Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016

Τελειοποίηση προς επανεξαγωγή το ειδικό καθεστώς στον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα. Σύνολα (Μάθημα 1) 10 Οκτωβρίου 2016



Τελειοποίηση προς επανεξαγωγή το ειδικό καθεστώς στον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα. Σύνολα (Μάθημα 1) 10 Οκτωβρίου 2016


Περιεχόμενα :
Α) Κοινοποίηση της νομοθετικής δέσμης του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα (UCC) ΔΤΔ Α 1055689 ΕΞ 2016 (Απόσπασμα)
Β) Κοινοποίηση των διατάξεων εφαρμογής του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα που αφορούν τη χρήση των ειδικών καθεστώτων, εκτός της διαμετακόμισης ΔΔΘΤΟΚ Δ 1067367 ΕΞ 2016 (Απόσπασμα)
Γ) Τελειοποίηση προς επανεξαγωγή (ερωτήσεις απαντήσεις)

Κοινοποίηση της νομοθετικής δέσμης του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα (UCC) ΔΤΔ Α 1055689 ΕΞ 2016 (Απόσπασμα)
Τελειοποίηση προς επανεξαγωγή
  • Προβλέπεται πλέον η θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία των μεταποιημένων εμπορευμάτων ως τρόπος λήξης του καθεστώτος
     
  • Η χρονική διάρκεια της άδειας υπαγωγής στο καθεστώς επεκτείνεται έως πέντε έτη πλην της κατηγορίας των ευαίσθητων γεωργικών (παράρτημα 71 -02 ΕΠ) όπου η χρονική διάρκεια ισχύος της αδείας δεν υπερβαίνει τα τρία έτη.
     
  • Σε περίπτωση γένεσης τελωνειακής οφειλής οι δασμοί και οι φόροι που θα καταβληθούν θα υπολογίζονται επί των εμπορευμάτων την στιγμή που γεννάται η τελωνειακή οφειλή 85(1) του Καν.(ΕΕ) 952/13. Εναλλακτικά, κατόπιν αιτήματος του διασαφιστή η τελωνειακή οφειλή δύναται να υπολογιστεί σύμφωνα με την δασμολογική κατάταξη, τη δασμολογητέα αξία, την ποσότητα, τη φύση και την καταγωγή των εμπορευμάτων που είχαν υπαχθεί στο καθεστώς τελειοποίησης προς επανεξαγωγή τη στιγμή της αποδοχής της τελωνειακής διασάφησης.
     
  • Η εξέταση των οικονομικών όρων για την υπαγωγή στο καθεστώς εμπορευμάτων που υπόκεινται σε μέτρα γεωργικής ή εμπορικής πολιτικής σε προσωρινό ή οριστικό δασμό antidumping καθώς και σε αντισταθμιστικό δασμό και τα οποία πρόκειται να τεθούν σε ελεύθερη κυκλοφορία σύμφωνα με το άρθρο 85(1) του Καν.(ΕΕ) 952/13 η εξέταση των οικονομικών όρων θα διεξάγεται από ομάδα εμπειρογνωμόνων (expert group) που θα συσταθεί στο πλαίσιο των εργασιών των επιτροπών του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα.
     
  • Η σύσταση εγγύησης προβλέπεται να συμπίπτει χρονικά με την έκδοση άδειας υπαγωγής στο καθεστώς. Παρόλα αυτά, προβλέπεται, μεταβατικά, έως την ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας της ηλεκτρονικής εφαρμογής διαχείρισης των εγγυήσεων (Guarantee Management System) της ΕΕ η εγγύηση στα Ειδικά Καθεστώτα να δύναται να κατατεθεί το αργότερο έως την ημερομηνία υποβολής του παραστατικού.
     
  • Καταργείται η καταβολή εξισωτικών τόκων σε περίπτωση γένεσης τελωνειακής οφειλής.
     
  • Καταργείται το σύστημα επιστροφής δασμών (DRAWBACK) που λειτουργούσε στα πλαίσια του καθεστώτος τελειοποίησης προς επανεξαγωγή.

Κοινοποίηση των διατάξεων εφαρμογής του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα που αφορούν τη χρήση των ειδικών καθεστώτων, εκτός της διαμετακόμισης ΔΔΘΤΟΚ Δ 1067367 ΕΞ 2016 (Απόσπασμα)
Τελειοποίηση προς Επανεξαγωγή
Άρθρα 85(1) & 86(3), 255-258
Άρθρα 72-74 & 76, 240-241
Άρθρα 324-325
Άρθρο 55(8)(β)

Κοινοποιούμενοι Κανονισμοί

Καν. 952/13 Ενωσιακός Τελωνειακός Κώδικας
Κατ’ εξουσιοδότηση Καν. 2246/15
Εκτελεστικός Καν. 2447/15
Κατ’ εξουσιοδότηση Καν. 341/16

4.1 ΤΕΛΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΑΝΕΞΑΓΩΓΗ 
4.1.1. Έννοια του καθεστώτος 
Σύμφωνα με τις έως τώρα ισχύουσες διατάξεις η πρόθεση επανεξαγωγής του συνόλου των μεταποιημένων εμπορευμάτων αποτελούσε προϋπόθεση για την έκδοση αδείας υπαγωγής στο καθεστώς τελειοποίησης προς επανεξαγωγή ενώ η θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων μπορούσε να πραγματοποιηθεί κατόπιν εγκρίσεως και υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. 
Με την εφαρμογή του νέου Κώδικα η παραπάνω προϋπόθεση παύει να ισχύει. 
Έτσι πλέον οι τελωνειακές αρχές μπορούν να εγκρίνουν αιτήματα υπαγωγής εμπορευμάτων στο καθεστώς στα οποία δηλώνεται εξ αρχής η πρόθεση τα μεταποιημένα εμπορεύματα να τεθούν σε ελεύθερη κυκλοφορία εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
Η αποδοχή της θέσης σε ελεύθερη κυκλοφορία ως αποδεκτό τελωνειακό προορισμό ο οποίος εκκαθαρίζει το καθεστώς της τελειοποίησης προς επανεξαγωγή (καθεστώς 51) καθιστά πλέον ανενεργό τόσο το καθεστώς της Μεταποίησης υπό Τελωνειακό Έλεγχο (καθεστώς 91) όσο και το σύστημα της επιστροφής (drawback) στο καθεστώς της τελειοποίησης προς επανεξαγωγη (καθεστώς 02) 
Για τον λόγο αυτό από την ημερομηνία εφαρμογής του νέου Κώδικα το καθεστώς της Μεταποίησης υπό Τελωνειακό Έλεγχο και το σύστημα επιστροφής (drawback) της Τελειοποίησης προς Επανεξαγωγή καταργούνται. 
4.1.2. Υπολογισμός του εισαγωγικού δασμού σε περίπτωση γένεσης τελωνειακής οφειλής 
Η μεταβολή στην λειτουργία του καθεστώτος της τελειοποίησης προς επανεξαγωγή η οποία επέρχεται με τον νέο Κώδικα επιφέρει ταυτόχρονα και τροποποίηση στον τρόπο υπολογισμού της τελωνειακής οφειλής, σε περίπτωση που εκείνη δημιουργηθεί. 
Ειδικότερα, το άρθρο 85 παρ.1 του Κώδικα προβλέπει ότι το ποσό δασμών καθορίζονται πλέον με βάση τους κανόνες που εφαρμόζονται για τον υπολογισμό του δασμού στα συγκεκριμένα εμπορεύματα τη στιγμή γένεσης της τελωνειακής οφειλής
Έτσι με τον νέο Κώδικα, η τελωνειακή οφειλή για το εν λόγω καθεστώς δεν θα υπολογίζεται πλέον βάσει των στοιχείων δασμολόγησης που ισχύουν για τα εμπορεύματα εισαγωγής (πρώτη ύλη) αλλά βάσει των κανόνων που θα εφαρμόζονταν για τα συγκεκριμένα εμπορεύματα κατά την στιγμή της γένεσης της τελωνειακής οφειλής. 
Εξαίρεση στα παραπάνω αποτελεί το άρθρο 86 παρ.3 του Κώδικα με το οποίο παρέχεται η δυνατότητα στον διασαφιστή κατόπιν αιτήσεώς του, κατά την θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία των μεταποιημένων εμπορευμάτων που προκύπτουν από το καθεστώς, η τελωνειακή οφειλή να υπολογίζεται με βάση την δασμολογική κατάταξη, τη δασμολογητέα αξία, την ποσότητα, τη φύση και την καταγωγή των εμπορευμάτων που είχαν υπαχθεί στο καθεστώς τη στιγμή της αποδοχής της τελωνειακής διασάφησης που αφορά τα εμπορεύματα αυτά, δηλαδή επί της πρώτης ύλης. 
Η επιλογή του τελευταίου τρόπου υπολογισμού της τελωνειακής οφειλής πραγματοποιείται, αρχικά, κατά την υποβολή αίτησης για την χρήση του καθεστώτος και η πρόθεση αυτή θα πρέπει να αναγράφεται σαφώς στην άδεια χρήσης του καθεστώτος που θα εκδώσουν οι αρμόδιες τελωνειακές αρχές. 
Επισημαίνεται ότι ο τρόπος υπολογισμού σε περίπτωση γένεσης τελωνειακής οφειλής θα αναγράφεται στο σημείο 16 της αδείας και θα δηλώνεται υποχρεωτικά από πρόσωπο στο όνομα του οποίου εκδίδεται η αίτηση ακόμη και αν προτίθεται να επανεξάγει το σύνολο των εμπορευμάτων που θα υπαγάγει στο καθεστώς με την μορφή μεταποιημένων προϊόντων. 
4.1.3. Εξέταση των οικονομικών όρων 
Η εξέταση των οικονομικών όρων για την υπαγωγή στο καθεστώς εμπορευμάτων που υπόκεινται σε μέτρα γεωργικής ή εμπορικής πολιτικής σε προσωρινό ή οριστικό δασμό antidumping καθώς και σε αντισταθμιστικό δασμό δεν θα διεξάγεται πλέον από τις επιμέρους τελωνειακές διοικήσεις των Κρατών Μελών αλλά κεντρικά από στο πλαίσιο των εργασιών των Ενωσιακών οργάνων. 
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον τελωνειακό κώδικα, όπως ισχύει σήμερα, η εξέταση των οικονομικών όρων για την υπαγωγή ευαίσθητων γεωργικών εμπορευμάτων στο καθεστώς διεξάγεται εθνικά από τις επιμέρους τελωνειακές διοικήσεις. 
Επιπλέον σύμφωνα με τις ίδιες διατάξεις, για την υπαγωγή στο καθεστώς της Μεταποίησης υπό Τελωνειακό Έλεγχο ευαίσθητων γεωργικών εμπορευμάτων καθώς και εμπορευμάτων που υπόκεινται σε δασμό antidumping η εξέταση των οικονομικών όρων διεξάγεται στο πλαίσιο των εργασιών της Επιτροπής του Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα - τομέας Ειδικών Καθεστώτων. 
Η κατάργηση του καθεστώτος της Μεταποίησης υπό Τελωνειακό Έλεγχο καθώς και η δυνατότητα λήξης του καθεστώτος της Τελειοποίησης προς Επανεξαγωγή με την θέση των μεταποιημένων εμπορευμάτων σε ελεύθερη κυκλοφορία, όπως προβλέπεται από τον νέο Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα, μεταβιβάζουν την αρμοδιότητα της εξέτασης των οικονομικών όρων από τις Εθνικές τελωνειακές διοικήσεις στα όργανα τις Ευρωπαϊκής Ένωσης με την διαδικασία όπως περιγράφεται στα άρθρα 259-261 του Εκτελεστικού Καν.(ΕΕ) 2447/2015. 
Σύμφωνα με τα άρθρα 166 και 167 του κατ' εξουσιοδότηση Κανονισμού Καν.(ΕΕ) 2446/2015 η εξέταση των οικονομικών όρων λαμβάνει υπόψη συνδυαστικά τρεις σημαντικές παραμέτρους:
α) εάν τα εμπορεύματα υπόκεινται σε μέτρα γεωργικής ή εμπορικής πολιτικής, σε προσωρινό ή οριστικό δασμό αντιντάμπινγκ, σε αντισταθμιστικό δασμό, σε μέτρο διασφάλισης ή σε πρόσθετο δασμό που προκύπτει από την αναστολή των παραχωρήσεων,
β) εάν σε περίπτωση γένεσης τελωνειακής οφειλής ο υπολογισμός αυτής γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 85 ή με το άρθρο 86 παρ.3 του Κώδικα
γ) εάν τα εν λόγω εμπορεύματα εμπίπτουν σε μία από τις περιπτώσεις του άρθρου 167 του κατ' εξουσιοδότηση Κανονισμού Καν.(ΕΕ) 2446/2015 
Παράδειγμα (άρθρο 166 παρ.1 σημείο β): 
Μεταποιητική εταιρεία έχει αιτηθεί για την υπαγωγή σε καθεστώς τελειοποίησης προς επανεξαγωγή πρώτης ύλης η οποία υπόκεινται σε δασμό αντιντάμπινγκ με σκοπό να την μεταποιήσει σε εμπορεύματα τα οποία σύμφωνα με το κοινό δασμολόγιο δεν υπόκεινται σε δασμό αντιντάμπινγκ. 
Η εταιρεία κατά την αίτηση για την υπαγωγή των εμπορευμάτων στο καθεστώς δεν έχει δηλώσει ότι σε περίπτωση γένεσης τελωνειακής οφειλής επιθυμεί το ποσό του εισαγωγικού δασμού να υπολογιστεί σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ.3 του Κώδικα, δηλαδή επί της πρώτης ύλης και συνεπώς οι δασμοί θα υπολογιστούν σύμφωνα με το άρθρο 85 του Κώδικα. . 
Επιπλέον τα εμπορεύματα που θα υπαχθούν στο καθεστώς δεν καλύπτονται από το άρθρο 167 παρ.1 στοιχεία η), θ), ιγ), ιστ), ή ιθ) δηλαδή δεν αφορά σε:
η) μεταποίηση εμπορευμάτων χωρίς εμπορικό χαρακτήρα· 
θ) μεταποίηση εμπορευμάτων που παράχθηκαν στο πλαίσιο προηγούμενης άδειας, η οποία εκδόθηκε κατόπιν εξέτασης των οικονομικών όρων
ιγ) μεταποίηση εμπορευμάτων σε δείγματα· 
ιστ) μετατροπή σε απόβλητα και απορρίμματα, καταστροφή, ανάκτηση μερών ή κατασκευαστικών στοιχείων
ιθ) η συνολική αξία των εμπορευμάτων που πρόκειται να υπαχθούν σε καθεστώς τελειοποίησης προς επανεξαγωγή ανά αιτούντα και ανά ημερολογιακό έτος για κάθε οκταψήφιο κωδικό ΣΟ δεν υπερβαίνει τα 150.000 ευρώ όσον αφορά τα εμπορεύματα που καλύπτονται από το παράρτημα 71-02 και τα 300.000 ευρώ για άλλα εμπορεύματα, εκτός αν τα εμπορεύματα που προορίζονται να υπαχθούν σε καθεστώς τελειοποίησης προς επανεξαγωγή υπόκεινται σε προσωρινό ή οριστικό δασμό αντιντάμπινγκ, σε αντισταθμιστικό δασμό, σε μέτρο διασφάλισης ή σε πρόσθετο δασμό που προκύπτει από την αναστολή παραχωρήσεων εφόσον είχαν διασαφιστεί για τη θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία. 
Στην περίπτωση αυτή απαιτείται εξέταση των οικονομικών όρων στα όργανα της ΕΕ για διαπιστωθεί εάν με την αποδοχή του αιτήματος αυτού θίγονται τα συμφέροντα των Ενωσιακών παραγωγών, αφού η θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία εμπορευμάτων που μεταποιήθηκαν από πρώτη ύλη που υπόκειται σε δασμό αντιντάμπινγκ με καταβολή των δασμών που αναλογούν στο μεταποιημένο προϊόν, συνιστά απόκλιση από τα μέτρα εμπορικής πολιτικής. 
Έτσι γίνεται σαφές ότι λόγω της εξέτασης των οικονομικών όρων στα Ενωσιακά όργανα η έκδοση αδείας για την υπαγωγή εμπορευμάτων στο καθεστώς απαιτεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. 
Για τον λόγο αυτό οι αρμόδιες τελωνειακές αρχές θα πρέπει να ενημερώνουν σχετικά τους ενδιαφερόμενους ότι η μη επιλογή του 86 παρ.3 του Κώδικα ως μέθοδος υπολογισμού της τελωνειακής οφειλής ενδέχεται να προκαλέσει καθυστέρηση στην έκδοση αδείας. 


Τελειοποίηση προς επανεξαγωγή (ερωτήσεις απαντήσεις)
Το καθεστώς της Τελειοποίησης προς Επανεξαγωγή (Ενεργητική Τελειοποίηση) αποτελεί ανασταλτικό καθεστώς, που έχει σαν σκοπό την ενίσχυση και προώθηση των εξαγωγών σε τρίτες χώρες, καθώς και τη διατήρηση και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Κοινοτικής μεταποιητικής βιομηχανίας σε διεθνές επίπεδο. (Αγορά πρώτης ύλης κλπ χωρίς δασμού ςκαι λοιπούς φόρους ).
Βασική αρχή του καθεστώτος αποτελεί η απαλλαγή από δασμούς και άλλες επιβαρύνσεις προϊόντων τρίτων χωρών που εισάγονται στο Κοινοτικό τελωνειακό έδαφος, τα οποία, αφού υποστούν μια ή περισσότερες εργασίες τελειοποίησης, επανεξάγονται ως παράγωγα προϊόντα σε τρίτες χώρες. Ο όρος τελειοποίηση (μεταποίηση) προβλέπει οποιαδήποτε μεταποιητική δραστηριότητα, από την απλή επανασυσκευασία προϊόντων ως την πλέον σύνθετη μεταποιητική  δραστηριότητα (άρθρο 114 παρ.2 του Καν.(ΕΟΚ) 2913/92).
Το καθεστώς απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα ή εταιρείες εγκαταστημένες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επίσης χρήση των διατάξεων του καθεστώτος μπορούν να κάνουν  πρόσωπα ή εταιρείες οι οποίες ευρίσκονται εκτός Κοινότητας, με την προϋπόθεση ότι τα υπό μεταποίηση εμπορεύματα δεν έχουν εμπορικό χαρακτήρα.
- Η υπαγωγή των εμπορευμάτων στο καθεστώς της Τελειοποίησης προς Επανεξαγωγή προϋποθέτει την έκδοση σχετικής άδειας, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερόμενου στην αρμόδια τελωνειακή αρχή.
Αίτηση μπορεί να υποβληθεί από το πρόσωπο που πραγματοποιεί τη  μεταποίηση ή από το πρόσωπο εκείνο που έχει αναλάβει να εκτελέσει τις εργασίες τελειοποίησης, εκ μέρους κάποιου άλλου.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της αίτησης αποτελεί η επίκληση του λόγου που θα δικαιολογούσε μια τέτοια εισαγωγή (οικονομικός όρος) και η ταυτόχρονη υποστήριξή του με τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία.
Η αρμόδια Τελωνειακή Αρχή με τη σειρά της υποχρεούται εντός των προβλεπόμενων χρονικών προθεσμιών να εγκρίνει ή να απορρίψει την αίτηση εξετάζοντας κατά περίπτωση αν η εν λόγω εισαγωγή εξασφαλίζει το συμφέρον των Κοινοτικών παραγωγών.
Η άδεια χορηγείται μόνο όταν ο αιτών προτίθεται να επανεξάγει τα παράγωγα προϊόντα.
- Το καθεστώς εκκαθαρίζεται κύρια όταν τα παράγωγα προϊόντα επανεξαχθούν  ή λάβουν ένα νέο αποδεκτό τελωνειακό προορισμό.
Η έγκριση για την υπαγωγή στο καθεστώς χορηγείται σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα, εγκαταστημένα στην Ευρωπαϊκή Ένωση εφόσον παρέχουν τα εχέγγυα κατά την άποψη της Τελωνειακής Αρχής.  
Η ισχύς της άδειας δεν είναι δυνατόν να υπερβαίνει τα τρία έτη, με εξαίρεση ορισμένα αγροτικά και γαλακτοκομικά προϊόντα όπου οι προθεσμίες περιορίζονται μόνο στους έξι και τρεις μήνες αντίστοιχα.
Η προθεσμία  επανεξαγωγής είναι έξη (6) μήνες για τα γεωργικά και τέσσερεις (4) μήνες για τα γαλακτοκομικά 
Για τα υπόλοιπα εμπορεύματα η προθεσμία που καθορίζεται είναι ανάλογη του χρόνου που απαιτείται για την πραγματοποίηση των εργασιών τελειοποίησης και τη διάθεση των παραγώγων προϊόντων. Ο προσδιορισμός του χρόνου γίνεται μετά από επιτότπια έρευνα Τελωνειακ΄ςη Επιτροπής, στις μεταποιητικές εγκαταστάσεις της επιχείρησης.
Το καθεστώς της τελειοποίησης προς επανεξαγωγή προβλέπει την δυνατότητα μεταποίησης των εισαγομένων προϊόντων σε περισσότερα του ενός Κράτη-Μέλη, μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και έκδοση ανάλογης άδειας που θα καλύπτει το σύνολο της μεταποιητικής διαδικασίας (Ενιαία Άδεια).
Η αίτηση για την Ενιαία Άδεια υποβάλλεται στις τελωνειακές αρχές που είναι αρμόδιες για τον τόπο όπου τηρούνται οι κύριες λογιστικές καταχωρήσεις του αιτούντος (περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις τελωνειακές αρχές που είναι αρμόδιες για την έκδοση των Ενιαίων Αδειών, παρέχονται από τις αρμόδιες τελωνειακές αρχές.

Τελειοποίηση προς επανεξαγωγή (Ενεργητική)

Νομική βάση: (άρθρα Εφ ΚτΚ 538, 591, 549-649 ), (Άρθρα 114-129 Βασ. ΚτΚ). (Εγκύκλιος αριθ. Δ. 895/23/2001 Οδηγίες για το καθεστώς της τελειοποίησης προς επανεξαγωγή (ενεργητική τελειοποίηση).
Τι είναι το καθεστώς Τελειοποίησης προς Επανεξαγωγή;
Το καθεστώς αυτό δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να παραλαμβάνει από τρίτες χώρες πρώτες ύλες χωρίς την πληρωμή δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, να τις μεταποιεί σε έτοιμα και να τα εξάγει στο εξωτερικό.
Ποια είναι τα κυριότερα στοιχεία που συνθέτουν το καθεστώς της Τελειοποίησης προς εξαγωγή;
Α) οι πρώτες ύλες που θα χρησιμοποιηθούν: ο όρος αυτός έχει γενικότεροι σημασία στην ενεργητική τελειοποίηση και μπορεί να περιλαμβάνει εκτός από τις ακατέργαστες πρώτες ύλες και τα άλλα ενδιάμεσα προϊόντα που αποτελούν πρώτες ύλες ενός άλλου προϊόντος. Πχ το βαμβάκι είναι πρώτη ύλη για κατασκευή υφασμάτων, τα υφάσματα είναι πρώτη ύλη για κατασκευή ρουχισμού κλπ.. Οι πρώτες ύλες περιλαμβάνουν και εμπορεύματα που στη διάρκεια της παραγωγικής διαδικασίας χάνουν την μορφή τους ( καταλύτες, ηλεκτρόδια, χημικά αντιδραστήρια κλπ).
Β) η τελειοποίηση: ο όρος έχει ευρύτερη έννοια από την πρόσδοση στο εμπόρευμα της οριστικής μορφής. Συνήθως περιλαμβάνει κάθε μορφή μεταποίησης που γίνεται αντικείμενο εμπορίας.
Γ) η αναγνώριση της ταυτότητας: προϋπόθεση για να γίνει η υπαγωγή ενός εμπορεύματος στο τελωνειακό καθεστώς της τελειοποίησης είναι η διαπίστωση της συμμετοχής του στα παράγωγα προϊόντα. Ο τρόπος διαπίστωσης της ταυτότητας μπορεί να συνίσταται από απλή οπτική επαλήθευση (έκδοση βιβλίων με πρώτη ύλη χαρτί), μέχρι τις πιο πολύπλοκες εργαστηριακές εξετάσεις και χημικές αναλύσεις.
Δ) ο συντελεστής απόδοσης: ο όρος αυτός αναφέρει την ποσότητα που περιέχεται σε μια μονάδα του παράγωγου προϊόντος, της πρώτης ύλης και των άλλων υλικών που χρησιμοποιήθηκαν.
Ε) η προθεσμία επανεξαγωγής: είναι η προθεσμία που δίνεται από την Τελωνειακή Αρχή για να παραχθεί το εμπόρευμα και να επανεξαχθεί. Η προθεσμία αυτή κυμαίνεται από τρία χρόνια, με μικρότερο χρόνο τους τρεις μήνες.
ΣΤ) επανεξαγωγή: επανεξαγωγή ενός παράγωγου προϊόντος μπορεί να γίνει αν τοποθετηθεί σε ένα άλλο καθεστώς όπως η τελωνειακή αποταμίευση, η ελεύθερη ζώνη με σκοπό την μεταγενέστερη εξαγωγή του.
Πλεονεκτήματα του καθεστώτος της τελειοποίησης προς επανεξαγωγη;
Βασικό πλεονέκτημα είναι ότι οι πρώτες ύλες που εισάγονται για μεταποίηση σε έτοιμα προϊόντα απαλλάσσονται από δασμούς και λοιπούς φόρους και επανεξάγονται σαν παράγωγα προϊόντα σε τρίτες χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο όρος μεταποίηση προβλέπει οποιαδήποτε μεταποιητική δραστηριότητα, από την απλή επανασυσκευασία προϊόντων ως την πλέον σύνθετη μεταποιητική δραστηριότητα.
Ποιες μεταποιητικές εργασίες μπορούν να τύχουν τα προϊόντα στην τελειοποίηση προς επανεξαγωγή;
Μπορούν τα προϊόντα που εισάγονται να επανασυσκευασθούν μέχρι επεξεργαζόμενα να αλλάξουν πλήρη μορφή.
Ποιες είναι οι Εργασίες Τελειοποίησης:
-η κατεργασία εμπορευμάτων, στην οποία περιλαμβάνεται η συναρμολόγηση, η συνένωση και η προσαρμογή τους σε άλλα εμπορεύματα,
-η μεταποίηση εμπορευμάτων,
-η επιδιόρθωση εμπορευμάτων, στην οποία περιλαμβάνεται η αποκατάσταση και η θέση τους σε λειτουργία, καθώς και
— η χρησιμοποίηση ορισμένων εμπορευμάτων, που καθορίζονται σύμφωνα με τη διαδικασία της επιτροπής και τα οποία δεν περιέχονται μεν στα παράγωγα προϊόντα, επιτρέπουν όμως ή διευκολύνουν την παραγωγή των προϊόντων αυτών, ακόμα και αν αναλίσκονται εξ ολοκλήρου ή εν μέρει κατά τη χρησιμοποίησή τους
Τι είναι η Εργασία “Φασόν”:
Κάθε εργασία τελειοποίησης που εκτελείται σύμφωνα με τις προδιαγραφές και για λογαριασμό εντολέα εγκατεστημένου σε τρίτη χώρα και, κατά κανόνα, έναντι πληρωμής μόνο του κόστους μεταποίησης εμπορευμάτων εισαγωγής που τίθενται άμεσα ή έμμεσα στη διάθεση του δικαιούχου.
Ποια είναι τα Μεταποιημένα προϊόντα
Προϊόντα που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς τελειοποίησης και έχουν υποβληθεί σε εργασίες τελειοποίησης.
Ποιοι μπορούν να κάνουν χρήση του καθεστώτος τελειοποίησης προς επανεξαγωγή;
Το καθεστώς το χρησιμοποιούν είτε φυσικά πρόσωπα είτε εταιρείες εγκατεστημένες  στο τελωνειακό χώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Εφαρμογή του τελωνειακού καθεστώτος μπορούν να κάνουν πρόσωπα ή εταιρείες που δεν ευρίσκονται στη Ευρωπαϊκή Ένωση με την προϋπόθεση ότι τα υπό μεταποίηση εμπορεύματα δεν έχουν εμπορικό χαρακτήρα.
Σε ποια καθεστώτα ανήκει η Τελειοποίηση προς επανεξαγωγή; στα οικονομικά, στα αναστολής, στα αποθήκευσης; Δικαιολογήστε το
Ανήκει στα καθεστώτα αναστολής, αλλά και στα οικονομικά. Στα καθεστώτα αναστολής επειδή υπάρχει η δυνατότητα μη καταβολής των δασμοφορολογικων επιβαρύνσεων για τις πρώτες ύλες. Στα οικονομικά καθεστώτα επειδή υπάρχουν πράξεις κατά κύριο λόγο μεταποιητικής διαδικασίας.
Τι είναι το Σύστημα Αναστολής στα πλαίσια του καθεστώτος τελειοποίηση προς επανεξαγωγή;
Το σύστημα αναστολής παρέχεται  όταν ο αιτών έχει συγκεκριμένη πρόθεση για επανεξαγωγή των κύριων παράγωγων προϊόντων εκτός του τελωνειακού εδάφους της Κοινότητας. Σ’ αυτή την περίπτωση, το σύστημα αυτό μπορεί να παρασχεθεί για όλα τα εμπορεύματα που πρόκειται να τελειοποιηθούν.
Το καθεστώς τελειοποίησης προς επανεξαγωγή, σύστημα αναστολής, λήγει για τα εμπορεύματα εισαγωγής όταν τα παράγωγα προϊόντα ή τα αρχικά εμπορεύματα διασαφιστούν για νέο τελωνειακό προορισμό, τηρουμένων εξάλλου όλων των άλλων όρων χρησιμοποίησης του καθεστώτος.
Τι είναι το σύστημα επιστροφής δασμών στα πλαίσια του καθεστώτος τελειοποίησης προς επανεξαγωγή;
Το σύστημα επιστροφής παρέχεται μόνο στις περιπτώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 124 του τελωνειακού κώδικα, όταν υπάρχει δυνατότητα εξαγωγής των κύριων παράγωγων προϊόντων εκτός του τελωνειακού εδάφους της Κοινότητας.
Τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία στο πλαίσιο του καθεστώτος τελειοποίησης προς επανεξαγωγή (σύστημα επιστροφής), ενόψει της μεταγενέστερης εξαγωγής τους με τη μορφή παράγωγων προϊόντων, και για τα οποία είναι δυνατό να υποβληθεί αίτηση επιστροφής σύμφωνα με το άρθρο 128 του κώδικα και ο ενδιαφερόμενος έχει τέτοια πρόθεση.
Τι είναι ο συμψηφισμός στο ισοδύναμα στην τελειοποίηση προς επανεξαγωγή;
Νομική βάση: Άρθρα 569 Εφαρμ ΚτΚ
Η τελωνειακή αρχή μπορεί να επιτρέψει να χρησιμοποιηθούν άλλα ελεύθερα στην κοινότητα εμπορεύματα από αυτά που έχουν εισαχθεί με αναστολή δασμών.
Για να πραγματοποιηθεί συμψηφισμός στο ισοδύναμο τα ισοδύναμα εμπορεύματα πρέπει να υπάγονται στον ίδιο οκταψήφιο κωδικό της συνδυασμένης ονοματολογίας, να παρουσιάζουν την ίδια εμπορική ποιότητα και να έχουν τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με τα εμπορεύματα εισαγωγής.
Η σκοπιμότητα της χρησιμοποίησης του συμψηφισμού στο ισοδύναμο, παρουσιάζεται όταν η επιχείρηση δεν μπορεί να ανταποκριθεί στους χρόνους παραγγελίας που έχουν συμφωνηθεί με τον αγοραστή των παραγώγων προϊόντων.
Τι είναι προκαταβολική εξαγωγή στην τελειοποίηση προς επανεξαγωγή;
Προκαταβολική εξαγωγή: το σύστημα που επιτρέπει, σύμφωνα με το άρθρο 115 παράγραφος 1 στοιχείο β) του τελωνειακού κώδικα, τα παράγωγα εμπορεύματα που λαμβάνονται από ισοδύναμα εμπορεύματα να εξάγονται εκτός του τελωνειακού εδάφους της Κοινότητας πριν από την υπαγωγή των εμπορευμάτων εισαγωγής στο καθεστώς με το σύστημα της αναστολής. Το σύστημα αυτό διευκολύνει ακόμα περισσότερο την εξαγωγική δραστηριότητα, με την έννοια ότι δεν είναι απαραίτητο να έχουν εισαχθεί οι πρώτες ύλες των, ώστε αν κλείσει η εκκρεμότητα της παραλαβής των ισοδύναμων.
Είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μία συναλλαγή στην οποία εμπλέκονται τρεις εμπορευόμενοι, υπάρχουν δύο συναλλαγές / αγοραπωλησίες αλλά μία μετακίνηση των αγαθών από τον πρώτο στον τρίτο εμπορευόμενο. Οι τελωνειακές αρχές επιτρέπουν τη χρήση τριγωνικών συναλλαγών μόνο στο πλαίσιο της προκαταβολικής εξαγωγής.
Πότε τερματίζεται το καθεστώς της τελειοποίησης προς επανεξαγωγή;
Α) με την εξαγωγή των παράγωγων εμπορευμάτων
Β) με την θέση σε ανάλωση και την  πληρωμή των δασμών και λοιπών φόρων
Γ) εάν έχει χρησιμοποιηθεί το καθεστώς του συμψηφισμού στο ισοδύναμο και το καθεστώς της προκαταβολικής εξαγωγής με την εισαγωγή των πρώτων υλών με αναστολή των δασμών και φόρων.
Δ) με την θέση των παράγωγων προϊόντων σε ελεύθερη ζώνη, σε τελωνειακή αποταμίευση, να καταστραφούν ή να εγκαταλειφθούν υπέρ του δημοσίου.
Ελέγχονται τα εμπορικά μέτρα (απαγορεύσεις περιορισμοί) για εμπορεύματα που είναι πρώτες ύλες για ενεργητική τελειοποίηση;
Όχι. Σε περίπτωση όμως αδυναμίας ολοκλήρωσης και πληρωμή των δασμών και λοιπών φόρων γι΄αυτά ελέγχονται.

E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Παραγγείλετε αντίτυπα με το σύστημα PrePrint

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος


 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου