Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Διαφωνία στο ΜRN Εκτελωνιστή και Τελώνη - Μάθημα (4) Εκτελωνιστικές Επιχειρήσεις


Δικαίωμα άρσης της διαφωνίας στο ΜRN Εκτελωνιστή και Τελώνη (Μάθημα 4)

14 Φεβρουαρίου 2014
Σχόλιο: Προστέθηκε ένα νέο δικαίωμα μετά την εφαρμογή του ΟΠΣΤ. Η ταχύτητα, σωστά κρίθηκε ότι δεν πρέπει να διαμορφώνει διοικητικές ποινές. Τα πρόστιμα. Θέλουν επαλήθευση από ανθρώπινο χέρι.

ΦΕΚ ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 2676 21 Οκτωβρίου 2013
Αριθμ. Δ33Δ 5036742 ΕΞ 2013 (1) Διαχείριση αποτελεσμάτων ανάλυσης κινδύνου του πληροφοριακού συστήματος τελωνείων (ΟΠΣΤ) και οποιουδήποτε νέου ή διάδοχου Πληροφοριακού Συστήματος Τελωνείων, από τις τελωνειακές αρχές της χώρας Τροποποίηση της ΑΥΟ Τ6507/8127/22.12.2000.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των άρθρων 61, 68, 71 και 73 Καν. (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92 «περί θεσπίσεως Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα» και των άρθρων 222 έως 224, 247 και επόμενα του Καν. (ΕΟΚ) 2454/93 «περί διατάξεων εφαρμογής του Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα».
2. Τις διατάξεις του άρθρου 3 και 33 παράγραφος 3 σημείο β) του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (Ν. 2960/ 2001).
3. Τις διατάξεις του άρθρου 19 του Ν. 2096/52 «περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών του Τελωνειακού Κώδικα και άλλων τινών διατάξεων».
4. Την Α.Υ.Ο Τ.6507/8127/22.12.2000 (ΦΕΚ 1634/29.12.2000) «Καθιέρωση Ολοκληρωμένου Πληροφορικού Συστήματος Τελωνείων (Ο.Π.Σ.Τ) και ειδικής διαδικασίας επαλήθευσης εμπορευμάτων και βεβαίωσης των αναλογουσών δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
5. Τις διατάξεις του άρθρου 5 του Π.Δ. 203/2000 (ΦΕΚ 183/21.08.2000) «περί σύστασης Τμήματος Ανάλυσης Κινδύνου στην Δ/νση Ελέγχου Τελωνείων».
6. Τις διατάξεις του νόμου 4046/2012 (ΦΕΚ 28/14.02.2012) «Μνημόνιο Συνεννόησης για τη διάσωση της εθνικής οικονομίας».
7. Την ανάγκη άμεσης προώθησης και εφαρμογής της Εθνικής Στρατηγικής Εξαγωγών, όπως αυτή έχει αποτυπωθεί και περιγράφεται στην Εθνική Στρατηγική και Οδικό Χάρτη για τη Διευκόλυνση του Εξωτερικού Εμπορίου.
8. Την ανάγκη διενέργειας επιλεκτικών φυσικών ελέγχων και ελέγχων εγγράφων κατά τον τελωνισμό εμπορευμάτων, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων ή τυχαίου δείγματος, μέσω της εφαρμογής του υποσυστήματος Ανάλυσης Κινδύνου.
9. Το ότι σύμφωνα με τις Κοινοτικές και Εθνικές διατάξεις, έχουν θεσπιστεί και διενεργούνται μετά την έκδοση της άδειας παράδοσης, εκ των υστέρων έλεγχοι ή επανεξέταση των διασαφήσεων με έλεγχο των παραστατικών και εμπορικών στοιχείων των σχετικών με τις πράξεις εισαγωγής ή εξαγωγής των εμπορευμάτων, καθώς και με τις μεταγενέστερες εμπορικές πράξεις που αφορούν τα ίδια εμπορεύματα, καθώς και εξέταση των εμπορευμάτων όταν αυτά είναι ακόμα δυνατόν να προσκομιστούν, τόσο στα Τελωνεία, όσο και στις εγκαταστάσεις των επιχειρήσεων.
10. Την ανάγκη λήψης μέτρων προς υποστήριξη του παραπάνω υποσυστήματος που στοχεύει στην ταχεία διεκπεραίωση των διαδικασιών και διατυπώσεων προς όφελος των νομίμων συναλλαγών.
11. Την αριθ. ΥΠΟΙΚ 07927 ΕΞ απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Γεώργιο Μαυραγάνη» (ΦΕΚ 2574/24.09.2012).
12. Την αριθ. Δ6Α 1015213ΕΞ2013 απόφαση του Υπουργού και Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» (ΦΕΚ 130/28.01.2013).
13. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού (άρθρο 90 του Π.Δ. 63/2005, ΦΕΚ 98/22.04..2005), αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
1. Η παράγραφος 3 του άρθρου 3 της ΑΥΟ Τ6507/8127/ 22.12.2000 καταργείται.[1]
2. Η παράγραφος 4 του άρθρου 3 της ΑΥΟ Τ6507/8127/ 22.12.2000 αναριθμείται ως 3 και αναδιατυπώνεται ως εξής: «Αν προκύψει ασυμφωνία μεταξύ των στοιχείων που δηλώθηκαν και αυτών που διαπιστώθηκαν από τον έλεγχο των δικαιολογητικών εγγράφων που διενήργησε η τελωνειακή αρχή, για τη βεβαίωση και είσπραξη των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία που προσδιορίζονται από την τελωνειακή αρχή. Δύναται όμως ο διασαφιστής, πριν από την έκδοση της άδειας παράδοσης ή εξαγωγής να ζητήσει εξέταση των εμπορευμάτων (φυσικό έλεγχο) για άρση της ασυμφωνίας».[2]
3. Η παράγραφος 5 του άρθρου 3 της ΑΥΟ Τ6507/8127/ 22.12.2000 καταργείται.[3]
Άρθρο 2
Το άρθρο 4 της ΑΥΟ Τ6507/8127/22.12.2000, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την Α.Υ.Ο Ε2101/757/Δ0034/27.6.2005 και την Α.Υ.Ο Ε3981/1530/Δ0034/8.11.2007 αντικαθίσταται ως εξής:[4]
«1. Η εξέταση των εμπορευμάτων για την επαλήθευση της ακρίβειας των στοιχείων των διασαφήσεων καθώς και για τον προσδιορισμό των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων είναι υποχρεωτική για:
α) Εμπορεύματα, που υποδεικνύονται από το Ο.Π.Σ.T., με βάση την ανάλυση κινδύνου.
β) Εμπορεύματα που επιλέγονται τυχαία από το Ο.Π.Σ.Τ.
γ) Εμπορεύματα για τα οποία κατατίθεται διασάφηση από φυσικό ή νομικό πρόσωπο, σε βάρος του οποίου έχει καταχωριστεί Πρωτόκολλο Τελωνειακής Παράβασης (Π.Τ.Π.) για λαθρεμπορία με βάση κριτήρια επικινδυνότητας που αφορούν ιδίως το ύψος των διαφυγόντων ή/και αναλογούντων δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων και το χρονικό διάστημα που έχει παρέλθει από την ημερομηνία καταχώρισης του Π.Τ.Π., όπως καθορίζονται ειδικότερα με την προβλεπόμενη στο άρθρο 5 της παρούσας.
δ) Εμπορεύματα πέραν των υποδείξεων του υποσυστήματος ανάλυσης κινδύνου, του Ο.Π.Σ.T., τα οποία υπόκεινται υποχρεωτικά σε φυσικό έλεγχο ή έλεγχο δικαιολογητικών εγγράφων που καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μετά από εισήγηση της Γενικής Δ/νσης Τελωνείων και Ε.Φ.Κ., ιδίως για λόγους προστασίας του δημοσίου συμφέροντος ή στο πλαίσιο άσκησης οικονομικής και εμπορικής πολιτικής.»
Άρθρο 3
Το άρθρο 5 της ΑΥΟ Τ6507/8127/22.12.2000 αντικαθίσταται ως εξής:[5]
«Τα κριτήρια επικινδυνότητας, από την αξιολόγηση των οποίων προκύπτει ο βαθμός επικινδυνότητας, που το Ο.Π.Σ.Τ., αποδίδει σε κάθε εμπόρευμα καθορίζονται με διαταγή του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, κατόπιν εισήγησης της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων και ΕΦΚ και δύνανται να αναπροσαρμόζονται με την ίδια διαδικασία.»
Άρθρο 4
Η ισχύς της απόφασης αρχίζει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα τηςΚυβερνήσεως.
Αθήνα, 14 Οκτωβρίου 2013 - Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ__



[1] 3. Στις παρακάτω κατηγορίες εμπορευμάτων κατά την εισαγωγή/ εξαγωγή ή ανάλωση, η βεβαίωση των αναλογουσών επιβαρύνσεων υποχρεωτικά ενεργείται μετά από έλεγχο των Διασαφήσεων/ Δηλώσεων και των συνημμένων σ' αυτές δικαιολογητικών:
- Ειδών που υπόκεινται σε έλεγχο πιστότητας ή ποσοτικό περιορισμό κατά την εισαγωγή.
- Ειδών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της Σύμβασης Ουάσιγκτον (ένδειξη CITES του δασμολογίου).
- Προϊόντων διττής χρήσης.
- Πολεμικού υλικού, όπλων και εκρηκτικών.
- Ναρκωτικών και προδρόμων ουσιών.
- Ειδών που υπόκεινται σε Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης.
- Πολιτιστικών αγαθών.
[2] 4. Αν από τα αποτελέσματα των ελέγχων διαπιστώνεται ασυμφωνία, τα στοιχεία που λαμβάνονται υπόψη για τη βεβαίωση και είσπραξη των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων είναι εκείνα που προσδιορίζονται από την Τελωνειακή Αρχή. Δύναται όμως ο νομιμοποιούμενος για την κατάθεση των τελωνειακών παραστατικών εγγράφων, να ζητήσει στην περίπτωση που η βεβαίωση διενεργήθηκε με βάση τα δηλούμενα στη Διασάφηση /Δήλωση στοιχεία και των συνημμένων σ' αυτές δικαιολογητικών πριν από την έκδοση της άδειας παράδοσης ή εξαγωγής, κατά περίπτωση, εξέταση των εμπορευμάτων προς άρση της ασυμφωνίας.
[3] 5. Οι περί ανατελωνισμού διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 27 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα εφαρμόζονται κατά τη διαδικασία των παραγράφων 2 και 3 του παρόντος άρθρου.
1. Η εξέταση των εμπορευμάτων για τον προσδιορισμό των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων είναι υποχρεωτική για:
α) Εμπορεύματα που υποδεικνύονται από το ΟΠΣΤ, με βάση την ανάλυση κινδύνου.
β) Εμπορεύματα που επιλέγονται τυχαία από το ΟΠΣΤ.
γ) Επιδοτούμενα γεωργικά προϊόντα, των οποίων οι έλεγχοι εξακολουθούν να πραγματοποιούνται με βάση τις ισχύουσες διατάξεις.
δ) Κατηγορίες εμπορευμάτων που ορίζονται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, έπειτα από εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων & ΕΦΚ, ιδίως για λόγους προστασίας δημοσίου συμφέροντος ή στο πλαίσιο άσκησης οικονομικής και εμπορικής πολιτικής.
ε) Εμπορεύματα για τον τελωνισμό των οποίων η διασάφηση κατατίθεται από φυσικό ή νομικό πρόσωπο, σε βάρος του οποίου έχει επιβληθεί ποινή για παραβάσεις της τελωνειακής και συναφούς νομοθεσίας και για χρονικό διάστημα τριών μηνών σε περίπτωση απλής τελωνειακής παράβασης και λαθρεμπορίας από έξι μήνες έως δύο έτη, επιφυλασσομένων των διατάξεων του άρθρου 8 της παρούσας.
2. Η Τελωνειακή Αρχή δύναται να διενεργεί εξέταση εμπορευμάτων και στις περιπτώσεις που αυτή κρίνεται επιβεβλημένη, με βάση πληροφορίες που περιήλθαν σ' αυτήν ή με βάση υπόνοιες που δημιουργήθηκαν στον αρμόδιο ελεγκτή ή επόπτη κατά τον έλεγχο των συνημμένων δικαιολογητικών ή των επαληθεύσεων.
3. Οι κατηγορίες των εμπορευμάτων, για τα οποία προβλέπεται έλεγχος των δικαιολογητικών της παραγράφου 3 του άρθρου 3 της παρούσας ή υποχρεωτική εξέταση εμπορευμάτων, δύνανται να αναπροσαρμόζονται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών μετά από εισήγηση της Γενικής Δ/νσης Τελωνείων & ΕΦΚ, με βάση την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του βαθμού επικινδυνότητας.
1. Τα κριτήρια επικινδυνότητας από την αξιολόγηση των οποίων προκύπτει ο βαθμός επικινδυνότητας, που το ΟΠΣΤ αποδίδει σε κάθε εμπόρευμα καθορίζονται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, μη δημοσιευόμενη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μετά από εισήγηση της Γ ενικής Διεύθυνσης Τελωνείων και ΕΦΚ.
Για τον καθορισμό των κριτηρίων λαμβάνονται ιδίως υπόψη το είδος, η ποσότητα, η σύνθεση και η ποιότητα του εμπορεύματος, η καταγωγή και η προέλευση αυτού, οι εμπλεκόμενοι φορείς, οι τυχόν διαπιστωθείσες στο παρελθόν σχετικές παρατυπίες, οι απαγορεύσεις και περιορισμοί, σύμφωνα με τις ισχύουσες εθνικές και κοινοτικές διατάξεις.

2. Με όμοια απόφαση, έπειτα από εισήγηση της Γ ενικής Διεύθυνσης Τελωνείων και ΕΦΚ, δύνανται να αναπροσαρμόζονται τα ανωτέρω κριτήρια επικινδυνότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου