Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016

Ελεύθερες Ζώνες με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα. Σύνολα Εγκυκλίων. (Μάθημα 1) 27 Οκτωβρίου 2016


Ελεύθερες Ζώνες με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα. Σύνολα Εγκυκλίων. (Μάθημα 1) 27 Οκτωβρίου 2016


Περιέχει:
Α) Εγχειρίδιο ενημέρωσης εισαγωγέων - εξαγωγέων, με απαλλαγές από επιβαρύνσεις. Αθήνα, Αύγουστος 2016 (απόσπασμα)
Β) Ερωτήσεις Απαντήσεις στις τελωνειακές συναλλαγές με το ICISnet. 2016 (Απόσπασμα)
Γ) Κοινοποίηση των διατάξεων εφαρμογής του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα που αφορούν τη χρήση των ειδικών καθεστώτων, εκτός της διαμετακόμισης . Αρ. πρωτ.: ΔΔΘΤΟΚ Δ 1067367 ΕΞ 2016 (Απόσπασμα)

Εγχειρίδιο ενημέρωσης εισαγωγέων - εξαγωγέων, με απαλλαγές από επιβαρύνσεις. Αθήνα, Αύγουστος 2016 (απόσπασμα)
10. ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΖΩΝΕΣ
Οι Ελεύθερες Ζώνες αποτελούν ειδικό καθεστώς και λειτουργούν σε τμήματα του τελωνειακού εδάφους της Κοινότητας, χωρισμένα από το υπόλοιπο εν λόγω τελωνειακό έδαφος, εντός των οποίων τα εισερχόμενα μη ενωσιακά εμπορεύματα, αφενός μεν από δασμολογική άποψη και άποψη εμπορικής πολιτικής θεωρούνται ως μη ευρισκόμενα στο τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας, αφετέρου δε τα εγχώρια ή τελούντα σε ελεύθερη κυκλοφορία εμπορεύματα αποτελούν, κατά κανόνα, αντικείμενα εξαγωγής.
Ο ενδιαφερόμενος για την ίδρυση Ελεύθερης Ζώνης υποβάλλει αίτηση στην Γενική Διεύθυνση Τελωνείων & Ε.Φ.Κ. της Γ.Γ.Δ.Ε. του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία συνοδεύεται από μελέτη σκοπιμότητας, στην οποία αναλύονται:
α) η προσδοκώμενη συμβολή της Ελεύθερης Ζώνης στην αύξηση της εμπορευματικής διακίνησης μη κοινοτικών εμπορευμάτων, σε συνδυασμό με τα αναμενόμενα, γενικότερα, οικονομικά οφέλη από την λειτουργία της,
β) ο προβλεπόμενος και/ή υπάρχων όγκος διακινούμενων μη κοινοτικών εμπορευμάτων μέσω της προτεινόμενης Ελεύθερης Ζώνης,
γ) τα παρεχόμενα εχέγγυα για την σωστή διοίκηση ή εκμετάλλευση της Ελεύθερης Ζώνης, καθώς και για την σωστή διαχείριση των εμπορευμάτων.
Με την απόφαση ίδρυσης της Ελεύθερης Ζώνης, για την υπογραφή της οποίας αρμόδιος είναι ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, ορίζεται ο Φορέας Διοίκησης της Ελεύθερης Ζώνης, καθώς και το γενικό πλαίσιο λειτουργίας της.
Η λειτουργία της Ελεύθερης Ζώνης αρχίζει μετά από την έκδοση απόφασης του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων & Ε.Φ.Κ., με την οποία εγκρίνεται η λογιστική αποθήκης που θα τηρείται, καθορίζονται οι εφαρμοζόμενες τελωνειακές διαδικασίες, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια, ώστε να ικανοποιείται ο τελωνειακός έλεγχος.
Ένα βασικό χαρακτηριστικό της Ελεύθερης Ζώνης είναι η ύπαρξη περίφραξης, της οποίας η περίμετρος και τα σημεία εισόδου-εξόδου, τα οποία καθορίζονται από την αρμόδια Τελωνειακή Αρχή, υπόκεινται σε τελωνειακή επιτήρηση.
Τα πρόσωπα, καθώς και τα οχήματα που εισέρχονται στην Ελεύθερη Ζώνη υποβάλλονται σε έλεγχο και μπορεί να απαγορευθεί η είσοδός τους, εφόσον δεν παρέχουν τα απαραίτητα εχέγγυα.
Ο έλεγχος των εισερχόμενων και εξερχόμενων εμπορευμάτων ενεργείται από την αρμόδια Τελωνειακή Αρχή στα σημεία εισόδου-εξόδου της Ελεύθερης Ζώνης, γι΄ αυτό πρέπει να προσκομίζονται και να κατατίθενται, στον οριζόμενο τελωνειακό υπάλληλο, αντίγραφα των εγγράφων μεταφοράς.
Η διάρκεια παραμονής των εμπορευμάτων στην Ελεύθερη Ζώνη είναι απεριόριστη.
Στην Ελεύθερη Ζώνη μπορούν να εισέρχονται ενωσιακά και μη ενωσιακά εμπορεύματα.
Για τα ενωσιακά εμπορεύματα απαιτείται η απόδειξη του κοινοτικού χαρακτήρα αυτών, σε διαφορετική περίπτωση λογίζονται ως μη ενωσιακά εμπορεύματα για την εφαρμογή των εισαγωγικών δασμών και ως ενωσιακά για την εφαρμογή εξαγωγικών δασμών.
Τα εμπορεύματα μπορούν να εισάγονται στην Ελεύθερη Ζώνη:
• Αμεσα, δηλαδή απευθείας από την θάλασσα, οπότε σε αυτήν την περίπτωση δεν πραγματοποιούνται τελωνειακές διατυπώσεις, όμως, ο διαχειριστής είναι υποχρεωμένος να κάνει τις σχετικές εγγραφές στην λογιστική αποθήκης και να ενημερώνει το Τελωνείο Ελέγχου, εντός του χρονικού διαστήματος που έχει καθοριστεί από την σχετική απόφαση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων & Ε.Φ.Κ., για την άφιξή τους.
• Έμμεσα, δηλαδή αφού έχει προηγηθεί πριν από την είσοδό τους στην Ελεύθερη Ζώνη η υπαγωγή τους σε κάποιο τελωνειακό καθεστώς, με συνηθέστερο αυτό της ενωσιακής διαμετακόμισης. Τα εμπορεύματα αυτά, πριν από την είσοδό τους στην Ελεύθερη Ζώνη, προσκομίζονται στο Τελωνείο, ώστε να εκκαθαριστεί το προηγούμενο καθεστώς και μετά εισέρχονται στην Ελεύθερη Ζώνη και εγγράφονται στην λογιστική αποθήκης, όπως και στην προηγούμενη περίπτωση.
Ο βασικός σκοπός ίδρυσης μίας Ελεύθερης Ζώνης είναι, κατά κύριο λόγο, η αποθήκευση μη ενωσιακών εμπορευμάτων και η εξυπηρέτηση του διεθνούς εμπορίου, με παράλληλη, όμως, διασφάλιση των δημοσιονομικών συμφερόντων.
Τα εμπορεύματα που εισάγονται στην Ελεύθερη Ζώνη μπορεί να υπόκεινται σε περιορισμούς, εφόσον με σχετικές αποφάσεις απαγορεύεται η είσοδός τους στο τελωνειακό έδαφος της Ένωσης (π.χ. εμπάργκο Ο.Η.Ε.).
Εντός της Ελεύθερης Ζώνης επιτρέπεται η άσκηση δραστηριοτήτων βιομηχανικής ή εμπορικής φύσης ή παροχής υπηρεσιών, με προηγούμενη, όμως, ενημέρωση των Τελωνειακών Αρχών.
Στην Ελεύθερη Ζώνη μπορούν να εγκατασταθούν διάφορες επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται εντός αυτής, με την υποχρέωση τήρησης λογιστικής αποθήκης, η οποία εγκρίνεται από τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων & Ε.Φ.Κ., ύστερα από υποβολή σχετικής αίτησης.
Στην Ελλάδα υπάρχουν και λειτουργούν 4 Ελεύθερες Ζώνες:
1) Ελεύθερη Ζώνη Λιμένα Πειραιώς, με Φορείς Διοίκησης, από κοινού, τις εταιρίες «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.» και «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.».
2) Ελεύθερη Ζώνη Λιμένα Θεσσαλονίκης, με Φορέα Διοίκησης την εταιρία «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.».
3) Ελεύθερη Ζώνη Λιμένα Ηρακλείου, με Φορέα Διοίκησης την εταιρία «Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε.».
4) Ελεύθερη Ζώνη Λιμένα Αστακού Αιτωλοακαρνανίας, με Φορέα Διοίκησης την εταιρία «ΑΚΑΡΠΟΡΤ Α.Ε.»
10.4 Σχετικές διατάξεις
Οι διατάξεις που διέπουν τη λειτουργία των Ελευθέρων Ζωνών είναι οι εξής:
- `Αρθρα 210-225 (οριζόντιες διατάξεις των ειδικών καθεστώτων) και 237-239, 243-249 του Καν. (ΕΕ) 952/13 για τη θέσπιση Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα
- `Αρθρα 161-183 (οριζόντιες διατάξεις των ειδικών καθεστώτων) του Καν. (ΕΕ) 2446/15, όσον αφορά σε λεπτομερείς κανόνες σχετικούς με ορισμένες από τις διατάξεις του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα
- `Αρθρα 258-271 (οριζόντιες διατάξεις των ειδικών καθεστώτων) του Καν. (ΕΕ) 2447/15 για τη θέσπιση λεπτομερών κανόνων εφαρμογής ορισμένων διατάξεων του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα
- Το άρθρο 39 του Ν. 2960/2001 «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
- Η αριθμ. Τ.10970/110/Γ0019/14-12-1993 Α.Υ.Ο. «Τρόπος λειτουργίας και ελέγχου των Ελευθέρων Ζωνών και Ελευθέρων Αποθηκών» (ΦΕΚ Β΄ 934).


Οι Ελεύθερες Ζώνες και Ελεύθερες Αποθήκες αποτελούν τμήματα του Τελωνειακού Εδάφους της Κοινότητας ή χώρους που βρίσκονται στο έδαφος αυτό, χωρισμένα από το υπόλοιπο εν λόγω τελωνειακό έδαφος εντός του οποίου όμως τα εισερχόμενα μη κοινοτικά εμπορεύματα, αφενός μεν από δασμολογική άποψη και άποψη εμπορικής πολιτικής θεωρούνται ότι δεν βρίσκονται στο τελωνειακό έδαφος της κοινότητας, αφετέρου δε τα εγχώρια ή τελούντα σε ελεύθερη κυκλοφορία εμπορεύματα αποτελούν, κατά κανόνα, αντικείμενα εξαγωγής.
Η ίδρυση της Ε.Ζ - Ε.Α υλοποιείται  με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Ο ενδιαφερόμενος για ίδρυση Ε.Ζ ή Ε.Α υποβάλλει αίτηση στην αρμόδια Δ/νση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, η οποία συνοδεύεται από οικονομική μελέτη και μελέτη σκοπιμότητας για την οποία ζητείται η ίδρυση της Ε.Ζ ή Ε.Α και στην οποία αναλύονται:
o    Η υπάρχουσα ή προβλεπόμενη διακίνηση μη κοινοτικών εμπορευμάτων μέσω της προτεινόμενης Ε.Ζ ή Ε.Α.
o    Η προσδοκώμενη συμβολή της Ε.Ζ ή Ε.Α στην αύξηση της εμπορευματικής διακίνησης μη κοινοτικών εμπορευμάτων σε συνδυασμό με τα αναμενόμενα γενικότερα οικονομικά οφέλη από τη λειτουργία τους. 
o    Τα εχέγγυα για τη σωστή διοίκηση ή εκμετάλλευση της Ε.Ζ ή για τη σωστή διαχείριση των εμπορευμάτων στην περίπτωση της Ε.Α.
Ο Υπουργός λόγω της οικονομικής σπουδαιότητας της Ε.Ζ και των δεσμεύσεων που αναλαμβάνει το Δημόσιο προτού προχωρήσει στην έκδοση της απόφασης ίδρυσης, ζητά από τα Υπουργεία Ανάπτυξης, Εξωτερικών, Εθνικής Άμυνας ή Εμπορικής Ναυτιλίας, κατά περίπτωση, τις θέσεις τους, τις οποίες και λαμβάνει υπόψη του για την έκδοση της τελικής απόφασης.
Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο Διαχειριστής της Ε.Ζ - Ε.Α, καθώς και το γενικό πλαίσιο λειτουργίας της.
Η διοίκηση και εκμετάλλευση των Ε.Ζ ανατίθεται σε νομικά πρόσωπα, των δε Ε.Α σε οιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο.
Η Ε.Ζ ή Ε.Α μπορεί να αρχίσει να λειτουργεί, αφού εκδοθεί απόφαση από τον Γενικό Διευθυντή Τελωνείων, η οποία θα εγκρίνει την λογιστική αποθήκης που θα τηρείται, τις τελωνειακές διαδικασίες που θα εφαρμόζονται για την λειτουργία της, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια ώστε να ικανοποιείται ο τελωνειακός έλεγχος.
Σήμερα, μετά την τροποποίηση του Καν(ΕΟΚ)2913/92 του Συμβουλίου και του Καν(ΕΟΚ)2454/93 της Επιτροπής, στον ήδη υπάρχον τύπο Ε.Ζ, που ονομάστηκε Ε.Ζ ελέγχου τύπου Ι, προστέθηκε και αυτός της Ε.Ζ ελέγχου τύπου ΙΙ.
Η Ε.Ζ τύπου Ι βασίζεται στην ύπαρξη περίφραξης, της οποίας η περίμετρος και τα σημεία εισόδου - εξόδου, τα οποία καθορίζονται από την Τελωνειακή Αρχή, υπόκεινται σε τελωνειακή επιτήρηση.
Τα πρόσωπα καθώς και τα οχήματα που εισέρχονται στην Ε.Ζ υποβάλλονται σε έλεγχο και μπορεί να απαγορευθεί η είσοδός τους, εφόσον δεν παρέχουν τα απαραίτητα εχέγγυα.
Ο έλεγχος των εισερχομένων και εξερχόμενων εμπορευμάτων διενεργείται από την τελωνειακή αρχή στα σημεία εισόδου-εξόδου της Ε.Ζ, γι αυτό πρέπει να προσκομίζονται και να κατατίθενται, στον τελωνειακό υπάλληλο που έχει ορισθεί αντίγραφα των εγγράφων μεταφοράς.
Η διάρκεια παραμονής των εμπορευμάτων στην Ε.Ζ είναι απεριόριστη. Στην Ε.Ζ μπορούν να εισέρχονται κοινοτικά και μη κοινοτικά εμπορεύματα.
Για τα κοινοτικά εμπορεύματα απαιτείται η απόδειξη του κοινοτικού τους χαρακτήρα. άλλως λογίζονται για εμπορεύματα τρίτων χωρών για την εφαρμογή των εισαγωγικών δασμών και κοινοτικά σε περίπτωση που εφαρμόζονται εξαγωγικοί δασμοί.
Τα εμπορεύματα εισάγονται στην Ε.Ζ :
o    απευθείας από την θάλασσα ή τον αέρα , οπότε σε αυτήν την περίπτωση  δεν υπάρχει καμία τελωνειακή διατύπωση αλλά ο διαχειριστής είναι υποχρεωμένος να κάνει την σχετική εγγραφή στην λογιστική αποθήκης και να ενημερώσει το τελωνείο ελέγχου εντός του διαστήματος που έχει καθοριστεί από την σχετική απόφαση του Γενικού Διευθυντή Τελωνείων, για την άφιξή τους.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση δηλαδή, δεν απαιτείται η προσκόμιση των εμπορευμάτων στο τελωνείο ούτε η κατάθεση δηλωτικού. 
o    Εμπορεύματα που δεν εισάγονται απευθείας στην Ε.Ζ. Τα συγκεκριμένα εμπορεύματαπριν την είσοδό τους στην Ε.Ζ έχουν υπαχθεί σε κάποιο τελωνειακό καθεστώς με συνηθέστερο αυτό της κοινοτικής διαμετακόμισης. Τα εμπορεύματα αυτά πριν την είσοδό τους στην Ε.Ζ πρέπει να προσκομίζονται στο τελωνείο, ώστε να εκκαθαριστεί το προηγούμενο καθεστώς και μετά εισέρχονται στην Ε.Ζ και εγγράφονται στη λογιστική αποθήκης όπως και στην προηγούμενη περίπτωση.
o    Επίσης αντικείμενο των προβλεπομένων τελωνειακών διατυπώσεων αποτελούν σε κάθε περίπτωση και τα κοινοτικά γεωργικά προϊόντα που δικαιούνται επιστροφή κατά την εξαγωγή.
Ο βασικός σκοπός ίδρυσης Ε.Ζ ή Ε.Α είναι η αποθήκευση, κυρίως, μη κοινοτικών εμπορευμάτων και η μέσω αυτών εξυπηρέτηση του διεθνούς εμπορίου με παράλληλη όμως διασφάλιση των δημοσιονομικών συμφερόντων.

Τα εμπορεύματα που εισάγονται στην Ε.Ζ υπόκεινται σε περιορισμούς εφόσον με σχετικές αποφάσεις απαγορεύεται η είσοδος τους στο τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας ( εμπάργκο Ο.Η.Ε κ.λπ). Τούτο προκύπτει και από τον ορισμό της Ε.Ζ, στον οποίο αναφέρεται ότι οι Ε.Ζ αποτελούν τμήματα του τελωνειακού εδάφους της κοινότητας, οπότε εάν ισχύουν απαγορεύσεις εισόδου στο τελωνειακό έδαφος ισχύουν και για τις Ε.Ζ.

Εγχώρια και κοινοτικά εμπορεύματα που εισάγονται σε Ε.Ζ, δεν τυγχάνουν κάποιας φορολογικής απαλλαγής ή αναστολής λόγω της εισόδου τους στην Ε.Ζ., αντιμετωπίζονται δηλαδή όπως και στο υπόλοιπο έδαφος.

Εμπορεύματα που καταναλώνονται ή χρησιμοποιούνται εντός της Ε.Ζ, πριν την κατανάλωσή τους ή χρησιμοποίησή τους οφείλουν να καταβάλλουν τους οφειλόμενους εισαγωγικούς δασμούς και τις αναλογούσες φορολογικές επιβαρύνσεις.     

Εντός της Ε.Ζ επιτρέπεται η άσκηση δραστηριοτήτων βιομηχανικής ή εμπορικής φύσης ή παροχής υπηρεσιών με προηγούμενη όμως ενημέρωση των τελωνειακών αρχών.

Στην Ε.Ζ μπορούν να εγκατασταθούν διάφορες επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται εντός αυτής, με την υποχρέωση τήρησης λογιστικής αποθήκης, η οποία εγκρίνεται από τον Γενικό Διευθυντή Τελωνείων.
Οι διατάξεις που ρυθμίζουν τις Ε.Ζ τύπου Ι ισχύουν και για τις Ε.Α     
Η Ελεύθερη Ζώνη Ελέγχου τύπου ΙΙ έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
o    μη υποχρεωτική περίφραξη
o    υποχρεωτική προσκόμιση των εμπορευμάτων στις τελωνειακές αρχές, με κατάθεση του οικείου Δηλωτικού και την εφαρμογή των προβλεπόμενων τελωνειακών διατυπώσεων και κατάθεση Διασάφησης αποταμίευσης για την είσοδό τους σε Ε.Ζ τύπου ΙΙ.
o    Η λογιστική που τηρείται είναι αυτή που προβλέπεται από τις διατάξεις της τελωνειακής αποτ/σης.
o    άμεση απελευθέρωση των κοινοτικών με την πιστοποίηση του κοινοτικού τους χαρακτήρα, βάσει των συνοδευτικών εγγράφων,
o    οι έλεγχοι στηρίζονται στις λογιστικές εγγραφές με βάση τις διατάξεις   του καθεστώτος της Τελωνειακής Αποταμίευσης, όπου δίδεται η δυνατότητα απλών εργασιών (συνήθεις εργασίες, του παραρτήματος 72 του Καν (ΕΟΚ)2454/93 που επιτρέπονται στο καθεστώς της τελωνειακής αποταμίευσης.
Κοινό στοιχείο και των δύο τύπων Ε.Ζ. είναι η ύπαρξη  φορέα Διοίκησης και η απεριόριστη παραμονή εμπορευμάτων χωρίς επιβαρύνσεις.
Η Ε.Ζ τύπου ΙΙ ενδείκνυται στις περιπτώσεις που το λιμάνι δεν μπορεί να διαχωριστεί έτσι ώστε ένα τμήμα του να λειτουργεί ως Ε.Ζ τύπου Ι και ένα άλλο τμήμα του ως κοινοτικός λιμένας, ώστε να διευκολύνεται το κοινοτικό εμπόριο.
Στην Ελλάδα υπάρχουν και λειτουργούν 3 Ε.Ζ: 
12.        Ε.Ζ Ελέγχου τύπου ΙΙ Λιμένος Πειραιώς,
13.        Ε.Ζ Ελέγχου τύπου Ι λιμένος Θεσσαλονίκης,
14.        Ε.Ζ Ελέγχου τύπου Ι λιμένος Ηρακλείου Κρήτης. 
Οι  διατάξεις που διέπουν τον προορισμό των Ε.Ζ και Ε.Α είναι:
o    Τα άρθρα 166- 181 του καν ΕΟΚ 2913/92
o    Τα άρθρα 799- 814 του καν ΕΟΚ 2454/93
o    Το άρθρο 39 του ν. 2960/01 " Περί τελωνειακού κώδικα.
o    Η Τ. 10970/110/Γ0019/93 Α.Υ.Ο  

Κοινοποίηση των διατάξεων εφαρμογής του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα που αφορούν τη χρήση των ειδικών καθεστώτων, εκτός της διαμετακόμισης . Αρ. πρωτ.: ΔΔΘΤΟΚ Δ 1067367 ΕΞ 2016 (Απόσπασμα)


Κοινοποιούμενοι Κανονισμοί

Καν. 952/13 Ενωσιακός Τελωνειακός Κώδικας
Κατ’ εξουσιοδότηση Καν. 2246/15
Εκτελεστικός Καν. 2447/15
Κατ’ εξουσιοδότηση Καν. 341/16
Ελεύθερες Ζώνες
Άρθρα 158(1), 243-249




2.2 ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΖΩΝΕΣ 
Οι βασικές αλλαγές που αφορούν τις ελεύθερες ζώνες είναι οι εξής: 
  • Σύμφωνα με το άρθρο 210 του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα, οι ελεύθερες ζώνες αλλάζουν χαρακτήρα και μετατρέπονται σε ειδικό καθεστώς αποθήκευσης.
     
  • Όπως προκύπτει από τα άρθρα 243-249 του Κώδικα, οι ελεύθερες ζώνες λειτουργούν κατά αντιστοιχία με τις ελεύθερες ζώνες ελέγχου τύπου Ι, ενώ οι ελεύθερες ζώνες τύπου ΙΙ και οι ελεύθερες αποθήκες παύουν να υφίστανται ως έννοια. 
Πρακτικά, στη χώρα μας δεν υπάρχουν μεταβολές, καθώς αφενός οι υπάρχουσες ελεύθερες ζώνες είναι της κατηγορίας ελέγχου τύπου Ι αφετέρου δεν λειτουργούν ελεύθερες αποθήκες στην Ελληνική επικράτεια. Εξυπακούεται ότι, από 1/5/2016, δεν υφίσταται λόγος χαρακτηρισμού των υπαρχουσών ελευθέρων ζωνών ως «Ελέγχου Τύπου Ι» . 
  • Σύμφωνα με το άρθρο 245, παρ.2 του Κώδικα, τα μη ενωσιακά εμπορεύματα θεωρείται ότι υπάγονται σε καθεστώς ελεύθερης ζώνης:

    α) κατά την είσοδό τους σε αυτή, εφόσον δεν έχουν υπαχθεί σε άλλο τελωνειακό καθεστώς (π.χ. τελειοποίηση προς επανεξαγωγή, ειδικό προορισμό κλπ),

    β) κατά τη λήξη του καθεστώτος διαμετακόμισης, εφόσον δεν έχουν υπαχθεί αμέσως σε άλλο τελωνειακό καθεστώς. 
  • Σύμφωνα με το άρθρο 247, παρ.1 του Κώδικα, τα μη ενωσιακά εμπορεύματα, κατά την παραμονή τους σε ελεύθερη ζώνη, μπορούν να υπάγονται πλέον και στο καθεστώς ειδικού προορισμού, σύμφωνα με τους όρους που ισχύουν για το εν λόγω καθεστώς.

    Επισημαίνεται ότι εξακολουθεί να ισχύει η δυνατότητα υπαγωγής των ευρισκόμενων σε ελεύθερη ζώνη μη ενωσιακών εμπορευμάτων στο καθεστώς θέσης σε ελεύθερη κυκλοφορία, τελειοποίησης προς επανεξαγωγή και προσωρινής εισαγωγής, υπό τους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τα εν λόγω καθεστώτα.

    Για τις προαναφερόμενες περιπτώσεις, τα μη ενωσιακά εμπορεύματα δεν θεωρείται ότι υπάγονται σε καθεστώς ελεύθερης ζώνης.
     

Όσον αφορά τη διενέργεια συνήθων εργασιών και το πληροφοριακό δελτίο INF8, ισχύουν τα προαναφερόμενα στην προηγούμενη ενότητα 2.1.5 περί καθεστώτος τελωνειακής αποταμίευσης

Σχετικά θέματα με ημερομηνία ανάρτησης
Ελεύθερες Ζώνες και Ελεύθερες Αποθήκες, 30
Ελεύθερες Ζώνες στην Κύπρο,17 Ιουνίου 2015  30
Ελεύθερες Ζώνες και Ελεύθερες Αποθήκες στον Ελλαδικό χώρο (Μάθημα 1) 13 Σεπτεμβρίου 2014  34
Κανόνες που εφαρμόζονται στις ελεύθερες ζώνες και ελεύθερες αποθήκες. Κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 2504/88, (Μάθημα 1), 7 Μαΐου 2015  48
Τελωνειακή επιτήρηση της Ελεύθερης Ζώνης Ελέγχου Τύπου Ι, Πειραιά (Μάθαμα 1) 29 Ιουλίου 2015  60
Ίδρυση Ελεύθερης Ζώνης Ελέγχου Τύπου Ι στο Δημοτικό Διαμέρισμα Οινόης Σχηματαρίου Βοιωτίας, Αρ.πρωτ.: Δ18Γ 5008041 ΕΞ 2014, (Μάθημα 1) 31 Ιουλίου 2015  63
Υφιστάμενες Ελεύθερες Ζώνες  στην Ελλάδα  66
Ελεύθερες Ζώνες που υπάρχουν σε λειτουργία στα Κράτη Μέλη της ΕΕ. 22 Οκτωβρίου 2015  66
Απόθεση εγχωρίων και τρίτων κρατών προϊόντων στην Ελεύθερη Ζώνη. Διαδικασίες λειτουργίας. Αριθ. ΠΟΛ. 1026 (Μάθημα 1) 8 Μαρτίου 2016  67
Επέκταση των ορίων της Ελεύθερης Ζώνης στην Οινόη της Βοιωτίας. Δ 1040618 ΕΞ  (Μάθημα 1) 23 Μαρτίου 2016  73
Θέση μη κοινοτικών και εγχώριων εμπορευμάτων σε Ελεύθερη Ζώνη. Κοινοποίηση  ΠΟΛ.1026/2016. Παροχή οδηγιών: ΠΟΛ 1043/07.04.2016 (Μάθημα 1) 15 Απριλίου 2016  75
Διευκρινίσεις για την τελωνειακή λειτουργία της Ελεύθερης Ζώνης ΔΔΘΤΟΚ 1122236 ΕΞ 2016/19.08.2016 και της ΠΟΛ 1043 (Μάθημα 1) 25 Αυγούστου 2016  81
Ελεύθερες Ζώνες με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα. Σύνολα Εγκυκλίων. (Μάθημα 1) 27 Οκτωβρίου 2016  88


E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Παραγγείλετε αντίτυπα με το σύστημα PrePrint

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου