των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης Τελωνεία στην αρμοδιότητα των οποίων υπάγονται, με σαφή γραπτή αιτιολόγηση του λόγου νια τον οποίο ζητείται η συνδρομή τους.


7. Η ισχύς της παρούσας Δ.Υ.Ο. αρχίζει από 1 η Ιουλίου 2002.

E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Βρείτε επαγγελματικές λύσεις στο Blog  Σχολή Εκτελωνιστών του Γιώργου Γιωγγαρά

Ο ηλεκτρονικός επαγγελματισμός μειώνει τη γνώση της πείρας.
Επικεντρωθείτε στο βιβλίο και στην δια βίου εκπαίδευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου