Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020

Το έργο της επιτροπής για τον ενιαιο ΦΠΑ στην ΕΕ (Μάθημα)1α1) 30 Ιανουαρίου 2020



Το έργο της επιτροπής για τον ενιαιο ΦΠΑ στην ΕΕ (Μάθημα)1α1) 30 Ιανουαρίου 2020


Επιτροπή ΦΠΑ
Η επιτροπή ΦΠΑ συστάθηκε βάσει του άρθρου 398 της οδηγίας ΦΠΑ για την προώθηση της ομοιόμορφης εφαρμογής των διατάξεων της οδηγίας ΦΠΑ. Επειδή πρόκειται αποκλειστικά για συμβουλευτική επιτροπή και δεν έχει απονεμηθεί καμία νομοθετική εξουσία, η επιτροπή ΦΠΑ δεν μπορεί να λάβει νομικά δεσμευτικές αποφάσεις. Εντούτοις, μπορεί να δώσει κάποια καθοδήγηση σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας.
Απόδειξη με έγγραφα
Μετά από τη δέσμευση να διασφαλιστεί η διαφάνεια των δραστηριοτήτων που διεξάγονται από ομάδες εμπειρογνωμόνων και παρόμοιες οντότητες από την Επιτροπή στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όλα τα έγγραφα (ημερήσια διάταξη, έγγραφα εργασίας και εκθέσεις συνεδριάσεων) σχετικά με τις δραστηριότητες της επιτροπής ΦΠΑ έχουν από το 2013 εκτός εάν η γνωστοποίησή τους υπονομεύει την προστασία δημόσιου ή ιδιωτικού συμφέροντος όπως ορίζεται στο άρθρο 4 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1049/2001 για την πρόσβαση του κοινού στα έγγραφα των θεσμικών οργάνων της ΕΕ. Δείτε τη λίστα με τα διαθέσιμα έγγραφα .
Τα έγγραφα πριν από το 2013 δεν έχουν δημοσιευθεί. Για να ζητήσετε πρόσβαση σε τέτοια έγγραφα ή άλλα μη δημοσιευμένα έγγραφα, ανατρέξτε εδώ .
Διαβουλεύσεις
Ορισμένες από τις διατάξεις της οδηγίας για τον ΦΠΑ απαιτούν από τα κράτη μέλη να συμβουλεύονται την επιτροπή ΦΠΑ προτού χρησιμοποιήσουν στην εθνική τους νομοθεσία τις επιλογές που τους παρέχει η εν λόγω οδηγία.
Ειδοποιήσεις
Όλες οι προαιρετικές διατάξεις της οδηγίας για τον ΦΠΑ δεν απαιτούν προηγούμενη διαβούλευση με την επιτροπή ΦΠΑ. Εντούτοις, τα κράτη μέλη μπορούν να ενημερώσουν την επιτροπή ΦΠΑ μετά την εφαρμογή της εθνικής νομοθεσίας. Δείτε τη λίστα ειδοποιήσεων που έχετε κάνει.
Κατευθυντήριες γραμμές
Η Επιτροπή ΦΠΑ εξετάζει επίσης θέματα σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων της ΕΕ για τον ΦΠΑ που έθεσε η Επιτροπή ή ένα κράτος μέλος. Ως αποτέλεσμα της συζήτησης, η επιτροπή ΦΠΑ μπορεί να συμφωνήσει κατευθυντήριες γραμμές για συγκεκριμένα θέματα.
Λάβετε υπόψη ότι οι κατευθυντήριες γραμμές που εκδίδει η επιτροπή ΦΠΑ είναι απλώς απόψεις μιας συμβουλευτικής επιτροπής. Δεν αποτελούν επίσημη ερμηνεία του δικαίου της ΕΕ και δεν έχουν απαραιτήτως τη συμφωνία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Δεν δεσμεύουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή τα κράτη μέλη που είναι ελεύθερα να μην τα ακολουθήσουν.
Μέτρα εφαρμογής
Σύμφωνα με το άρθρο 397 της οδηγίας ΦΠΑ, το Συμβούλιο μπορεί, με ομοφωνία, μετά από πρόταση της Επιτροπής, να θεσπίσει τα αναγκαία μέτρα για την εφαρμογή της οδηγίας. Στη βάση αυτή, ορισμένες κατευθυντήριες γραμμές που συμφωνήθηκαν από την επιτροπή ΦΠΑ μετατράπηκαν σε δεσμευτικά μέτρα εφαρμογής . Αυτά τα μέτρα, τα οποία εφαρμόζονται άμεσα χωρίς μεταφορά στο εθνικό δίκαιο, περιλαμβάνονται στον εκτελεστικό κανονισμό ΦΠΑ ( Εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 282/2011 του Συμβουλίου ).

ΟΔΗΓΊΑ 2006/112/ΕΚ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΊΟΥ της 28ης Νοεμβρίου 2006 σχετικά με το κοινό σύστημα φόρου προστιθέμενης αξίας (ΕΕ L 347 της 11.12.2006, σ. 1

Άρθρο 397
Το Συμβούλιο, αποφασίζοντας ομόφωνα μετά από πρόταση της Επιτροπής, θεσπίζει τα αναγκαία μέτρα για την εφαρμογή της παρούσας οδηγίας.

1.  Συγκροτείται συμβουλευτική επιτροπή φόρου προστιθέμενης αξίας, η οποία καλείται «επιτροπή ΦΠΑ».
2.  Η επιτροπή ΦΠΑ αποτελείται από αντιπροσώπους των κρατών μελών και της Επιτροπής.
Η επιτροπή προεδρεύεται από αντιπρόσωπο της Επιτροπής.
Η γραμματεία της επιτροπής εξασφαλίζεται από τις υπηρεσίες της Επιτροπής.
3.  Η επιτροπή ΦΠΑ θεσπίζει τον εσωτερικό της κανονισμό.
4.  Εκτός από τα σημεία που αποτελούν αντικείμενο διαβούλευσης σύμφωνα με την παρούσα οδηγία, η επιτροπή ΦΠΑ εξετάζει τα ζητήματα που της υποβάλλει ο πρόεδρός της, είτε με δική του πρωτοβουλία είτε έπειτα από αίτημα του αντιπροσώπου κράτους μέλους, σχετικά με την εφαρμογή των κοινοτικών διατάξεων περί ΦΠΑ.
 .

32001R1049 Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1049/2001 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 30ής Μαΐου 2001, για την πρόσβαση του κοινού στα έγγραφα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Συμβουλίου και της Επιτροπής Επίσημη Εφημερίδα αριθ. L 145 της 31/05/2001 σ. 0043 - 0048
 Άρθρο 4
Εξαιρέσεις
1. Τα θεσμικά όργανα αρνούνται την πρόσβαση σε ένα έγγραφο, η γνωστοποίηση του οποίου θα έθιγε την προστασία:
α) του δημόσιου συμφέροντος, όσον αφορά:
- τη δημόσια ασφάλεια,
- την άμυνα και τις στρατιωτικές υποθέσεις,
- τις διεθνείς σχέσεις,
- τη δημοσιονομική, νομισματική ή οικονομική πολιτική της Κοινότητας ή ενός κράτους μέλους,
β) της ιδιωτικής ζωής και της ακεραιότητας του ατόμου, ιδίως σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
2. Τα θεσμικά όργανα αρνούνται την πρόσβαση σ' ένα έγγραφο, η γνωστοποίηση του οποίου θα έθιγε την προστασία:
- των εμπορικών συμφερόντων ενός συγκεκριμένου φυσικού ή νομικού προσώπου, συμπεριλαμβανομένης της πνευματικής ιδιοκτησίας,
- των δικαστικών διαδικασιών και της παροχής νομικών συμβουλών,
- του σκοπού επιθεώρησης, έρευνας και οικονομικού ελέγχου,
εκτός εάν για τη γνωστοποίηση του εγγράφου υπάρχει υπερισχύον δημόσιο συμφέρον.
3. Προκειμένου περί εγγράφου που συντάχθηκε από ένα θεσμικό όργανο για εσωτερική χρήση ή που έχει παραληφθεί από ένα θεσμικό όργανο, και το οποίο σχετίζεται με θέμα επί του οποίου δεν έχει αποφασίσει, το εν λόγω θεσμικό όργανο αρνείται την πρόσβαση εάν η γνωστοποίηση του εγγράφου θα έθιγε σοβαρά την οικεία διαδικασία λήψης αποφάσεων, εκτός εάν για τη γνωστοποίηση του εγγράφου υπάρχει υπερισχύον δημόσιο συμφέρον.
Ένα θεσμικό όργανο αρνείται την πρόσβαση σε έγγραφα που περιέχουν απόψεις για εσωτερική χρήση, ως μέρος συζητήσεων και προκαταρκτικών διαβουλεύσεων εντός του σχετικού θεσμικού οργάνου, ακόμη και αφού έχει ληφθεί η απόφαση, εάν η γνωστοποίηση του εγγράφου θα έθιγε σοβαρά την οικεία διαδικασία λήψης αποφάσεων, εκτός εάν για τη γνωστοποίηση του εγγράφου υπάρχει υπερισχύον δημόσιο συμφέρον.
4. Στην περίπτωση εγγράφων τρίτων, το θεσμικό όργανο διαβουλεύεται με τον τρίτο προκειμένου να εκτιμήσει κατά πόσον μπορεί να εφαρμοσθεί η εξαίρεση που προβλέπεται στην παράγραφο 1 ή 2, εκτός εάν είναι σαφές ότι το έγγραφο θα δημοσιοποιηθεί ή όχι.
5. Ένα κράτος μέλος μπορεί να ζητήσει από το θεσμικό όργανο να μην δημοσιοποιήσει ένα έγγραφο προερχόμενο από αυτό χωρίς προηγούμενη συμφωνία του.
6. Εάν μόνον μέρη του ζητουμένου εγγράφου καλύπτονται από οιαδήποτε εξαίρεση, τα υπόλοιπα μέρη του εγγράφου δίδονται στη δημοσιότητα.
7. Οι εξαιρέσεις που περιέχονται στις παραγράφους 1 έως 3 εφαρμόζονται μόνον ενόσω η προστασία δικαιολογείται ως εκ του περιεχομένου του εγγράφου. Οι εξαιρέσεις μπορούν να εφαρμοστούν για μέγιστη περίοδο 30 ετών. Στην περίπτωση εγγράφων που καλύπτονται από τις εξαιρέσεις οι οποίες σχετίζονται με το σεβασμό της ιδιωτικής ζωής ή τα εμπορικά συμφέροντα, και στην περίπτωση ευαίσθητων εγγράφων, οι εξαιρέσεις μπορούν εν ανάγκη να εξακολουθήσουν και μετά την περίοδο αυτή.


Κάντε κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
E-Mail = ggioggaras@Gmail.com
Να σας απαντήσουμε

Ζητάμε
ΕΝΤΥΠΑ ΔΙΑΣΑΦΗΣΕΩΝ
Από το 1830 μέχρι σήμερα

Ενδιαφέρουσες  Ιστοσελίδες
https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com
https://ektelonistivivlia.blogspot.com
https://gnomesmetaforas.blogspot .com
https://logotexnia-ekteloniston.blogspot .com
www.bookstars.gr
Στο δεύτερο blog βιβλία και της Διαμεταφοράς



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου